الزامات دریافت وام برای خوداشتغالی و جزئیات پرداخت این وام ها را بررسی می کند.

سقف وام برای افراد خوداشتغال و شرایط بازپرداخت آنها

سقف اعتبار خوداشتغالی و شرایط آن بر اساس بودجه هر سال و هزینه اعتبار اشتغال توسط دولت تعیین می شود. سقف وام خوداشتغالی در سال 1403 150 میلیون تومان است. البته نرخ سود این وام بسته به بانک وام دهنده و نوع وام مورد نظر بین چهار تا ده درصد متغیر است.

حداکثر مدت بازپرداخت وام خوداشتغالی 84 ماه است. نرخ بازپرداخت برای شرکت های دارای سود ماهانه به صورت ماهانه و برای شرکت های دارای سود سالانه به صورت سالانه تعیین می شود.

در صورت اخذ وام 150 میلیونی و شرط پرداخت اقساط ماهانه، وام گیرنده موظف به پرداخت اقساط دو میلیون و 50 هزار تومانی است. در پایان دوره اقساط، وام گیرنده باید 172 میلیون و 286 هزار تومان با احتساب نرخ سود به بانک پرداخت کرده باشد.

چه کسانی مستحق دریافت وام خوداشتغالی هستند؟

وام های خوداشتغالی برای افراد بین 18 تا 50 سال که در محلی زندگی می کنند که در آن کسب و کار خانگی راه اندازی می کنند در دسترس است. برای دریافت این وام، وام گیرنده باید بیکار بوده و از هیچ موسسه دیگری وام خوداشتغالی دریافت نکرده باشد. به عبارت دیگر: وام خوداشتغالی فقط یک بار به هر نفر تعلق می گیرد. آقایان متقاضی این وام باید دارای کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت سربازی باشند.

وام گیرنده باید فارغ التحصیل دانشگاه یا دارای مدرک دیپلم کار و دانش یا مدرک فنی و حرفه ای از موسسات آموزشی و دولتی باشد. مستمری بگیران و افراد دارای ایده های کارآفرینی نیز مشمول این وام می شوند. برندگان مسابقات حرفه ای کشوری، مخترعین و برگزیدگان جشنواره خوارزمی نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وام خوداشتغالی با کدام شرکت سهامی عام مرتبط است؟

انواع مشاغل مالکیت خانه تحت پوشش پرداخت وام خوداشتغالی قرار می گیرند. نمونه‌هایی از این موسسات عبارتند از: تولید پوشاک، قالی‌بافی، قالی‌بافی، قالی‌دوزی و قالی‌بافی، لحاف و لحاف‌بافی، حوله‌بافی، تولید کالاهای چرمی، تولید محصولات نمدی، قالی‌بافی، پارچه‌بافی، قالی‌بافی، قالی‌بافی و سنتی. .

هنرهایی مانند جواهرسازی، خیمه زنی، تراش سنگ های نیمه قیمتی، حکاکی فلز، پرسازی، کنده کاری روی چوب، خیمه سازی و معرق نیز در فهرست اعتباری قرار دارند.

متقاضیان پرورش قارچ، پرورش گل و گیاه، تولید و فرآوری گیاهان دارویی، تکثیر و پرورش زالو شفابخش، پرورش عقرب، تولید عصاره های گیاهی، تولید غلات و میوه های خشک، انواع بسته بندی، فروشگاه های لوازم الکترونیکی، پشتیبانی سایت، برنامه نویسی و ساخت انیمیشن و مجسمه سازان نیز برای خوداشتغالی وام دریافت می کنند.

مبلغ وام خوداشتغالی برای مشاغل روستایی چقدر است؟

وام خوداشتغالی مشاغل روستایی به افرادی داده می شود که در روستاها زندگی می کنند و هنوز از کمیته امداد حمایت خوداشتغالی دریافت نکرده اند. پنج بانک کشاورزی، رفاه، ملت، ملی و صادرات این تسهیلات را با نرخ سود چهار درصد پرداخت می کنند.

برای دریافت این وام متقاضی نیاز به ضامن دارد و باید از طرف دهیار به فرمانداری معرفی شود تا درخواست وام گیرنده را تایید کند.

برای مشاغل کوچک، مبلغ این وام از 50 تا 200 میلیون تومان با بازپرداخت 36 تا 60 ماهه است.

وام

شرایط ثبت نام وام بدون بهره بانک سپه به مبلغ 300 میلیون تومان + پرداخت اقساط

مشتریان بانک سپه که خواهان دریافت وام هستند می توانند برای طرح تسهیلات «نگین امید» اقدام کنند. فقط متقاضیان دریافت این وام باید میانگین پیش پرداخت یک تا 18 ماهه و دو درصد کارمزد داشته باشند. این وام در قالب وام به متقاضیان واجد شرایط ارائه می شود.

طبق دسته بندی، افرادی که مشتری بانک سپه هستند و نیاز به وام دارند باید اعتبار کاری مورد نیاز بانک را داشته باشند. این افراد برای دریافت مزایا نیاز به ضامن رسمی برای کسر حقوق دارند. اگر شخص بتواند این تضمین ها را ارائه کند، در صورتی که به دلایل دیگر مستحق آن باشد، تخفیف داده می شود.

مشتریان پس از دریافت وام می توانند حداقل 12 ماه و حداکثر 60 ماه نسبت به پرداخت اقساط اقدام کنند.

چنانچه بانک فرد را واجد شرایط دریافت تسهیلات بداند و به متقاضی با سقف تعیین شده، کارمزد مذکور و مدت بازپرداخت 60 ماهه وام اعطا شود، مبلغ اقساط ماهانه 5 میلیون و 258 هزار و 328 تومان خواهد بود. کل سود این وام 15 میلیون و 499 هزار و 681 تومان است. مجموع سرمایه گذاری و سود آن نیز 315 میلیون و 700 هزار تومان است.

قدیمی ترین بانک کشور به نام بانک سپه با قدمتی نزدیک به 100 سال نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است. این بانک در طول فعالیت خود خدمات بسیاری از جمله بانکداری شخصی و تجاری، بانکداری شرکتی و دانش بنیان را به مشتریان خود ارائه کرده است. به منظور ارائه پشتیبانی همه جانبه به مشتریان، این مجموعه دارای امکانات متنوعی برای گروه های مختلف حرفه ای می باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما