به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، بر اساس تعبیر کارشناسان اقتصادی، بازار ارز از متغیرهای اقتصادی تبعیت می کند و وابسته به رویدادهای سیاسی نیست. علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی معتقد است با توجه به بسته بودن بودجه 1403 و کسری، کاهش قیمت دلار پیش بینی نمی شود.

موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در خرداد و چند هفته اول تیر به عنوان یک عامل ترمز برای جهش قیمت در بازارهای مالی عمل کرد. با اعلام نتایج انتخابات و پیروزی کاندیدای معتدل، دلار به کریدور پنجم بازگشت اما کمتر از چند ساعت در این منطقه ماند و بار دیگر در کریدور ششم در حال معامله بود.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دلار به عنوان پیشتاز اصلی قیمت در سایر بازارها، واکنش عمیق و بلندمدتی به اخبار و رویدادهای سیاسی نشان نمی دهد و از متغیرهای اقتصادی تبعیت می کند.

دلار ارزان نیست

در همین رابطه علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با تجارت نیوز درباره روند تحولات قیمت دلار در هفته های آینده با استناد به نتیجه انتخابات گفت: در موضوع دلار و طلا به سیاسی تکیه خواهیم کرد. تنها تاثیری که انتخاب رئیس جمهور جدید می تواند بر بازارهای مالی داشته باشد این است که قیمت ها در کوتاه مدت با سرعت کمتری افزایش می یابد.

وی در خصوص توسعه بلندمدت قیمت دلار گفت: با توجه به تکمیل بودجه 1403 در دولت سیزدهم، در بلندمدت و تا پایان سال جاری شاهد روند صعودی اسکناس آمریکا خواهیم بود. بودجه.”

طباطبایی به افزایش قیمت دلار، افزایش نقدینگی و البته در بلندمدت افزایش قیمت طلا اشاره کرد و افزود: شاید بتوان گفت که تاثیرات انتخابات اخیر بر بازارها بوده است این است که قیمت ها در کوتاه مدت با شیب ملایم تری افزایش می یابد.

امید حاصل از نتایج انتخابات، ریتم قیمت را تنظیم می کند

این کارشناس بازار مالی به مرزهای پایین و بالایی قیمت دلار تا پایان سال جاری اشاره کرد و توضیح داد: مراحل پایانی کریدور پنجم و نیم کریدور هشتم را می توان حد پایین و بالایی دلار دانست. قیمت تا پایان امسال.”

طباطبایی ادامه داد: قیمت دلار به نقدینگی و کسری بودجه سالانه بستگی دارد. بودجه 1403 نهایی شده و تغییر رویه و متعادل کردن کسری بودجه 1403 در دست این دولت نیست. بنابراین، من روند کاهشی دلار را پیش‌بینی نمی‌کنم.»

223225

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما