جامعه روحانیت مبارز در پیامی برگزاری انتخابات بزرگ ریاست جمهوری را به ملت شریف ایران و رئیس جمهور منتخب تبریک گفت.

به گزارش مهر، متن این پیام به شرح زیر است:

نام خداوند بخشنده

با همت و اراده ملت بزرگ ایران در دو جمعه متوالی تیر در ماه 1403 حماسه ای دیگر رقم خورد و به یاری خداوند سبحانس شرمنده دشمنان و بدخواهان شد و یاران انقلاب را امیدوار کرد. ملت ایران با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر نشان داد که با درک شرایط ملی و جهانی و شناخت صحنه های حساس همواره بصیرت و هوشیاری خود را در زمان مناسب نشان می دهد.

حال شایسته است با خاتمه رقابت ها، رفتار رقابتی انتخابات به رفتاری دوستانه تبدیل شود و با حفظ اخوت و وحدت جهانی، به سعادت مادی و معنوی کشور پرداخته شود و همه توان. و انرژی نخبگان سیاسی و نامزدهای انتخاباتی و هواداران و حامیان آنها باید در جهت ساختن ایران قدرتمند و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفته شود.

روحانیت مبارز از ملت انقلابی و رشید ایران اسلامی برای ایجاد این صحنه شکوهمند سیاسی توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) تقدیر و تشکر می کند. مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب را تبریک گفته و از خداوند متعال توفیق ایشان را در انجام وظایف سخت و خطیر ریاست جمهوری مسئلت داریم.

بدینوسیله از تمامی نامزدهای ریاست جمهوری، فعالان، مسئولین انتخابات، مدیران اجرایی، عوامل امنیتی، تبلیغاتی و رسانه ای که به افزایش حضور و گرمی و شور انتخابات کمک کردند، تشکر می کنیم.

یاد و خاطره امام امت و همه شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می داریم و آرزوی علو درجات و رحمت الهی را برای رئیس جمهور شهید داریم.

محمدعلی محدی کرمانی

جامعه روحانی مبارز کشور

17. تیر ماه 1403

شورای ائتلاف: زمان تبدیل رقابت به دوستی فرا رسیده است

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز در پیامی ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب، نوشت: انتظار می رود رئیس جمهور منتخب به آنچه در مناظره ها وعده داده پایبند باشد.

متن پیام به شرح زیر است:

در این پیام آمده است: انتخابات ریاست جمهوری با اجرای موفقیت آمیز مرحله دوم در روز جمعه ۲۵ تیر تمام شد و دکتر مسعود پزشکیان او با اکثریت آرا به عنوان رئیس جمهور منتخب کشور انتخاب شد. ما این پیروزی را به او تبریک می گوییم و برای او در انجام وظایف مهمی که بر عهده خواهد گرفت آرزوی موفقیت می کنیم.

این پیام می افزاید: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پس از شهادت آیت الله دکتر. رئیسی و یارانش کاری غیرمنتظره و دشوار بود که به فضل الهی از نظر اجرا و با توجه به معیارهای ایمنی، بهداشت، مشارکت و رقابت که در نظر گرفته شده و بر آن تاکید شده بود به بهترین نحو ممکن مدیریت شد. توسط رهبر معظم انقلاب و بسیار مورد احترام بود.

در بخشی از این پیام آمده است: «مردم ایران از این آزمون مردم سالاری دینی با سربلندی بیرون آمدند و به مشارکت بالای مردمی که سال‌ها از فشارهای اقتصادی و معیشتی ناشی از تحریم‌های دشمنان رنج می‌برند، سربلند بیرون آمدند». مثل گلوله ای در چشم آنها و رسانه های مزدورشان. این پیروزی را به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران که صاحب اصلی و صاحب اصلی این پیروزی هستند و نیز به دولت محترم، وزارت کشور و تمامی مسئولان اجرایی و انتخاباتی تبریک و تهنیت عرض می نماییم. به ویژه رسانه ها و پلیس شایسته تشکر و قدردانی هستند.

بر اساس این پیام همچنین جا دارد از آقایان پورمحمدی، زاکانی، قاضی زاده و به ویژه محمدباقر قالیباف که با ورود به عرصه انتخابات و حضور در مناظره های تلویزیونی در مرحله اول به ایجاد فضای رقابتی کمک کردند، تشکر و قدردانی کنیم. جا دارد از زحمات برادر بزرگوار ایشان جناب آقای سعید جلیلی در دو مرحله اول و دوم انتخابات قدردانی نمایم.

در ادامه این پیام آمده است: رعایت قواعد دموکراسی مستلزم آن است که همگان، به ویژه زمانی که به سلامت انتخابات اطمینان دارند، به نتیجه انتخابات احترام بگذارند و برای حفظ کرامت رئیس جمهور و احترام به شخص رئیس جمهور منتخب تلاش کنند. نسبت به نتایج انتخابات، از مسیر انصاف و اعتدال خارج نشدند و از اتهامات بی مورد پرهیز کردند.

طبق این پیام آقای پزشکیان همچنین انتظار می رود که وی در مناظره ها به وعده های خود پایبند باشد. یکی از خصوصیات شخصی او بیش از هر چیز صداقت او بود. امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در نهج البلاغه می فرماید: «الحق وسعت فی الطواصف و مضیق فی التنصیف، یعنی میدان حق در. صحبت کردن “از هر زمینه ای گسترده تر است و وقتی تمرین شود، از هر زمینه ای باریک تر است.”

این پیام می افزاید: امیدواریم رئیس جمهور جدید این نکته را مد نظر قرار دهد که از این پس رئیس جمهور همه ملت ایران است و واقع بینانه از او می خواهیم که اجازه ندهد جناح خاصی پیروزی او را مصادره کند و او را بدهکار خود بداند. او با انتخاب همکاران خود برای رهبری قوه مجریه، باید جهت گیری شایسته سالارانه را بر تعلق به این یا آن گروه سیاسی ترجیح دهد. تنها در این صورت است که رئیس جمهور جدید می تواند از شادی پیروزی برای همه ملت برخوردار شود و از حمایت همگان در حل مشکلات بهره مند شود.

بر اساس این پیام، با پایان یافتن انتخابات، زمان تبدیل رقابت به دوستی و دست در دست هم دادن برای سربلندی کشور و رسیدن به قله ایران قدرتمند، همراهی با دولت، مجلس و قوه قضاییه برای کمک به حل مشکلات فرا رسیده است. تنها از این طریق می توان 24 تیر 1403 را برای ایران روزی مبارک، فرخنده و سربلند دانست.

27211

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما