اخبار روز سینما

استاد معین نمادی ماندگار از حفظ فرهنگ و تمدن ایران زمین است

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تصریح کرد: در استان گیلان نمونه های فراوانی از این بزرگان، اندیشمندان، فرهیختگان و علمای بزرگ وجود دارد که استاد معین هستند. یکی نمونه دیگری بود، گفت: استاد معین یک شخص نبود، بلکه نمادی ماندگار از تلاش برای حفظ فرهنگ و تمدن ایران زمین بود.

بازتاب آنلاین محمود شلاوی رئیس فعلی انجمن آثار فرهنگی و اساتید زمان در مراسم سالگرد استاد محمد معین بر مزار این استاد ادبیات فارسی با بیان اینکه نمونه های زیادی از این اساتید، اندیشمندان و دانش پژوهان در گیلان وجود دارد، گفت: ولایت و علمای بزرگ، آن استاد معین یکی یکی از این نمونه هاست، وی گفت: استاد معین یک شخص نیست، بلکه نمادی ماندگار از تلاش برای حفظ فرهنگ و تمدن ایران زمین است.

وی گفت آستانه اشرفیه فضای علمی، فرهنگی و رسانه ای دارد یکی یکی از مهم ترین خواسته های شهرستان آستانه اشرفیه از اداره کل ارشاد گیلان، تشکیل ریاست دکتری است. سلام بنیاد که ما هم دنبالش هستیم.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با اشاره به تاریخ فرهنگی و مذهبی این شهرستان گفت: آستانه اشرفیه با وجود آستان مقدس آقا سید جلال الدین اشرف برادر بزرگوار امام رضا(ع) هویتی مذهبی و فرهنگی است. (عج) و مرد بزرگی چون دکتر. صبح بخیر.

شلاوی گفت که فرزانه نویسنده توانا و دکتر. محمد معین از جمله آنها بود یکی وی یکی از ستارگان همیشه درخشان ایران است، افزود: معرفی نخبگان ملی کشورمان به ویژه پس از جان باختنشان به مردم به ویژه نسل جوان با ارائه آثار ارزشمندشان کمترین حق است. ما داریم .” .

وی تصریح کرد: باید به ارتقای سرمایه انسانی و اجتماعی و خدمت به فرهنگ، ادب و هنر توجه کنیم. به همین دلیل چنین جلساتی بسیار پرهزینه و ارزشمند است. وی گفت: همیشه دوست دارم چنین مراسمی در سراسر استان گیلان برگزار شود.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گیلان در خصوص هویت دینی و فرهنگی استان گیلان گفت: در این شهر فرهنگ ایرانی اسلامی در حال ظهور است و شخصیت هایی مانند آیت الله وحید، آیت الله ضیایی و دکتر دکتر ما در این شهر بزرگ شدیم.»

کم عمق یکی وی رشد نیروهای ادبی و فرهنگی را از ویژگی های استاد محمد معین دانست و اظهار داشت: استاد معین در زندگی خود به دستاوردهای بزرگی دست یافت و خدمات قابل توجهی به فرهنگ و ادب ایران زمین کرد، اما مهم ترین خدمت ایشان آمادگی است. فرهنگ معین.

وی با اشاره به اینکه استاد معین بیش از 200 هزار واژه از زبان های خارجی را در فرهنگ لغت خود گردآوری کرده است، افزود: استاد معین با توجه به دانشی که در فرهنگ لغت نویسی و نقش آفرینی دارد سهم بسزایی در رشد فرهنگ لغت نویسی در ایران داشته است. استاد معین مستقل و یاور اصلی است.

رونمایی از اولین جشنواره سراسری تئاتر ستاره ناهید در آستانه اشرفیه

در مراسم یادبود پروفسور دکتر دکتر محمد معین، جایی که دکتر. شلاوی رئیس انجمن آثار مشاهیر کشور، حسین مسافر دبیر جشنواره و مسئولان استانی و شهرستانی با حضور در اولین جشنواره سراسری تئاتر ستاره ناهید رونمایی شد.

همچنین حسین مصافیر از فراخوان جشنواره ملی تئاتر ناهید ستاره برای دریافت جایزه استاد محمد معین به شرح زیر خبر داد.

انجمن آثار انجمن شریف کشور با مشارکت استانداری گیلان و اداره کل هنرهای نمایشی؛ با هدف معرفی و تجلیل از اندیشمندان و اندیشمندان عرصه تمدن و فرهنگ اسلام و ایران و احیای آثار ارزشمند آنان با بهره گیری از نمایشگاه هنر برای تأثیرگذاری بیشتر بر نسل جوان، شکاف های نسلی و انحرافات فرهنگی را برطرف و بزرگ ترین ها را ترسیم کرد. فرهنگ و تمدن اسلامی. و ایران با نشان پروفسور دکتر دکتر مفتخر خواهد شد. محمد معین جشنواره ملی تئاتر ستاره ناهید را راه اندازی کرد.

بخش های جشنواره: 1- پژوهشی و پژوهشی 2- مسابقه دراماتورژی 3- مسابقه تئاتر خیابانی و محیطی 4- مسابقه تئاتر صحنه ای

محورهای جشنواره: 1- بررسی زندگی و کار دانشمندان و شخصیت های فرهنگی و هنری و آثار آنها در جامعه و تأثیر آنها در ساختار فرهنگ جامعه 2- بررسی نقش فرهنگی دانشمندان و همچنین فرهنگی. و شخصیت های هنری و آثار آنها در جامعه و تأثیر آنها در ساخت فرهنگ جامعه 3 – احیای نقش ماندگار تعالی فرهنگی و هنری در توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی 4 – نقش تعالی فرهنگی و هنری در تبادل فرهنگی و تمدنی در جهان

علاقه مندان به تحقیق باید حداکثر 20 چکیده ارسال کنند دی ماه در گروه نمایشنامه تا 15 آذر و تئاتر محیطی تا 19 آذرماه و مسابقه تئاتر صحنه ای تا 30 آذرماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان انگلیسی، نبش خیابان برادران مظفر جنوبی، آستانه اشرفیه فرهنگ اسلامی و فرهنگ اسلامی ارسال شد. راهنمایی .

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا