سبک زندگی

دانشمندان یک دلیل جدید افسرده کننده برای خیانت کشف کردند!

بعد- مهم نیست که چقدر شریک زندگی خود را دوست دارید و با او همدردی می کنید، این مانع از خیانت او به شما نمی شود. این نتیجه یک مطالعه اخیر است. نتایج پژوهشگران دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نشان می دهد که دلایل اصلی خیانت افراد به شریک زندگی خود ناشی از تمایلات فردی مانند تعهد به رابطه و آستانه پایین برای اغواگری است. این نشان می دهد که شرکای آنها کمترین تأثیر را در این موضوع دارند. مسئله. این یافته با فرضیه آنها در تضاد است، این استدلال که افراد در صورتی که رابطه فاقد شور یا صمیمیت باشد، احتمال خیانت بیشتر است.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، شرکت کنندگان در این مطالعه به سؤالاتی در مورد اینکه آیا معتقدند شریک زندگی آنها به آنها خیانت می کند و در مورد تعهد آنها به رابطه پاسخ دادند. محققان ۱۹۱۲ نفر را که ازدواج کرده بودند یا با یک شریک زندگی می کردند مورد بررسی قرار دادند و از آنها سؤالات زیر پرسیدند: “در طول مدتی که شما و شریک زندگی تان رابطه جنسی داشتید، آیا شریک جنسی شما شریک جنسی دیگری هم داشته است؟” چقدر به شریک زندگی خود نزدیک هستید و چقدر متعهد هستید؟ آیا در رابطه ای هستید؟

نتایج این مطالعه که در ژورنال Deviant Behavior منتشر شد، نشان داد افرادی که می‌گویند به این رابطه بسیار متعهد هستند، 78 درصد کمتر از شرکت‌کنندگانی که تعهد کمتری داشتند، خیانت کردند. محققانی که این مطالعه را انجام داده‌اند می‌گویند: «تصمیم به خیانت یک ویژگی کاملاً فردی است و نباید هیچ سرزنشی را متوجه شریک زندگی کرد، زیرا داشتن رابطه جنسی بیشتر و ایجاد پیوند عمیق‌تر با شریک زندگی، مانع از کار نکردن خیانت است.» . این یافته‌ها به این معناست که اگرچه زوج‌ها ممکن است به این باور رسیده باشند که عشق، یا فقدان آن، دلیل اصلی خیانت شریک زندگی‌شان است، اما در واقع این عامل کلیدی است که تعیین می‌کند همسرتان چقدر واقعاً به شما اهمیت می‌دهد. نویسندگان مطالعه جدید می گویند: «دوست داشتن یک نفر و دادن هر چیزی که می خواهد، او را از خیانت به شما باز نمی دارد.

تصمیم برای وفادار ماندن یک تصمیم کاملا شخصی است و فرد می تواند هر زمان که بخواهد بگوید که دیگر نمی خواهد در یک رابطه باشد تا از خیانت به شریک زندگی خود جلوگیری کند. فقدان عشق و صمیمیت در یک رابطه با خیانت همراه است. به گفته محققان دانشگاه هاروارد، تحقیقات گذشته نشان داده است که خیانت شریک زندگی ممکن است با ظاهر خوب آنها نیز مرتبط باشد.

نتیجه یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که داشتن یک شریک زندگی مرد یا زن جذاب مانند نگه داشتن یک بیسکویت در مقابل یک سگ است زیرا آن شخص برای افراد خارج از آن رابطه تقریبا غیرقابل مقاومت است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که افراد جذاب از نظر فیزیکی بیشتر هدف شکار غیرقانونی هستند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا