به گزارش مانیبان، پانزدهمین جلسه حراج سکه طلا روز دوشنبه 27 تیر 1403 برگزار می شود.این مزایده از طریق سامانه معاملات این مرکز به نشانی اینترنتی market.ice.ir و اموال موضوع حراج پانزدهم سکه تمام بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه ضرب شده در سال 1385 توسط بانک مرکزی و بدون بسته بندی می باشد.

بر اساس دستورالعمل برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران در تاریخ 10 اسفند 1402 منتشر شده در سایت رسمی (www.ice.ir)، پانزدهمین جلسه حراج سکه طلا روز دوشنبه 27 تیر 1403 برگزار می شود.

این مزایده از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به نشانی اینترنتی market.ice.ir انجام می شود و اموال موضوع حراج پانزدهم سکه تمام بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه ضرب شده در سال 1385 توسط بانک مرکزی و بدون بسته بندی

حداکثر رکورد سفارش

حداکثر مبلغ سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع 5 سکه می باشد. بنابراین می تواند 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه سکه کامل باشد یا ترکیبی از این سه سکه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه، مجموع این سه سکه نباید از 5 قطعه بیشتر شود.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که در هر سفارش فقط می توانند یک سفارش فعال برای انواع سکه داشته باشند. به این معنی که متقاضیان برای ثبت سفارش خرید هر نوع سکه فقط یک بار می توانند قیمت و مقدار سکه را تعیین کنند.

شروع جلسه حراج

جلسه حراج ساعت 12:00 و زمان ثبت سفارش از ساعت 12:00 الی 15:00 خواهد بود. زمان نظارت و اهدای جوایز از ساعت 15 الی 17 همان روز می باشد و نتیجه مزایده ساعت 17 اعلام می شود.

نحوه برگزاری حراج نیز با ثبت و واگذاری سفارشات بر اساس اولویت قیمت-زمان انجام می شود.

جزئیات بازپرداخت

لازم به ذکر است پرداخت تراکنش با استفاده از کارت هدیه، کارت بانکی، کارت اعتباری مرابحه و کارت بانکی بدون شماره شبا ممنوع بوده و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده متقاضی می باشد.

شایان ذکر است فرآیند بازپرداخت کیف پول برای واریزها از حساب های بانک ملی ایران در همان روز و برای سایر بانک ها ظرف مدت 48 ساعت انجام می شود.

برنامه تحویل سکه

متقاضیان برای دریافت سکه باید به برنامه تحویل سکه توجه کنند. مهلت تحویل بدون هزینه نگهداری سکه طلا از 30 تیرماه شروع شده و تا 16 شهریور ادامه دارد. مرداد ماه ادامه خواهد داشت؛ در این مدت شعب بانک ها فقط هزینه ارسال را دریافت می کنند. هزینه تحویل تمام مدت سکه 30 هزار تومان خواهد بود.

افرادی که در بازه زمانی 7 تا 14 مردادماه درخواست دریافت سکه را دارند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه ذخیره سازی را نیز پرداخت کنند. هزینه نگهداری سکه طلا به ازای هر قطعه سکه تمام شده روزی 50000 تومان و در شعبه بانک پرداخت می شود. این نرخ شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورت عدم دریافت سکه توسط افراد در زمان تحویل سکه، معامله باطل می شود و پس از اعلام بانک مبنی بر انجام معامله، پس از کسر هزینه خرید و سایر هزینه های عملیاتی، وجه به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. هزینه ها؛ در صورت انصراف از معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد.

لازم به ذکر است متقاضیان شرکت در حراج سکه طلا سامانه معاملات مرکز مبادلات ایران می توانند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق سامانه معاملات مرکز مبادلات ایران به نشانی market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت کنند. .

این گزارش حاکی از آن است که از مجموع 14 حراج برگزار شده تاکنون 263 هزار و 568 قطعه سکه طلا به متقاضیان حراج اختصاص یافته است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما