نامزد انتخابات ریاست جمهوری، آخرین مواضعش در قبال دولت مسعود پزشکیان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی در دیدار با اعضای ستاد استانی خود در انتخابات اخیر با بیان اینکه در نظام مردم سالاری و به ویژه مردم سالاری دینی با پایه های آموزش و پرورش ما، فتنه ها دائمی و همیشگی است، اظهار داشت: این فتنه ها همیشگی و همیشگی است. یکی مشارکت در روند مردم سالاری دینی یکی از مظاهر زیبا و درخشان است، اما واقعیت این است که مشارکت در امور کشور محدود به شرکت در انتخابات هر چهار سال یکبار نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ادبیات انقلاب اسلامی از افراد با تعبیر همیشه روی صحنه یاد شده است. یعنی مردم باید همیشه در همه صحنه ها حضور داشته باشند. آنها باید تحت نظارت باشند. شما باید مایل باشید که به پیشرفت کارها کمک کنید. آنها باید آماده باشند تا موانع پیشرفت کشور را برطرف کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به نقش تاریخ حضرت امام خمینی (ره) در احقاق حق مشارکت مردم ایران، تاکید کرد: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری در این کشور و پس از هزاران سال حق بر نفس است. – عزم، حق مشارکت در تصمیم گیری های مهم، به دلیل اینکه ملت تضمین و تضمین کرده بود، به ما آموخت که همیشه فعال و جدی در انتخابات حضور داشته باشیم و در روزهایی که انتخابات نبود احساس مسئولیت کنیم و مسیر انتخابات را دنبال کنیم. مناسبت ها .

وی در مورد بحث انتخابات ادامه داد: انتخابات به معنای خاموش کردن احساس مسئولیت قبل و بعد از انتخابات نیست، بلکه انتخابات به معنای تاکید بر حق و تکلیف مشارکت همه آحاد مردم است.

جلیلی «مشارکت» را حق و تکلیفی دانست که هرگز ساقط نمی شود و با بیان اینکه قانون تنها مقوله ای است که برای مشارکت حد و مرز تعیین می کند، تصریح کرد: هیچ گروه، جناح، باند و طایفه ای حق فراتر رفتن را ندارد. قانون به مردم بگوید که چه زمانی و چه زمانی حوزه دخالت و چه زمانی و چه چیزی حوزه دخالت و نظارت نیست.

وی در این خصوص افزود: مردم حق و وظیفه دارند که بر اساس اصول مردم سالاری دینی در انتخابات شرکت کنند و موظفند مراقب صاحبان قدرت باشند و آنان را به قانون عمل کنند تا به امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند. امر به معروف نهی از منکر.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان تاکید کرد: آزادی افراد در استفاده از این حق برای انجام وظایف ملی، دینی و انقلابی خود یک اصل تغییر ناپذیر است.

جلیلی در دیدار با اعضای ستاد استانی خود در انتخابات اخیر، رای دهندگان خود را اینگونه توصیف کرد: 14 میلیون نفری که به حقیر رای دادند، حق و وظیفه خود را می دانستند که از ایده یک جهان، یک شانس، یک ایران حمایت کنند. هر جهشی ایران، نقشی باشکوه

وی همچنین گفت: در آنچه در زمان انتخابات به عنوان شعار و برنامه اعلام کردیم، کوچکترین شبهه ای به هیچ گروه، قشر، مذهب، فرقه و غیره وجود نداشت و همه شعارهای ما شعارهای جهانی و ملی بود که همه می توانند کمک کنند. دولت و نه تنها رقیب مزاحم نیست، بلکه دوست هم حامی است.

جلیلی درباره حمایت دولت چهاردهم نیز گفت: همانطور که در انتخابات رقابتی متفاوت از خود نشان دادیم که حتی بسیاری از رقبا و دشمنان صادق هم به آن اذعان داشتند، در روزهای بعد از انتخابات نیز رقابت متفاوتی داریم و رفتار سیاسی برجسته ای از خود نشان دادیم. ما وظیفه خود می دانیم که جلوه های خاص و متفاوت مردم سالاری دینی را بشناسیم.

وی افزود: در ماه های آینده مشخص می شود که در مردم سالاری دینی رقابت خصمانه و کینه توزانه وجود ندارد. کشور قابل مشاهده باشد.

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: تقوای سیاسی در صورتی ارزش بیشتری دارد که در عرصه فعالیت آشکار سیاسی به نمایش گذاشته شود نه در ادارات و گوشه و کنار انزوا.

جلیلی با بیان اینکه وقتی صحبت از تایید اتمام اصلاح می شود همه اینها را بر اساس مبانی مردم سالاری دینی مبتنی بر تقوای سیاسی دنبال می کنیم، خاطرنشان کرد: اساس حکومت سایه احیای زنجیره تواسی است. در جامعه اسلامی اساس گفتمان دولت در سایه حفظ احساس مسئولیت نخبگان و توده مردم است. اگر کسی از گفتمان دولت در سایه تهدیدی احساس کند، مسلماً با معنا و مبانی آن آشنا نیست، وگرنه دولت سایه از آن دسته مفاهیمی است که می تواند تخیل او را اعتبار بخشد.

جلیلی تاکید کرد: هر عقل سلیمی به دنبال استفاده از همه ظرفیت های فکری و علمی است و هر دولتی باید از انگیزه ها و اندیشه های خیرخواهانه برای بهبود عملکرد خود استقبال کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: انشالله در مسیر مشارکت فعال و متشکل از 14 میلیون نفر از مردم وطن دوست و با انگیزه کشور صحنه هایی پدید خواهد آمد که بسیاری از سیاسیون و سیاستمداران را شگفت زده خواهد کرد.

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بسیاری از سیاستمداران در زمان انتخابات گفتند که آدم سیاست بلد نیست و باید از همه ابزارها برای حمله به حریف استفاده کرد، اما ما در زمان فعالیت های دولتی برادر عزیزمان این کار را نکردیم. دکتر. پزشکیان شما هم خواهید دید که چه حمایتی از کارهای خیر دولت خواهیم کرد.

جلیلی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: هر جا که لازم باشد از عملکرد دولتش دفاع کنیم بدون هیچ ملاحظه ای و بدون توجه به مصلحت اندیشی های جناحی و سیاسی کوتاه مدت خودخواهانه از او و دولتش دفاع خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: هر جا دولت اقدامات درستی انجام دهد، متعهد به حمایت همه جانبه از این اقدامات خواهیم بود و به دنبال استفاده از همه ظرفیت ها برای رسیدن به نتایج این طرح ها خواهیم بود.

جلیلی در ادامه سخنان خود، عمل سیاسی در اندیشه دینی را عبادت دانست و گفت: همانطور که شهید مدرس فرمودند، اگر درست عمل کنیم، سیاست ما همان دین ماست و دین ما همان سیاست ماست. در حکومت برادرمان پروردگار پزشکیان ما آن را دیدیم و حمایت نکردیم و قدرت و توانایی خود را برای تکمیل آن نشان ندادیم، قطعاً در پیشگاه خداوند مجازات خواهیم شد.

وی تاکید کرد: اعلام می کنم که انشاءالله مصمم هستیم به عنوان فردی که توانسته ایم اعتماد قریب به 14 میلیون نفر را جلب کنیم، در چارچوب اخلاق و قانون مشارکت فعال و سازمان یافته در پیشرفت کشور داشته باشیم.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: انشالله در هفته های آینده با کمک اندیشمندان و صاحب نظران نخبه برنامه های خود را برای مشارکت فعال و سازماندهی شده میلیونی هواداران در تمامی مناطق کشور و همچنین اصناف و اصناف اعلام خواهیم کرد. هم چنین در عرصه های مختلف علمی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، عزم ما این است که در آنجا حضور داشته باشیم و احساس مسئولیت مردم خود را زنده نگه داریم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما