اخبار روز سینما

تئاترها در سراسر کشور تا 6 روز آینده تعطیل خواهند بود

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، خبر تعطیلی تئاترها در سراسر کشور به مدت 6 شب اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، این تصمیم بر اساس مصوبه شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اتخاذ شده است و طی آن، از غروب شنبه 23 تیرماه تا پایان پنجشنبه 28 تیرماه، هیچ‌گونه نمایشی در سالن‌های تئاتر سراسر کشور به روی صحنه نخواهد رفت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


تعطیلی تئاترها در سراسر کشور

با این حال، در این ایام، نمایش‌های مناسبتی و مرتبط با موضوع «عاشورای حسینی» با رعایت کامل ضوابط و مقررات ابلاغی، مجاز به اجرا خواهند بود. هدف از این اقدام، پاسداشت حسینی و ایجاد فضایی مناسب برای عزاداری و سوگواری در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عنوان شده است.

تعطیلی تئاترها

طبق اعلام اداره کل هنرهای نمایشی، اجرای مجدد نمایش‌ها در تمامی سالن‌های تئاتر کشور از جمعه 29 تیرماه بدون هیچ‌گونه منعی امکان‌پذیر خواهد بود. در این ایام، علاوه بر تعطیلی سالن‌های تئاتر، برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی نیز در سراسر کشور برگزار می‌شود. هیئت‌های عزاداری در خیابان‌ها و معابر به سوگواری می‌پردازند و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با حضور در مساجد و حسینیه‌ها به عزاداری و مرثیه‌خوانی خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی تعطیلی تئاترها در سراسر کشور چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا