اخبار روز سینما

رونمایی و اکران مستند عاشورایی بینکرانه در ایام اربعین حسینی در گیلان

بازتاب آنلاین، شاهین آبزن تهیه کننده و کارگردان مستند عاشورایی بابکرانه از رونمایی و نمایش این فیلم در ایام اربعین حسینی در استان گیلان و شهرستان رودبار خبر داد.

آبزان با اعلام این خبر اظهار داشت: داستان فیلم درباره عشق بیکران و محبت بی‌پایان عزاداران حسینی در شهرهای بندرعباس، میناب و قشم است که پس از قرن‌ها در گرمای طاقت‌فرسا کربلا همچنان پرشورتر از همه هستند. سال امسال شهرها برگزار می شود.

تهیه کننده و کارگردان مستند عاشورایی بیکارانه در ادامه افزود: داستان اصلی این فیلم به آیین سنتی مذهبی دمام نوازی و علم شست و شوی در دریا، مراسم آیینی شیر و چهارپایان در میناب و مراسم ویژه تاسو است. ع و عاشورا در این شهرها که در ایام محرم منظره دیدنی و در عین حال ستودنی کشور است.

این مستندساز عاشورایی تصریح کرد: هدف از تولید مستندهای عاشورایی در نقاط مختلف کشور، معرفی آیین های باستانی به جا مانده از زمان محرم است که شاید این مراسم ها بیشتر در معرض دید مردم سایر نقاط کشور قرار گیرد و قابل درک و درک باشد. احساس این مراسم در افراد بیشتری عشق و علاقه به سیدالشهداء (ع) را بیدار می کند.

شایان ذکر است شاهین آبزان دارای مدرک کارگردانی و فیلمسازی از انجمن سینمای جوانان ایران است که در کارنامه هنری خود: در فیلم زنده و دیگر هیچ ساخته فقید عباس کیارستمی، بازیگر، دستیار کارگردان و عکاس مستند آسیاب های بادی اثر مهرداد اسکویی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه فیلم یادش بر زمین ساخته علی محمد قاسمی، سه نمایشگاه عکاسی مذهبی در شهرهای رشت و رودبار برگزار کرد و همچنین به عنوان بازیگر در چندین جشنواره معتبر ملی تئاتر شرکت کرد. میزبانی مراسم و همایش ها به عنوان تهیه کننده و همچنین مدرس انجمن سینمای جوانان شهرستان رودبار.

همچنین شاهین آبزان قبل از ساخت مستند بیکارانه مستندهای عاشورایی به نام: خدا در فرسنگ های (کربلا) – چند قدمی خورشید (کربلا) – اشک نخل (یزد) – خاک و آب (لرستان) ساخته است. ) و بیکارانه (بندر عباس میناب و قشم را بنا کرد).

مستند عاشورایی بیکارانه پنجمین مستند عاشورایی شاهین آبزن هنرمند و مستندساز گیلانی است که به زودی در استان گیلان و شهرستان رودبار رونمایی و اکران می شود.

بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: شاهین آبزن

عکاس: علیرضا شانه چیان

مدیر تولید: تارا مرادی

صدابردار: ابوالفضل شانه چیام

تدوین: علیرضا شانه چیان

عکاس: صدرا آبزن

کارشناس مذهبی: سلیمی (میناب)

کارشناس محتوا: سمیرا صفری

دستیار تولید: علی یار مطلق زاده

راوی: خسرو سمیعی

منشی صحنه: زهرا عزیزی

تهیه کننده: شاهین آبزن

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا