اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

اعلام تاریخ بازگشت «شِرک» به سینما

پنجمین قسمت از سری انیمیشن‌های محبوب «شرک» با حضور مجدد «ادی مورفی»، «مایک مایرز» و «کمرون دیاز» برای اکران در سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایسنا، کمپانی یونیورسال و دریم‌ورکس انیمیشن اعلام کردند که ساخت پنجمین قسمت از انیمیشن‌های «شرک» به صورت رسمی کلید خورده است و در تاریخ اول جولای ۲۰۲۶ با حضور ستارگانی چون «مایک مایرز»، «ادی مورفی» و «کامرون دیاز» و همزمان با بیست و پنجمین سالگرد ساخت قسمت اول این انیمیشن به سینماها باز خواهد گشت.

این انیمیشن بلند، مدت‌هاست در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و ۱۶ سال پس از قسمت قبلی یعنی «شرک برای همیشه» که در سال ۲۰۱۰ اکران شد و ۷۵۲.۶ میلیون دلار در سطح جهان کسب کرد، وارد بازار خواهد شد.

«والت دورن» پس از کار به عنوان نویسنده در قسمت دوم و سوم و به عنوان مدیر بخش نویسندگی قسمت چهارم، کارگردانی پنجمین قسمت از انیمیشن «شرک» را بر عهده خواهد داشت و «برد آبلسون» نیز که پیش از این در کارگردانی انیمیشن «مینیون‌ها: ظهور گرو» مشارکت داشت در قسمت پنجم «شرک» درکنار «والت دورن» کارگردانی را بر عهده خواهد داشت.

 سری انیمیشن‌های «شرک» کار خود را زیر نظر «جفری کاتزنبرگ»ـ با فیلمی در سال ۲۰۰۱ آغاز کرد که به دلیل سبک خاص انیمیشن مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم در مورد یک غول به نام شرک (با صداپیشگی مایرز) است که عاشق فیونا (با صداپیشگی دیاز)، شاهزاده خانم نفرین شده است که در بدن یک غول به دام افتاده است. شخصیت خر (ادی مورفی) به شرک کمک می‌کند.  این فیلم در سطح جهانی ۴۹۲.۲ میلیون دلار به دست آورد و برنده اسکار بهترین انیمیشن بلند شد.

 این سری انیمیشن که بر اساس کتاب نوشته «ویلیام استیگ» ساخته شده، برای کمپانی دریم ورکس که در آن زمان توسط «جفری کاتزنبرگ» رهبری می شد، بسیار موفق بود. سری فیلم‌های «شرک» با فروش ۲.۹ میلیارد دلاری در سطح جهان، دومین فرنچایز بزرگ انیمیشن تمام دوران در گیشه است و یک نمایش موزیکال نیز بر اساس آن در تئاتر برادوی روی صحنه رفته است.

در سال ۲۰۲۲، آخرین قسمت از این انیمیشن‌ با عنوان «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» در گیشه جهانی به فروش فراتر از انتظار ۴۸۱.۵ میلیون دلاری دست یافت و دوران جدیدی پس از ترک کمپانی دریم ورکس توسط «جفری کاتزنبرگ» رقم زد. «کاتزنبرگ» کمپانی انیمیشن‌سازی دریم ورکس را در سال ۲۰۱۶ به قیمت ۳.۸ میلیارد دلار به یونیورسال فروخت.

 اخبار ساخت «شرک ۵» در حالی منتشر می‌شود که گیشه سینما این روزها در اختیار انیمیشن‌هاست و انیمیشن «من نفرت انگیز ۴» محصول استودیو ایلومینیشن یونیورسال در گیشه تابستانی، شروعی چشمگیر داشته و «Inside Out ۲» محصول استودیو پیکسار دیزنی هم تاکنون پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ بوده و به رتبه پنجم موفق‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما در گیشه جهانی رسیده است.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا