اخبار روز سینما جهان

بازیگر آمریکایی مدیر هنری دپارتمان تئاتر شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، ویلم دافو تا 2 سال آینده مدیر بخش تئاتر بینال ونیز خواهد بود. این دپارتمان که در سال 1934 پس از تأسیس دپارتمان های هنر، موسیقی و سینما تأسیس شد، پیش از این کارگردانانی چون رناتو سیمونی، لوکا رونکونی، فرانکو کوادری، کارملو بنه و لوئیس پاسکواله را در صندلی مدیریت خود دیده بود تا هر ساله برنامه ریزی کنند.

پیترانجلو بوتافوکو، رئیس هیئت مدیره دوسالانه ونیز، خانه اصلی ویلم دافو و کارنامه درخشان او را نام برد و گفت: او یکی از بنیانگذاران گروه افسانه ای “وستر” در سال 1977 است و کنترل کامل بدنش را بر عهده دارد. جلوی دوربین نظم، دانش، اشتیاق و آگاهی است. در اعماق تئاتر می آید.

دافو از این انتخاب ابراز خوشحالی کرد و گفت معمولا من را به عنوان بازیگر سینما می شناسند اما در تئاتر به دنیا آمدم، تئاتر به من آموزش داد و به من انرژی داد. من شاگرد صحنه هستم. من یک بازیگر هستم. تئاتر به من درباره هنر و زندگی آموخت. من 27 سال با ووستر کار کردم، با کارگردانان بزرگی از ریچارد فورمن گرفته تا باب ویلسون کار کردم و اکنون کارگردانی برنامه تئاتر، کاوشی در جوهر بدن من است.

دافو که با فیلم مهربانی یورگوس لانتیموس در جشنواره کن امسال حضور داشت، با نمایش فیلم Beetlejuice 2 به عنوان فیلم افتتاحیه در جشنواره فیلم ونیز نیز حضور خواهد داشت.

۲۴۵۲۲۰

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا