اخبار روز سینما جهان

«شِرِک ۵»؛ افسانه‌ای که دوباره زنده می‌شود

تابستان 2026 شاهد بازگشت «شرک» در قالب پنجمین فیلم خواهیم بود.

به گزارش مهرشرک، بازیگران اصلی مایک مایرز، ادی مورفی و کامرون دیاز بازگشتشان تایید شده است، اما هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا آنتونیو باندراس به عنوان گربه چکمه پوش بازخواهد گشت یا خیر.

فیلم Shrek 5 توسط والت دوران کارگردانی شده است. او در فیلم‌های «شرک ۲» و «شرک ۳» به‌عنوان نویسنده و هنرمند و در فیلم «شرک برای همیشه» به‌عنوان رئیس بخش داستان و همچنین صداپیشگی رامپلستیلتسکین فعالیت کرد. برد آبلسون دستیار کارگردان این فیلم خواهد بود.

ادی مورفی ماه گذشته اعلام کرد که ضبط این فیلم را آغاز کرده و قرار است در فیلمی بر اساس نقش شرک خود بازی کند.

مورفی گفت: از ماه گذشته کار بر روی «شرک 5» را شروع کردیم. من اولین ضبط را انجام دادم و بقیه امسال این کار را انجام می دهند و کار ما تمام می شود. بنابراین «کوسه» اکران می شود و شخصیت الاغ یک فیلم جداگانه خواهد داشت. ما یک شرک می سازیم و بعد فیلم خر را می سازیم.

مجموعه “کوسه” شامل 4 فیلم بلند است که بین سال‌های 2001 تا 2010 اکران شدند. شرک اصلی، DreamWorks را به یک استودیوی قدرتمند با 487 میلیون دلار در سراسر جهان تبدیل کرد. این فیلم همچنین برنده اسکار انیمیشن شد. شرک 2 928 میلیون دلار فروخت و هر دو فیلم در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن برای نخل طلا به نمایش درآمدند. «شرک سوم» و «شرک برای همیشه پس از» با استقبال کمتری نسبت به دو فیلم اول مواجه شدند، اما به فروش جهانی 813 و 752 میلیون دلاری دست یافتند. پس از آن، 2 اسپین آف «گربه چکمه پوش» به ترتیب 555 و 484 میلیون دلار فروخت و آخرین آنها، «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» در دسامبر 2022 در سینماها اکران شد و نامزد اسکار شد. برای بهترین فیلم انیمیشن

موفقیت این فیلم باعث شد استودیو به طور جدی به فکر ساخت فیلم پنجم بیفتد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا