زهرا احدی درباره بهترین زمان مصرف ویتامین ها دی گفت: ویتامین دی این ویتامین متعلق به دسته بندی ویتامین های محلول در چربی است که بهترین زمان مصرف این ویتامین ها همراه یا بعد از غذا است. در واقع برای جذب بهتر باید با معده پر مصرف شود.

به گزارش همشهری آنلاین، وی افزود: ویتامین دی این ماده توسط نور خورشید در زیر پوست ما ساخته می شود و دارای پیش سازهایی است که در برخی از قسمت های بدن تبدیل می شوند و اگر به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار بگیریم بدن به طور طبیعی مقادیر کافی ویتامین A تولید می کند. دی میکند

وی گفت: بیشتر ما از نور خورشید یا غذاهای حاوی ویتامین به اندازه کافی استفاده نمی کنیم. دی ما به اندازه کافی ماهی چرب، روغن کبد ماهی و محصولات لبنی مصرف نمی کنیم، اغلب از کمبود ویتامین رنج می بریم. دی مثل اون.

میزان ویتامین ها به گفته این کارشناس ارشد تغذیه دی در گروه های سنی مختلف متفاوت است و کودکان تا دو سال به مکمل های ویتامین A و ویتامین A نیاز دارند. دی بودن

احدی افزود: سطح ویتامین دی بزرگسالان نیز باید به طور دوره ای بررسی شوند. در واقع ویتامین دی علاوه بر ویتامین بودن، یک هورمون است و در بسیاری از سیستم های حیاتی و حتی در تنظیم ژنوم و تقسیمات سلولی ما نقش بسیار موثری دارد و کمبود آن می تواند باعث جهش های ژنتیکی شود و خطرات زیادی برای کل بدن و استخوان به همراه داشته باشد. سلامتی. .

در مورد میزان مصرف ویتامین دی وی گفت: برای تعیین میزان کمبود ویتامین باید آزمایش خون انجام شود. دی را می توان در افراد تعیین کرد. زیرا مصرف بیش از حد این ویتامین باعث ایجاد مشکلاتی در آنزیم های کبدی و ایجاد نارسایی کبدی در افراد می شود.

احدی افزود: بر اساس یافته ها تعداد طبیعی ویتامین ها است دی سطح بالای 30 یا کمتر از 30 به عنوان کمبود ویتامین در نظر گرفته می شود. عدد بین 10 تا 20 کمبود زیاد و زیر 10 کمبود ویتامین است. دی در نظر گرفته شده است.

دوز توصیه شده برای یک فرد عادی یک ویتامین در ماه است. دی 50 هزار و گفت: در صورت کمبود ویتامین با تشخیص پزشک مصرف بیشتر شود. دی با آزمایش خون

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما