دانستنی ها

خوردن بادمجان برای این افراد مضر است

بادمجان گونه ای از خانواده بادمجان ها است. اگرچه این غذا به عنوان سبزی شناخته می شود; با این حال، از نظر گیاه شناسی یک میوه است.

به گزارش برنا، وطن بادمجان هندوستان است; اگرچه اکنون در بسیاری از نقاط جهان رشد می کند و منبع خوبی از تعدادی ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیبر غذایی و سایر ترکیبات است. اما برای ما بسیار مفید است و از نظر سلامتی و زیبایی بدن فواید زیادی به همراه دارد.

البته باید دانست که مصرف زیاد بادمجان عوارضی دارد. در این گزارش قصد داریم شما را با برخی از این عوارض آشنا کنیم:

1- سلامت زنان باردار

بادمجان به طور طبیعی ادرار آور است و به همین دلیل به زنان باردار توصیه می شود که آن را به طور منظم مصرف نکنند. زیرا می توانند قاعدگی را نیز تحریک کنند. علاوه بر این، بادمجان منبع خوبی از هورمون های گیاهی است. اگرچه این موضوع به عنوان یک مزیت برای بادمجان تلقی می شود. اما همین مزیت می تواند عامل مضری برای زنان باردار باشد.

2- امکان سقط جنین

همانطور که گفته شد، بادمجان منبع خوبی از بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و سایر مواد است، وجود چنین ترکیباتی باعث می شود این ماده غذایی برای سلامتی ما مفید باشد. این غذا برای زنان باردار توصیه نمی شود. زیرا مصرف آن ممکن است باعث سقط جنین در زنان باردار شود.

3- احتمال ایجاد مشکلات اسیدی

مصرف بادمجان ممکن است باعث مشکلات اسیدی شود و به همین دلیل توصیه می شود از مصرف بادمجان در دوران بارداری خودداری کنید.

4- احتمال واکنش آلرژیک

بادمجان ویژگی های زیادی دارد; با این حال، ممکن است در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند. برخی از واکنش های رایج به بادمجان شامل تورم گلو، حالت تهوع، خارش و بثورات پوستی است.

واکنش آلرژیک به بادمجان به اندازه سایر اعضای خانواده بادمجان ها مانند گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای شدید نیست. این واکنش های ناشی از بادمجان را می توان با “آنتی هیستامین های” معمول درمان کرد. اما اگر به بادمجان حساسیت دارید، بهتر است از خوردن بادمجان به طور کامل خودداری کنید.

5- احتمال داشتن نیکوتین

طبق گزارشی که در سال 1993 در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، بادمجان حاوی بالاترین میزان نیکوتین است. نیکوتین یک ماده اعتیادآور است که در تنباکو یافت می شود و باعث می شود افراد به سیگار و تنباکو معتاد شوند. با این حال، طبق تحقیقات منتشر شده در نیویورک تایمز، بادمجان حاوی نیکوتین نیست. با این حال، “نیکوتینیک اسید” با ساختار مولکولی مشابه نیکوتین وجود دارد. با این حال، اعتیادآور نیست و با نیکوتین متفاوت است.

اسید نیکوتینیک به بدن ما آسیب نمی رساند. همچنین منبع خوبی از «نیاسین» است، ویتامینی که برای عملکرد خون و مغز ما ضروری است. از آنجایی که گیاهان بادمجان و تنباکو از خانواده بادمجان هستند، بادمجان ممکن است حاوی مقداری نیکوتین باشد. برای ایمنی بیشتر، بهتر است بادمجان را در حد اعتدال مصرف کنید.

6- وجود پتاسیم مضر و فیبر فراوان

بادمجان حاوی اسید فولیک، پتاسیم، فیبر و غیره است. منبع خوبی از بسیاری از ترکیبات مانند. وجود این ترکیبات در بادمجان باعث می شود این ماده غذایی برای سلامتی ما مفید باشد. اگرچه مصرف زیاد این ترکیبات بد است. چون عوارض داره.

بادمجان یکی از صیفی جات محبوب است که خواص زیادی برای زیبایی، سلامتی و درمان بیماری های مختلف دارد و می توانید در طول هفته به مقدار کافی مصرف کنید.

مقادیر زیاد پتاسیم می تواند باعث ناراحتی معده و استفراغ شود و منجر به افزایش پتاسیم در خون (هیپرکالمی) شود. به طور مشابه، مصرف بیش از حد فیبر می تواند باعث مشکلاتی مانند اسهال، یبوست و مشکل در جذب مواد مغذی شود. بنابراین مصرف بادمجان در مقادیر معمولی توصیه می شود.

7- احتمال مسمومیت با اسفناج

بادمجان منبع خوبی از نیترات است که به طور طبیعی در معده ما به نیتریت تبدیل می شود. سپس این نیتریت ها با اسیدهای آمینه پروتئین ها واکنش داده و نیتروزامین ها را تشکیل می دهند. این نیتروزامین های طبیعی می توانند برای سلامتی افراد خطرناک باشند.

8- تداخل با داروهای ضد افسردگی

اگر از داروهای ضدافسردگی و فشار خون استفاده می کنید، ترک خوردن بادمجان مفید است. این به این دلیل است که بادمجان حاوی مقادیر کمی تیرامین است که رگ های خونی را باریک می کند و فشار خون را افزایش می دهد.

9- ایجاد نتایج مثبت کاذب در آزمایشات تومور کارسینوئید

بادمجان ممکن است با نتایج آزمایش تومور کارسینوئید تداخل داشته باشد. بنابراین توصیه می شود 72 ساعت قبل از انجام آزمایش غذا خوردن را قطع کنید. این به این دلیل است که بادمجان حاوی سروتونین است. توقف مصرف بادمجان قبل از آزمایش اطمینان حاصل کرد که سطح سروتونین موجود (ترشح شده توسط تومورهای کارسینوئید) با سروتونین ترشح شده توسط بادمجان تداخلی ندارد.

10. احتمال سنگ کلیه

بادمجان حاوی اگزالات است که ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را در برخی افراد افزایش دهد. البته نتایج به دست آمده هنوز کافی نیست اما در صورت وجود خطر سنگ کلیه در مصرف بادمجان دقت کنید.

11. احتمال مسمومیت با سولانین

سولانین یک سم طبیعی است که در بادمجان یافت می شود و مصرف زیاد بادمجان و ورود آن به بدن می تواند باعث استفراغ، تهوع و خواب آلودگی شود. مصرف کم و متوسط ​​بادمجان ممکن است ضرری نداشته باشد اما زیاده روی در مصرف بادمجان عوارض ایجاد می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا