اخبار روز

امام جمعه رشت بر لزوم پخش سه اذان از مساجد استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، رسول فلاحتی امروز 28 تیرماه در جلسه ستاد اقامه نماز و مهدویت حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه امام حسین(ع) برای حفظ و احیای دین خدا قیام کرد و فرمود: : اذان یکی یکی از شعائر الهی است که باید از گلدسته‌های مساجد منتقل شود و این سنت از آغاز اسلام رواج داشته است که در زمان‌های اسلامی اذان از مساجد پخش می‌شد تا مؤمنان مطلع و برای اقامه نماز حاضر شوند. .

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر لزوم پخش سه نوبت اذان از مساجد استان، افزود: اذان در اسلام ابتدای نماز است و جنبه اعلامی دارد و شنوای اذان. به نماز مانند آن مژده گرفتن و اذن ورود به حرم ذکر است. یاد خدا را پیدا کرد، از این رو این صدای خوب یکی یکی از عواملی است که انسان را از گناه و منکر باز می دارد و تأثیر بیشتر این اقدام را می توان در ایجاد تحول در جوامعی که این سخنان پرمعنا را می شنوند مشاهده کرد.

امام جمعه رشت با توجه به اهمیت و اهمیت نماز و دعا در اسلام اظهار داشت: نماز مهم ترین و مهمترین فریضه در دین مبین اسلام است که رکن دوم اسلام محسوب می شود و جمهوری اسلامی بسیار انجام می دهد. تلاش برای پرورش مقوله نماز در جامعه.

آیت الله فلاحتی گفت: در احادیث امام اطهار(ع) می‌فهمیم که نماز نقش ستونی در سازندگی اسلام دارد و بدون آن اسلام نمی‌تواند پایدار بماند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در خصوص وقایع روز عاشورا و اهمیت نماز در این روز گفت: حتی در روز عاشورا امام حسین (ع) اولین نماز را خواند و تاکید کرد که اگر دارید این کار را نکنید. دین، شما باید آزاد باشید.

وی مهمترین اثر دعا را رسیدن به آرامش روحی و روانی دانست و گفت: نماز یاد خدا را در دل زنده می کند و یاد خدا ریشه همه خوبی ها و زیبایی هاست که باعث آرامش دل می شود. “

آیت الله فلاحتی یادآور شد: یکی یکی از اهداف مهم امام حسین (علیه السلام) در قیام عاشورا، اقامه احکام الهی و دستورات دینی اسلام بود و نماز در نهضت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) بیانگر همین امر است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز همواره بر اهمیت نماز تاکید دارند، اضافه کرد: رهبر انقلاب به ویژه نسل جوان را به انجام این فریضه الهی توصیه می کنند. مهدویت یکی از مفاهیمی است که در طول تاریخ همواره راهی برای رهایی از ظلم بوده است، زیرا عدالت مهدوی ایجاب می کند مسلمانان در مقابل ظلم بایستند.

وی توضیح داد که یاران امام زمان (عج) هرگز مستحب را ترک نمی کنند و منکرات را انجام نمی دهند. مهدویت اندیشه و عقیده ای است که مورد قبول و باور همه مسلمانان است و حقیقتی دینی و اسلامی به شمار می رود.

29219

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا