اخبار ارز دیجیتال

پشت پرده فروش گسترده بیت کوین توسط دولت آلمان مشخص شد!

در روزهای اخیر، رسانه‌های خبری در سراسر جهان از فروش صدها میلیون دلار بیت‌کوین توسط دولت آلمان و مشکلات ناشی از آن در بازارهای مالی و کاهش قیمت رمزارزها گزارش داده‌اند.

به گزارش رمز ارز نیوز، برخلاف تصور عموم، این دولت کشور آلمان نیست که بیت‌کوین می‌فروشد، بلکه این فروش‌ها توسط ایالت کوچک زاکسن (Saxony) در شرق آلمان انجام می‌شود.

این ایالت در ماه ژانویه، نزدیک به ۳ میلیارد دلار بیت کوین را از وبسایت غیرقانونی Movie۲k.to توقیف کرده بود و در حال حاضر، بیش از نیمی از دارایی‌های بیت‌کوین خود را فروخته است.

دلیل فروش گسترده بیت کوین توسط زاکسن، رویه استاندارد برای دارایی‌های مصادره شده در پرونده‌های جنایی است. طبق این رویه، دارایی‌های توقیف شده باید در مدت زمان مشخصی به فروش برسند. کارشناسان این اقدام را یک فرآیند عادی می‌دانند، هرچند در این مورد خاص، با حجم بسیار زیادی از بیت کوین مواجه هستیم.

اداره کل پلیس جنایی فدرال آلمان (BKA) مسئولیت کیف پول حاوی بیت‌کوین‌های مصادره شده را برعهده دارد.

دلیل این امر احتمالا دخالت BKA در تحقیقات اولیه و داشتن تخصص فنی لازم برای مدیریت چنین مقدار زیادی بیت‌کوین است. با این حال، BKA صرفا بر اساس دستورالعمل‌های ایالت زاکسن عمل می‌کند و قدرت تصمیم‌گیری ندارد.

در شرایط عادی، برای انتقال یا فروش دارایی‌های مصادره شده نیاز به حکم دادگاه است. اما در مورد زاکسن، به دلیل نوسانات احتمالی قیمت بیت‌کوین یا مشکلات نگهداری آن، ایالت مجوز فروش اضطراری را دریافت کرده است.

فروش گسترده بیت‌کوین توسط زاکسن باعث کاهش تقاضا در بازار شده است. در همین راستا، زاکسن در روز سه‌شنبه، بخشی از بیت‌کوین‌های خود را به صرافی‌ها انتقال داده بود، اما به دلیل عدم تقاضای کافی، مجبور به پس گرفتن ۲۰۰ میلیون دلار بیت‌کوین شد.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا