اخبار روز

پیش بینی مهمی از وضعیت بازار سرمایه/ بورس، حل این سه بحران را در دولت جدید پیش بینی می کند.

فاطمه نیک مقصود این بود که موضع مسعود تایید شد پزشکیان وی به عنوان رئیس بازار سکه و ارز نسبت به این انتخابات واکنش های روحی و روانی امیدوارکننده ای از خود نشان داده و بازار سرمایه نیز از این پمپاژ خون مثبت در بدن ضعیف او بی بهره است. درست است که شوک بنیادینی که بازار سرمایه وارد می کند مرداد افت متحمل شده در سال 99 نیازمند اقدامات اصلاحی جدی تری است، اما روزنه امید جدیدی برای این بازار باز شده است.

با اعلام نتایج انتخابات، بازار سرمایه ظرف یک روز رشد فزاینده ای را تجربه کرد. تداوم این رشد، هرچند سطحی تر در روزهای آینده، امید را در دل سهامداران ایجاد کرد که زمان تغییر روابط فرا رسیده است. اعلام مخالفت تیم اقتصادی دولت چهاردهم با موضوع قیمت گذاری دستوری را می توان مهمترین عامل در بهبود وضعیت بورس دانست. در هر صورت، واکنش های کنونی ماهیت روانی دارد، زیرا هنوز بخش واقعی اقتصاد تغییر نکرده است.

فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازتاب آنلاین، تحلیل و پیش بینی خود از وضعیت فعلی این بازار را اینگونه ارائه کرد و گفت: پیش بینی بازدهی کوتاه مدت در بازارهای سهام قطعا با انحرافات و خطاها به ویژه در یک بازار سهام همراه خواهد بود. شرایطی که اقتصاد با فضای سیاسی هم آمیخته شد، اگر عده ای انتظار دارند که با انتخاب آقای آقای پزشکیان بازار ناگهان می چرخد ​​و 80000 واحد در روز رشد می کند، این یک اشتباه است، حداقل در 6 ماه آینده اتفاق خاصی نمی افتد.

آقا بزرگی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا زمانی که تیم اقتصادی معرفی نشده و برنامه‌های عملیاتی و قدرت چانه‌زنی آنها تغییر نکند، بازار در شرایط متعادل باقی خواهد ماند تا نحوه حاکمیت فعلی که سود شرکت‌ها دستکاری می‌شود، رشد چشمگیری نداشته باشد. .

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازارها از ضریب نقدینگی بالا، بازده بلندمدت بالا و پتانسیل و قابلیت پرتفوی سازی در صنایع مختلف برخوردار است و بورس همواره پیشرو بوده است. رکوردهای قبلی این بازار از سال 1395 نشان می دهد که شاخص کل ما 70000 واحد بوده است که در حال حاضر به 2200000 واحد رسیده است که حدود 30 برابر افزایش یافته است که در هیچ بازار دیگری معادل نیست، بنابراین پتانسیل میان مدت و بلندمدت را برای آینده می بینم. مفهوم

وی افزود: انتظارات بازار سرمایه پزشکیان و تیم اقتصادی احتمالی وی حل معضل کلی قیمت گذاری دستوری، نرخ سود بانکی و افزایش آن و انتشار بی رویه و بی رویه اوراق در بازار سرمایه است که مجموعه چالش هایی بود که بازار سرمایه را در مقابل چشمان بازار سرمایه قرار داد. مقامات اقتصادی دولت 13 در اولویت قرار گرفتند و به نظر می رسید برای تامین نقدینگی و کسری مالی متعهد به حل این مشکلات نیستند.

آقا بزرگی تاکید کرد: حل مسائلی مانند نرخ نیم مابه التفاوت ارز با نرخ آزاد، قیمت گذاری مواد اولیه پتروشیمی و پالایش از نقاط ضعفی بود که حل نشد و انتظار می رود دولت جدید برای رفع این موارد تدابیری اتخاذ کند. حوادث

این کارشناس بازار با تاکید بر واقع بینی مردم گفت: واکنش های هیجانی بازار ماندگار نیست و تا زمانی که وزرا و مدیران مربوطه به توافق نرسند و فرصت کافی برای اجرای نظرات خود نداشته باشند، نباید انتظار تغییر مثبت داشته باشیم.

223223

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا