اخبار روز

ذخیره مناسب شیرهای مخصوص بیماران PKU :: بازتاب آنلاین

معاون اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو علاوه بر برنامه منظم تامین شیرهای PKU، ذخایر مناسبی را برای این فراورده ایجاد کرده و تاکنون بحرانی در تامین آن وجود نداشته است.

به گزارش بازتاب آنلاین، بهادر صید محمدیان اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه غذایی بیماران PKU باید به گونه‌ای باشد که پروتئین فنیل آلانین برای آن‌ها به درستی تأمین شود، این پروتئین از طریق شیرهای مخصوص PKU در دسترس بیماران قرار می‌گیرد.

وی افزود: مدیریت مصرف شیر و غذای مخصوص بیمار یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش برنامه PKU وزرات بهداشت است و تحت هیچ شرایطی نباید دچار صدمه شود.

وی گفت: توزیع و تأمین این شیرها زیر نظر سازمان غذا و دارو با ثبت مشخصات بیمار در سامانه صورت گرفته و این فراورده مخصوص به دست مصرف کنندگان آن می‌رسد.

معاون اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره چگونگی تأمین شیرهای مورد نیاز بیماران PKU، عنوان کرد: با وجود تحریم‌ها، سازمان غذا و دارو مسیرهای مختلف را برای تأمین این فراورده طی کرده و خوشبختانه تاکنون مشکلی در تهیه و تأمین شیر این بیماران نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه شیرهای PKU وارداتی هستند، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه کمبود احتمالی براساس تمهیدات صورت گرفته ذخیره مناسبی از آن در نظر گرفته شده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا