چرا روی پیشانی جوش می‌زنیم و چطور از آن جلوگیری کنیم؟

از آنجایی که آکنه ناشی از مسدود شدن منافذ است، علائم آن می تواند در هر قسمت از صورت که متخلخل است ظاهر شود.

به گزارش عصرترکیه ، در دوران نوجوانی مکرر آن را مصرف کنید یکی یکی از مناطقی است که برای اولین بار آکنه ظاهر می شود و البته یکی این یکی از اولین نقاطی است که آکنه با افزایش سن از بین می رود.

با این حال، برخی از انواع آکنه بیشتر از انواع دیگر روی پیشانی ظاهر می شوند.

کومدون ها: آنها همان نقاط کوچکی هستند که به عنوان دانه های سر سیاه و سر سفید شناخته می شوند. نوع آکنه ای که مشاهده می کنید به توانایی فرد در تولید روغن بستگی دارد. آکنه روی پیشانی معمولاً به دلیل مسدود شدن منافذ ایجاد می شود، بنابراین بیشتر جوش های سر سفید در آنجا یافت می شوند.

جوش های چرکی: اگرچه جوش های سرسفید رایج ترین نوع آکنه پیشانی هستند، اما برجستگی های قرمز برجسته نیز می توانند در این ناحیه ظاهر شوند. پاپول های التهابی که برجستگی های قرمز رنگ هستند و پوسچول ها که برجستگی های قرمز رنگ با مرکز سفید هستند کمتر از کومدون ها دیده می شوند.

میلیا: از نظر فنی، آکنه نیست، اگرچه اغلب با آن اشتباه گرفته می شود و گاهی اوقات می تواند روی پیشانی ظاهر شود. تفاوت بین آکنه و میلیا چیست؟ آکنه زمانی ایجاد می شود که چربی اضافی و سلول های مرده پوست منافذ را مسدود کرده و باکتری ایجاد می کنند. میلیا زمانی اتفاق می افتد که کراتین در زیر سطح پوست گیر می کند و برجستگی های کوچکی شبیه جوش های سرسفید ایجاد می کند که در زنان و نوزادان شایع تر است.

چه چیزی باعث آکنه پیشانی می شود؟

مانند همه انواع آکنه، آکنه پیشانی با تولید چربی اضافی از غدد چربی شروع می شود. این روغن اضافی که از طریق منافذ برای محافظت و مرطوب کردن پوست فرستاده می شود، گاهی اوقات ممکن است در مسیر خود به سطح پوست مسدود شود و زمینه مناسبی برای باکتری های مولد آکنه ایجاد کند.

عرق کردن: عرق کردن برای پوست بسیار مفید است زیرا بدن را سم زدایی می کند، اما تعریق زیاد باعث افزایش چربی در فولیکول ها می شود و اگر بلافاصله پس از تعریق شسته نشود، می تواند آکنه پیشانی را بدتر کند. بنابراین، شستشوی پوست خود را بعد از ورزش فراموش نکنید، به خصوص اگر متوجه آکنه روی پوست خود شدید.

سلول های مرده پوست: ناخالصی‌هایی مانند سلول‌های مرده پوست می‌توانند به باکتری‌های مولد آکنه در منافذ مسدود شده کمک کنند، بنابراین لایه‌برداری می‌تواند برای سلامت پوست مفید باشد. حتی اگر منافذ مسدود شده شما باعث ایجاد جوش نشوند، از بین بردن سلول های مرده پوست می تواند از تجمع ناخواسته و بافت خشن در منافذ شما جلوگیری کند.

فشار: استرس می تواند تولید روغن را افزایش دهد. اگر نوع پوست شما چرب است، ترکیب این دو ممکن است باعث افزایش آکنه شود.

جلوگیری از آکنه پیشانی

از آنجایی که آکنه دلایل مختلفی دارد، بهترین راه برای جلوگیری از جوش زدن این است که تا حد امکان از آنها اجتناب کنید.

روغن های قابل استفاده در غذاها: استفاده از محصولاتی مانند روغن نارگیل و روغن زیتون بر روی پوست سر و مو می تواند باعث ایجاد آکنه در پیشانی شود زیرا چنین محصولات غذایی باعث افزایش تکثیر میکروارگانیسم ها بر روی پوست می شود. اگر می توانید محصولی بخورید، به یاد داشته باشید که باکتری ها و قارچ ها نیز می توانند.

برخی از محصولات مو: مهم است به خاطر داشته باشید که محصولات مو گاهی اوقات می توانند آکنه را بدتر کنند. هر محصول روغنی یا چسبنده می تواند باعث آکنه شود.

ساق پوش: البته ما لباس زیادی روی پیشانی خود نمی پوشیم، اما هر چیزی که این ناحیه را بپوشاند، مانند هدبند یا کلاه، ممکن است باعث ایجاد مشکل شود.

لمس بیش از حد: دست زدن به پوست پیشانی باعث ایجاد آکنه می شود زیرا به صورت دستی پوست پیشانی را مسدود کرده و باکتری ها را پخش می کند.

آکنه پیشانی را چگونه درمان کنیم؟

برای پوست کندن: اگر روی پیشانی خود چند برآمدگی دارید، پاکسازی و لایه برداری منظم با یک لایه بردار شیمیایی غیر تحریک کننده می تواند کمک زیادی به تمیز نگه داشتن منافذ پوست و رفع گرفتگی آن کند.

مرطوب کردن: یک راه آسان برای اینکه به بدن خود بگویید تولید روغن بیشتر را متوقف کند این است که سعی کنید رطوبت شسته شده را با یک مرطوب کننده سبک که پوست شما را هیدراته نگه می دارد جایگزین کنید.

رتینوئید را امتحان کنید: رتینوئیدها به باز کردن منافذ مسدود شده کمک می کنند و سبوم سخت شده را به سطح می آورند.

درمان ترکیبی را امتحان کنید: گاهی اوقات بهترین اقدام برای علائم آکنه مزمن یا مداوم ترکیب سه محلول در یک برنامه معمول است: پاکسازی، لایه برداری و درمان با نسخه.

در موارد شدید به پزشک مراجعه کنید: اگر روش های بدون نسخه در درمان آکنه پیشانی موثر نبود، توصیه می شود برای جلوگیری از ایجاد اسکار با متخصص پوست مشورت کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما