اخبار روز

دریافت وام خودرو با اقساط ماهانه سه میلیونی وام خودرو در سال 1403 از برخی بانک های دولتی و خصوصی

وام خودرو | بسیاری از بانک ها برای سهولت خرید خودرو به مشتریان خود وام خودرو ارائه می دهند. این گزارش به بررسی شرایط وام خودرو بانک های سامان و تجارت پرداخته است.

با نوسانات قیمت خودرو و کاهش قدرت خرید مردم، نگرانی مردم برای خرید خودروی جدید بیش از هر زمان دیگری مشهود است. یکی یکی از راهکارهایی که بانک ها به مردم ارائه می دهند، ارائه خدمات بانکی از جمله وام خودرو است. در سال 1403 برخی از بانک های دولتی و خصوصی به مشتریان خود برای خرید خودرو وام می دهند.

تجارت نیوز در ادامه این گزارش به بررسی شرایط اخذ وام خودرو و مشخصات آن در بانک های سامان، تجارت و صادرات می پردازد.

چه کسانی می توانند وام خودرو بگیرند؟

متقاضی این وام باید بالای 18 سال سن داشته باشد و بانک باید از وضعیت حقوقی وی از جمله سابقه چک های نقدی و مشخص بودن وضعیت سربازی وی اطمینان حاصل کند. علاوه بر این، وام گیرنده باید مدارک خرید خودرو را به بانک ارائه کند و مانند سایر وام ها، ضامن های متعددی داشته باشد، البته این ضامن ها باید کارمند رسمی یک سازمان دولتی نیز باشند یا دارای پروانه کسب باشند. ضمناً متقاضی وام خودرو باید از طریق اسناد تجاری یا گواهینامه ها به بانک اطمینان دهد که توانایی لازم برای بازپرداخت مبلغ وام را دارد.

وام گیرندگان باید بدانند که بانک ها برای اعطای این وام سقف مشخصی دارند و دریافت وام بیشتر از این سقف امکان پذیر نیست.

شرایط وام 100 میلیون تومانی خودرو از بانک سامان

یکی یکی از بانک هایی که وام خودرو پرداخت می کند بانک سامان است. مدت بازپرداخت این وام 36 ماهه و نرخ سود آن 18 درصد است. سقف سقف این وام 100 میلیون تومان و قسط ماهانه 3 میلیون و 615 هزار تومان است. به این ترتیب وام گیرنده در پایان سررسید باید 131 میلیون و 205 هزار تومان به عنوان اصل و سود وام به بانک سامان پرداخت کند.

متقاضی وام خودرو بانک سامان می تواند با ارائه سند مالکیت، بازپرداخت این وام را تضمین کند. متقاضی برای دریافت این وام باید در بانک سامان نیز سپرده کوتاه مدت افتتاح کند و بین سه تا شش ماه مانده حساب داشته باشد. همچنین بانک 15 درصد از مبلغ وام را مسدود می کند.

چگونه از بانک تجارت وام 140 میلیون تومانی بگیریم؟

برای دریافت وام خودرو از بانک تجارت، متقاضی باید نزد این بانک سپرده گذاری کند و می تواند تا دو برابر مبلغ سپرده خود با سقف 140 میلیون تومان از این وام بهره مند شود.

این وام 36 ماهه با سود 18 درصد بازپرداخت می شود. ضمناً متقاضی برای اخذ وام باید ضامن رسمی همراه با فیش حقوقی به بانک ارائه کند. بنابراین، هر قسط وام طرح پیش پرداخت بانک تجارت پنج میلیون و 61 هزار تومان و کل مبلغ بازپرداخت این وام در پایان دوره سه ساله 182 میلیون و 308 هزار تومان است./تجارت نیوز

شرایط وام خودرو

1. کلیه اشخاص حقیقی 18 سال به بالا می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

2. فرد متقاضی وام خودرو نباید دارای سابقه چک نقدی یا اقساط معوق در سیستم بانکی کشور باشد.

3. برای دریافت وام خرید خودرو باید یک یا دو ضامن معتبر و همچنین کلیه مدارک شناسایی مانند گواهی کسر حقوق و یا چک کارمندی به بانک هدف ارائه شود. این اسناد و تعداد ضامن ها ممکن است بسته به مبلغ وام متفاوت باشد.

4. پرداخت اقساط سالیانه حداکثر تا سه سال به مدت 36 ماه با سود 18 درصد.

5. تسهیلات خرید خودرو فقط به افرادی تعلق می گیرد که قصد خرید خودرو داخلی را دارند.

1403 وام خودرو، اعطای بانک و مبلغ تسهیلات

با توجه به نرخ تورم بالا در کشور ما، وام اقساطی و یا خرید با استفاده از تسهیلات مختلف از محبوبیت بالایی برخوردار است. وام خودرو یکی از جمله تسهیلاتی است که معمولا متقاضیان زیادی دارد و توسط بانک های مختلف نیز ارائه می شود. در زیر می توانید شرایط اختصاصی اخذ این نوع تسهیلات از هر بانک را مشاهده و مطالعه نمایید. در پایان برای مقایسه بهتر از مبلغ، نرخ سود و نحوه بازپرداخت این تسهیلات به صورت جدولی مطلع خواهید شد.

بانک سامان

بانک تجارت

بانک رفاه

بانک ملی

نیمکت رسالت

بانک مسکن

بانک شهر

مدارک مورد نیاز برای درخواست تسهیلات

مدارک مورد نیاز برای هر نوع موسسه به شرح زیر است:

– سندی مانند تعهدنامه برای خرید خودرو

– تصاویر شناسنامه و شناسنامه متقاضی

– مدارک کاری برای تعیین درآمد مالی متقاضی

– عکس شناسنامه و کارت ملی اسپانسر

مدارک درخواستی معتبر با سربرگ و شماره و تاریخ برای تعیین درآمد مالی متقاضی

– عکس شناسنامه و کارت ملی اسپانسر

– اسناد کاری ضامن

تفاوت وام بانکی با سایر تسهیلات ارائه شده توسط شرکت لیزینگ خودرو

شرایط دریافت وام خودرو از بانک های مختلف بسته به شرکت لیزینگ و سازنده خودرو متفاوت است. به عنوان مثال مراحل اخذ وام از خودروسازان و شرکت های لیزینگ به این صورت است که خودروی شما تا پایان پرداخت اقساط وام در رهن خودروساز یا شرکت فروش خودرو باقی می ماند. در مورد بانک های دولتی و خصوصی این گونه نیست و پس از پرداخت تعداد معینی از اقساط تعیین شده توسط بانک، وام گیرنده می تواند اقدام به بازیابی سند خودرو کند.

در واقع مهم ترین تفاوت بانک ها با شرکت های لیزینگ در اعطای وام وثیقه خودرو این است که متقاضی وام خودرو که می خواهد از بانک های دولتی وام بگیرد تنها پس از انقضای مهلت می تواند با ارائه مدارک لازم این کار را انجام دهد. مهلت تعیین شده توسط خود بانک ها و در چارچوب قوانین آنها مقرر شده است که پس از پایان مهلت معلوم می تواند خودرو را بفروشد. در این صورت پس از فروش سند خودرو اقساطی، خریدار که مالک جدید خودرو نامیده می شود، موظف به پرداخت اقساط باقی مانده یا پرداخت نشده است.

بانک های ارائه دهنده وام خودرو 1403 و مبلغ تسهیلات

با توجه به بالا بودن نرخ تورم در کشور ما، وام اقساطی و یا خرید با استفاده از تسهیلات مختلف از محبوبیت بالایی برخوردار است. وام خودرو یکی از جمله تسهیلاتی است که معمولا متقاضیان زیادی دارد و توسط بانک های مختلف نیز ارائه می شود. در زیر می توانید شرایط اختصاصی اخذ این نوع تسهیلات از هر بانک را مشاهده و مطالعه نمایید. در پایان برای مقایسه بهتر از مبلغ، نرخ سود و نحوه بازپرداخت این تسهیلات به صورت جدولی مطلع خواهید شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا