اخبار ارز دیجیتال

انتقال ۱۶هزار BTC دیگر توسط آلمان! بیت‌کوین از این فشار فروش جان سالم به در می‌برد؟

به گزارش پلتفرم تحلیلی آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، دولت آلمان در تاریخ ۸ جولای، ۱۶۳۰۹ بیت‌کوین (BTC) دیگر به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار را جابه‌جا کرده است.

به گزارش رمز ارز نیوز، این تراکنش‌ها که شامل ارسال بخشی از بیت کوین‌ها به صرافی‌های بزرگی مانند کوین‌بیس، بیت‌استمپ، کراکن و بازارسازهایی مانند فلو تریدر و کامبرلند بود، بزرگترین انتقال یک روزه این ارز دیجیتال توسط دولت آلمان به شمار می‌رود.

بر اساس داده‌های موجود، ۳۵۰۰ بیت کوین به فلو تریدر، ۲۰۰ بیت کوین به کراکن، ۴۰۰ بیت کوین به بیت‌استمپ و ۴۰۰ بیت کوین به کوین‌بیس ارسال شده است.

پس از این جابه‌جایی‌ها، قیمت بیت‌کوین با کاهش بیش از ۶ درصدی مواجه شد و به کانال ۵۵ هزار دلار سقوط کرد. با این حال، در زمان نگارش این خبر، این ارز دیجیتال توانسته به مدار مثبت بازگردد و با ۳.۲۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در محدوده قیمتی ۵۷۴۵۰ دلار معامله می‌شود.

طبق گزارش‌ها، ۷۰۰ بیت کوین از انتقال اخیر نیز به یک کیف‌پول ناشناخته با آدرس “۱۳۹Po” منتقل شده است. این کیف‌پول پیش از این نیز چند بار از دولت آلمان بیت‌کوین دریافت کرده بود.

با احتساب نقل و انتقالات اخیر، آلمان بیش از نیمی از ۵۰،۰۰۰ بیت‌کوین خود را جابه‌جا کرده و اکنون ۲۳۷۸۸ بیت‌کوین در اختیار دارد. این اقدام دولت آلمان، باعث لیکویید شدن‌ ۴۲۵ میلیون دلار از پوزیشن‌های اهرمی شده که ۲۱۶ میلیون دلار از آنها مربوط به پوزیشن‌های لانگ بوده است.

در این میان، فشار فروش بیت کوین با خبر بازپرداخت بدهی صرافی مت‌گاکس (Mt. Gox) تشدید شده است. این صرافی که چند سال پیش ورشکست شد، قرار است بدهی خود را در قالب بیت‌کوین و بیت‌کوین کش (BCH) بازپرداخت کند.

ارزش کل این بازپرداخت‌ها، حدود ۹ میلیارد دلار برآورد شده است. در همین راستا، صرافی بیت‌استمپ اعلام کرده که به محض دریافت وجوه، سهم خود از این بازپرداخت‌ها را میان طلبکاران مت‌گاکس توزیع خواهد کرد.

با وجود فشار فروش‌ گسترده در بازار، تحلیلگران همچنان به آینده بیت‌کوین خوش‌بین هستند. آنها بر این باورند که پس از اتمام فروش‌های دولت آلمان و توزیع وجوه مت‌گاکس، فشار فروش کاهش یافته و قیمت بیت کوین مجددا افزایش خواهد یافت.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا