بازتاب آنلاین، در صفحات تاریخ ادبیات کتاب هایی وجود دارد که مرزهای زبان را درنوردیده اند تا قلب های بی شماری را در سراسر جهان به حرکت درآورند. در این میان، 10 اثر ادبی به بیش از 100 زبان ترجمه شده است تا نشان دهد که آنها می توانند در آزمون زمان مقاومت کنند. بیایید این لیست را با هم ببینیم:

10. «دن کیشوت» اثر میگل دو سروانتس

رمان حماسی اسپانیایی منتشر شده در سال 1615 توسط میگل د سروانتس در میان 10 کتاب برتر این فهرست قرار دارد. این رمان اولین رمان مدرن محسوب می شود یکی این اثر به عنوان یکی از بهترین آثار ادبی جهان شناخته می شود.

دن کیشوت که به بیش از 140 زبان ترجمه شده است، داستان مردی را روایت می کند که از توهم رنج می برد. او که خود را شوالیه ای شکست ناپذیر می داند، هدف دیگری جز نجات مردم از ظلم حاکمان ظالم ندارد.

9. «گام هایی به سوی مسیح» اثر الن جی وایت

10 کتابی که به بیشترین زبان های دنیا ترجمه شده اند+ تصاویر

الن جی وایت یکی از پیشگامان دین مسیحی پروتستان “کلیسای ادونتیست روز هفتم” بود و این کتاب را در سال 1892 به عنوان راهنمای دقیق رشد مذهبی و شخصی منتشر کرد.

از زمان انتشار، کتاب وایت بیش از 160 ترجمه را به خود دیده است و اعتقاد بر این است که یکی این یکی از اولین آثار ادبی در مورد نجات مسیحی است.

8. «قصه های برادران گریم» نوشته جیکوب و ویلهلم گریم

10 کتابی که به بیشترین زبان های دنیا ترجمه شده اند+ تصاویربرادران آلمانی یاکوب و ویلهلم گریم اولین کتاب حاوی 86 داستان را در سال 1812 منتشر کردند. در چاپ هفتم که 46 سال بعد منتشر شد، تعداد داستان ها به 200 داستان افزایش یافت.

این افسانه ها به 170 زبان ترجمه شده اند و شامل بسیاری از آثار معروف هستند که به طور قابل توجهی در فیلم های دیزنی اقتباس شده اند، از جمله سفید برفی و راپونزل.

7. «ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب» نوشته لوئیس کرول

10 کتابی که به بیشترین زبان های دنیا ترجمه شده اند+ تصاویراین “احتمالا” یکی این یکی از معروف ترین کتاب های کودکان در جهان است، اما “حتما” یکی این یکی از پرترجمه ترین هاست زیرا به 174 زبان منتشر شده است.

از زمان انتشار آن در سال 1865، رمان کرول به عنوان یکی این یکی از برجسته ترین نمونه های ژانر «ادبیات جفنگ» به حساب می آید و از جهات مختلف بر فرهنگ عامه تأثیر گذاشته است.

6. «مانیفست کمونیست» نوشته کارل مارکس و فردریش انگلس

10 کتابی که به بیشترین زبان های دنیا ترجمه شده اند+ تصاویر

در سال 1848، مارکس و انگلس اولین تلاش خود را برای گسترش عقاید کمونیسم از طرف اتحادیه کمونیست آغاز کردند. جالب اینجاست که این سند سیاسی در واقع کتابچه ای است که در لندن منتشر شده اما به زبان آلمانی نوشته شده است.

مانیفست کمونیست یکی این یکی از تاثیرگذارترین اسناد سیاسی در جهان به حساب می آید. موفقیت آن را می توان با این واقعیت به وضوح دید که به بیش از 200 زبان ترجمه شده است.

5. «سفر زائر» نوشته جان بانیان

10 کتابی که به بیشترین زبان های دنیا ترجمه شده اند+ تصاویر

یکی دیگر از متن های مذهبی که در این فهرست رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. سفر زائر که توسط یک واعظ پیوریتن نوشته شده بود، در سال 1678 منتشر شد و متعاقباً به بیش از 200 زبان ترجمه شد.

این رمان داستان تمثیلی مردی را روایت می‌کند که از شهری به شهر دیگر سفر می‌کند و نمادی از مسیر گناه به سوی رستگاری است.

4. «تائو ته چینگ» اثر لائوتسه

10 کتابی که به بیشترین زبان های دنیا ترجمه شده اند+ تصاویر

یکی در میان قدیمی ترین کتاب های این فهرست، چهارمین کتابی است که به بیشترین زبان ها ترجمه شده است. تائو ته چینگ یک متن فلسفی و مذهبی است که به زبان چینی کلاسیک در 400 سال قبل از میلاد نوشته شده است.

نویسنده واقعی این اثر چه کسی است مورد بحث بسیاری از مورخان قرار گرفته است. با این حال، به طور گسترده پذیرفته شده است که این متن در طول 2000 سال گذشته بر بسیاری از فلسفه و اعمال مذهبی چین تأثیر گذاشته است، به خصوص که بیش از 250 بار ترجمه شده است.

3. «ماجراهای پینوکیو» اثر کارلو کولودی

10 کتابی که به بیشترین زبان های دنیا ترجمه شده اند+ تصاویر

داستان کلاسیک ایتالیایی درباره عروسک چوبی به نام «پینوکیو» با 260 ترجمه به عنوان سومین کتاب پرترجمه دنیا شناخته می شود.

کلودی در سال 1883 داستان پینوکیو را ابتدا برای یک مجله و سپس به عنوان کتاب نوشت. این داستان به قدری موفقیت آمیز بود که الهام بخش بسیاری از آثار داستانی دیگر، از جمله فیلم بلند انیمیشن دیزنی که در سال 1940 منتشر شد، شد.

2. «شازده کوچولو» اثر آنتوان دو سنت اگزوپری

10 کتابی که به بیشترین زبان های دنیا ترجمه شده اند+ تصاویر

رتبه دوم این فهرست متعلق به یک رمان فرانسوی است که در سال 1943 منتشر شده است.«شازده کوچولو» پرترجمه ترین کتاب کودک در جهان است و به بیش از 500 زبان منتشر شده است.

رمان سنت اگزوپری پرخواننده ترین کتاب فرانسوی زبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب فرانسوی قرن بیستم انتخاب شده است. داستانی که فلسفه تنهایی، عشق و هستی را به صورت سوررئالیستی بیان می کند.

1. کتاب مقدس

10 کتابی که به بیشترین زبان های دنیا ترجمه شده اند+ تصاویراما بیشترین ترجمه در جهان کتاب مقدس مسیحیان است که به بیش از 700 زبان ترجمه شده است، در حالی که بخش “عهد جدید” به تنهایی به بیش از 2000 زبان ترجمه شده است.

کتاب مقدس در واقع قدیمی ترین کتاب این فهرست است که به قرن دوم قبل از میلاد برمی گردد و همچنین با پنج میلیارد نسخه فروش، پرفروش ترین کتاب تاریخ است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما