اخبار روز

دارایی یارانه ای این خانوارها در تیرماه دو برابر می شود


به گزارش مانیبان، جدولی که سازمان هدفمندی یارانه ها در اختیار مردم قرار داده است نشان می دهد یارانه نقدی دهک های اول تا سوم و بیست و پنجم هر ماه به حساب آنها واریز می شود. میزان یارانه نقدی این گروه از خانوارها 400 هزار تومان است.

طبق این جدول کمک هزینه نقدی و معیشتی دهک های 4 تا 9 در 30 هر ماه دریافت می شود. همانطور که از سال 1401 مقرر شده است، خانواده هایی که این عشر را دریافت می کنند، 300 هزار تومان یارانه دریافت می کنند. درعین حال جدول سازمان مشخص یارانه نشان می دهد که مستمری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در بیستم هر ماه واریز می شود و هزینه یارانه دارو و حمل و نقل ذخیره سازی سوخت به حساب واریز می شود. حساب سرپرستان خانوار از اول ماه.

علاوه بر واریز یارانه نقدی هر ماه، از نیمه دوم سال گذشته ۱۲۰ هزار تومان اعتبار در قالب فاکتور الکترونیکی از حساب سرپرستان خانوار ایرانی اخذ می شود. اگر دولت سیزدهم مانند ماه های گذشته عمل کند، قرار است فردا وام کالابرگ پرداخت شود.

استفاده از کارت کالای الکترونیکی اختیاری است و شامل 10 قلم شامل ماست، شیر، پنیر، شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ به ارزش 530 هزار تومان می باشد. قیمت اقلام در سبد کالابرگ به نرخ ارز. شهریور 1400 ماه عرضه و مابه التفاوت قیمت کالا توسط دولت در دوره پرداخت می شود. کالابرگ الکترونیک شامل دهک های معیشتی اول تا نهم می باشد.

طرح ملی یسنا و طرح حمایت از کودکان سوءتغذیه دو طرح حمایتی مهم دیگری بود که مورد توجه دولت شهید رئیسی قرار گرفت و اجرای آن در نهایت باعث حمایت از حدود یک میلیون مادر دارای فرزند خردسال در سه دهک اول در تمام استان های کشور شد. . و به 135000 کودک مبتلا به سوء تغذیه کمک کند.

با اجرای طرح ملی یسنا، معرفی وزارت بهداشت و درمان و همکاری کمیته امداد (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار شد. ) و بنیاد افراد محروم، مادران باردار، مادران شیرده و کودکان زیر 5 سال. بر اساس آزمایشات گسترده، سال مورد نیاز خود را شناسایی کرده و به صورت ماهانه سبد غذایی رایگان و خدمات بسته بهداشتی رایگان را برای آنها ارائه دهد. به این معنا، قیمت سبد غذایی از سبد پیشنهادی وزارت بهداشت با در نظر گرفتن آخرین قیمت مواد غذایی مصوب مرکز آمار ایران، آمار خانوارهای سه دهک اول درآمدی برآورد شد. در تمامی شهرهایی که تحت پوشش هیچ سازمان حمایتی نیستند، پیش نویس دستورالعمل اجرایی و تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شد.

با اجرای این طرح، مادران مشمول بسته های حمایتی مورد انتظار می شوند که شامل سبد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت (شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، آجیل، میوه و سبزیجات) و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون، خمیر دندان، پودر بچه و شوینده های بهداشتی) برای کودکان و مادران رایگان از طریق کلیه فروشگاه های طرف قرارداد طرح کاتالوگ الکترونیک.

طرح دیگر اجرای برنامه رفع سوء تغذیه در کودکان 5 تا 59 ماه بود که در ابتدا برای کودکان زیر پنج سال از طریق پایش شاخص های آنتروپومتریک (اندازه گیری قد و وزن و مقایسه با منحنی های رشد) اجرا شد. مراکز درمانی و منازل به منظور کاهش و رفع سوء تغذیه (لاغری، وزن کم و کوتاه قد) مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه جمعی سیستان و بلوچستان از فراتر رفتن اشتغال در استان از تعهد مقرر خبر داد.

خلیل احمد سلامی افزود: طی سال های 1401 و 1402 با تلاش های صورت گرفته توانستیم بیش از میزان تعهد اشتغال ایجاد شده در استان ایجاد اشتغال کنیم که بر اساس بررسی های انجام شده 85 درصد اشتغال ثبت شده تایید شده است.

وی بیان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در حمایت از تعاونی ها رخ داده است به طوری که در مرحله اول 2 میلیارد تومان، در مرحله دوم 3 میلیارد تومان و اخیرا 8 میلیارد تومان برای حمایت از تعاونی ها تعریف شد: این مبلغ می باشد. به 2 میلیارد تومب برای بخش مسکن کارگری.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: آمادگی داریم 200 میلیون تومان برای حمایت از اقشار آسیب پذیر کارگران و همچنین تسهیلات اعطا شده از طریق عمران شهری و جاده ای به کارگرانی که تحت پوشش کارگری هستند پرداخت کنیم. . قانون

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه اجتماعی تصریح کرد: در دولت سیزدهم به همت رئیس جمهور فقید و در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه اتفاقات بسیار خوبی در حوزه رفاه اجتماعی افتاد. مبلغ یارانه نقدی برای هر نفر 45 هزار و 500 تومان برای اعشار یک تا سه 400 هزار تومان و اعشار چهار تا نه نیز 300 هزار تومان افزایش یافت و کودکانی که نیاز به حمایت غذایی بیشتری داشتند و از دهک های یک تا هفت در خانواده بودند.

سلامی گفت: یکی یکی دیگر از اقدامات مهم اجرای طرح فهرست الکترونیکی محصولات بود و در این زمینه دولت با مبلغ 1.3 میلیارد تومان از اقشار آسیب پذیر سیستان و بلوچستان تحت عنوان فهرست الکترونیک سبد محصولات ایمنی غذایی حمایت کرد.

وی تاکید کرد: ماموریت اصلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار است. بنابراین برای اولین بار در دولت سیزدهم حق ازدواج به حقوق و مزایای کارگران اضافه شد.

سلامی افزود: در ابتدای سال گذشته زمان پرداخت معوقات کارگری در سیستان و بلوچستان بیش از 6 ماه بود که با نظارت و وضعیت اقتصادی این مدت در پایان سال به 2.5 ماه کاهش یافت.

وی با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این استان یکی از استان های اصلی کیشور و صاحب امتیاز است.

17829 مادر واجد شرایط در استان خراسان شمالی در بهار 1403 با اجرای طرح نسل ایرانی یاوران سلامت (یسنا) از سبد غذایی رایگان حمایت و بهره مند شدند.

مهدی اسلام خواه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان این خبر گفت: دولت مردمی برای پوشش بخشی از جامعه موضوع ماده (24) قانون حمایت از خانواده و جوانان از طریق اجرای در طرح یسنا، مادران دارای نوزاد زیر 2 سال در سه دهک اول از سبد غذایی رایگان تا سقف اعتبار 600 هزار تومان بهره مند شدند.

وی بیان کرد: این طرح سال گذشته در 3 مرحله برای مادران دارای فرزند زیر 2 سال در دهک اول اجرا شد و در بهار امسال جامعه هدف این طرح به سه دهک اول توسعه یافت.

اسلامخواه افزود: تعداد مشمولان در استان خراسان شمالی از یک هزار و 402 نفر 6 برابر و اعتبار اختصاص یافته به هر خانوار از 400 هزار تومان به 600 هزار تومان افزایش یافته است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا