اخبار روز سینما

مارتین اسکورسیزی از سه‌گانه X تمجید کرد

مارتین اسکورسیزی کارگردان مطرح سینما، با تحسین سه‌گانه ایکس به کارگردانی تی وست، توضیح می‌دهد که چرا این مجموعه انقدر جذاب است.

این مجموعه اسلشر با بازی «میا گاث» در سال 2022 با فیلم ایکس آغاز شد، جایی که او نقش یک ستاره مشتاق را بازی می‌کند که آرزوی رفتن به هالیوود را دارد و در یک فیلمبرداری مخفیانه فیلم بزرگسالان گرفتار کشتار می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


تحسین سه گانه ایکس توسط مارتین اسکورسیزی

ایکس در سال 2023 با فیلم پرل گسترش یافت که به ریشه‌های شخصیت منفی اصلی فیلم اول می‌پردازد و سپس در سال 2024 با ماکسین و ادامه‌ی تلاش‌های خونین «مکسین» (گاث) برای رسیدن به ستارگی دنبال شد.

«اسکورسیزی» قدردانی خود را از «وست» در مصاحبه با «نیویورک تایمز» به اشتراک گذاشت. کارگردان فیلم‌هایی مانند راننده تاکسی و قاتلان ماه گل در بخشی از این تحلیل عمیق از سه‌گانه «وست»، توضیح داد که هر فیلم را نماینده‌ی دوره‌ی مشخصی از ژانر وحشت در هالیوود می‌داند.

مارتین اسکورسیزی

در حالی که ایکس به سراغ دوران طلایی فیلم‌های اسلشرِ تازه ظهور کرده در دهه 70 می‌رود، پرل به سراغ ملودرام‌های احساسی و کم‌تر خشن دهه 50 می‌رود و در نهایت ماکسین با نگاهی به دهه 80 و فیلم‌های ترسناک مبتذل و اغراق‌آمیز آن دوره ساخته شده است.

همانطور که «اسکورسیزی» اشاره می‌کند، دنیای کوچک ترسناک در سه‌گانه ایکس فراتر از صرفا قرار گرفتن در دوره اوج خودشان هستند. در ایکس، فیلم با کشتار خونین و آرامش‌بخش بازیگران، زیر ژانر اسلشر را به طور مستقیم مورد هدف قرار می‌دهد که منجر به تبدیل شدن «مکسین» به آخرین دختر می‌شود، نقشی که در طول دهه 70 تثبیت شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی صحبت‌های اسکورسیزی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا