اخبار روز سینما

ادامه تصویر ممنوعه باران کوثری و بلاتکلیفی فیلم رگ های آبی به کارگردانی جهانگیر کوثری | همه ممنوعیت های “باران”.

توقیف فیلم باران کوثری همچنان ادامه دارد و دلیل اکران نشدن فیلم «رقایی آبی» هم همین موضوع است. هشت ماه پیش فیلم «امپسند» به کارگردانی سهیل بیراگی به دلیل حضور باران کوثری و فاطمه معتمدآریا با پوستری بدون تصویر و بدون تبلیغات محیطی منتشر شد. دلیل اکران نشدن این فیلم همین است. دخترش از فیلمبرداری منع شده است.

به گزارش بازتاب آنلاین، جهانگیر کوثری اعلام کرده که دخترش ممنوع الخروج است و همچنین از عکاسی و پوشیدن خز نیز منع شده است.

«رگ‌های آبی» به کارگردانی جهانگیر کوثری. یکی یکی از محبوب ترین فیلم های اخیر بود. این فیلم با محوریت زندگی فروغ فرخزاد ساخته شد و خبر بازی باران کوثری در نقش فروغ اعتراضات زیادی را در اطراف او برانگیخت. تا اینکه بالاخره مشخص شد کوشاری نقش فروغ را بازی نکرده و در قالب بازیگری ظاهر شده که می خواهد برای نقش فروغ در یک مستند تست بازیگری بدهد.

باران کوثری در نقش فروغ فرخزاد در نمایی از فیلم رگهای آبی

خلاصه اینکه منتظر اکران فیلم بعد از پایان این قسمت بودیم اما مدتها به تعویق افتاد تا اینکه جهانگیر کوثری دلیل اکران نشدن فیلم را توقیف دخترش باران کوثری اعلام کرده است. از فیلمبرداری

کوثری در این باره گفت: باران کوثری امروز به غیر از ممنوعیت عکاسی، ممنوعیت پوستر و ممنوعیت بیرون رفتن نیز وجود دارد و به همین دلیل شخصا فیلم را به جشنواره تورنتو بردم و در آنجا اکران کردیم. با وجود تمام این محدودیت ها، در آینده همان فیلم را منتشر خواهیم کرد.

مهر در ماه 1401 در بحبوحه حوادث سیاسی و اجتماعی ایران، فیلم «رگ‌های کبود» ساخته جهانگیر کوثری پروانه نمایش گرفت، اما پس از آن شرایط به سمتی رفت که کوثری برای فیلمبرداری توقیف شد.

جهانگیر کوثری، پدر باران کوثری از ممنوعیت عکسبرداری، کار و استفاده از تابلوی دخترش خبر داد.
پوستر فیلم آمه پسند در زمان اکران عمومی به این شکل طراحی و ارائه شد.

«امپسند» به کارگردانی سهیل بیراگی آبان 1402 در حالی منتشر شد که گروه فیلمبرداری مجوز استفاده از تصاویر باران کوثری و فاطمه معتمدآریا در تبلیغات محیطی این فیلم را نداشتند.

حال باید دید تکلیف اکران فیلم ها و بازیگران توقیف شده در دولت جدید چه می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا