اخبار روز سینما

نگاهی به قسمت های اول فصل سوم سریال «سرزمین مادری». در حال حاضر سایه ای از فصل های قبل است.

با پخش سه قسمت اول فصل سوم «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی، فاز جدیدی از این سریال تقدیم مردم شد. بزرگ ترین تغییری که در این دو قسمت می بینیم، نقش آرش مجیدی به جای شهاب حسینی در نقش رهی است. شاید در ابتدا ترکیب این دو بازیگر برای یک نقش عجیب به نظر برسد اما بعد از دو قسمت اول به آن عادت می کنیم و می توانیم آرش مجیدی را در نقش رهی بپذیریم. با این حال، تفاوت اصلی این فصل با فصل اول و شروع فصل دوم این است که از دیدن آن تعجب نمی کنیم. فصل سوم «سرزمین مادری» مختصات استاندارد یک سریال تلویزیونی را دارد اما خاص نیست و مخاطب را هیجان زده نمی کند.

به گزارش بازتاب آنلاین، «سرزمین مادری» در فصل اول به ماجراهای زندگی رهی از سال 1320 تا آغاز نوجوانی پرداخت. در فصل دوم بین سال های 1332 تا 1342 شاهد نقش آفرینی جوان این بازیگر بودیم و اکنون در فصل سوم داستان به سال 1354 رسیده است.

آرش مجیدی در فصل سوم نقش شخصیت میانسال «رهی» را بازی می کند.

فصل سوم زمانی شروع می شود که رهی را می بینیم که در کتابفروشی مشغول به کار است. اگرچه او به دانشگاه نرفت و تحصیلات عالی نداشت، اما به خاطر کتاب‌های زیادی که می‌خواند مورد توجه بود و دانشجویان به سخنرانی‌های او گوش می‌دادند. پس از جدایی از همسرش به خانه ی اس الحسین بازگشت و در غیاب مادر و خواهرانش با او زندگی می کند. اختلافات با اس-حسین همچنان قوی است و این بار رهی باید تلاش کند تا برادر معتاد خود را به زندگی بازگرداند. با آمدن عباس، دوست قدیمی و مجاهد رهی، زندگی آنها اندکی تغییر می کند.

یکی یکی از عوامل مهم محبوبیت سریال در فصل اول، تحقق شخصیت رهی بود. پسری باهوش و در عین حال احساسی که تسلیم نشد و مقابل همه ایستاد. شخصیت جذاب رهی در بستر چالش برانگیزی که در آن شکل گرفت و با بازی درخشان علی شادمان باعث شد نتوانیم سریال را دنبال کنیم. در ابتدای فصل دوم، شخصیت رهی همچنان با همان ویژگی ها و سرسختی ارائه می شد و هنوز هم تا حدود زیادی برای ما باورپذیر به نظر می رسید. با پررنگ شدن فضای سیاسی سریال، حضور رهی در مراسم های مختلف بیشتر شد و این موضوع زندگی و رفتار او را تحت تاثیر قرار داد. همه اینها باعث شد رهی کم کم تغییر کند و از آن شخصیت عینی اولیه دور شود. در واقع بسیاری از بینندگانی که از ابتدا با این سریال همراه بودند کم کم ارتباط خود را با آن قطع کردند. حالا که فصل سوم شروع می شود، هنوز شرایط تغییر نکرده و نمی دانیم که کمال تبریزی باز هم می تواند ما را شگفت زده کند یا خیر.

فصل سوم سریال
بابک حمیدیان یکی او یکی از بازیگران جدید فصل سوم سریال مادری است.

آرش مجیدی تصویری آرام و منطقی از رهی کشیده است. برخی از کاربران فضای مجازی بازی او در نقش رهی را پسندیده اند و عده ای نیز نوشته اند که شهاب حسینی تصویر دقیق تری از آینده رهی ارائه کرده و مجیدی با آن چیزی که در ذهن داشته اند فاصله دارد.

در حال حاضر دو قسمت از این سریال پخش شده است و هنوز برای نتیجه گیری در مورد کامل آن زود است. باید دید این شخصیت و کلا داستان «سرزمین مادری» به کجا می رسد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا