دندان درآوردن معمولا بین 4 تا 7 ماهگی شروع می شود و کودک تا 3 سالگی حدود 20 دندان شیری خواهد داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان غذا و داروی آمریکا می گوید: علائم رایج دندان درآوردن عبارتند از تحریک پذیری خفیف، تب خفیف، آب دهان و میل به جویدن چیزی سفت.

به گفته این سازمان، روی آوردن به مسکن هایی مانند بنزوکائین یا لیدوکائین یا داروهای هومیوپاتی راه حلی برای درد دندان نیست.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار داده است: در واقع، این محصولات می توانند برای کودکان خطرناک باشند و می توانند منجر به آسیب جدی یا حتی مرگ شوند.

نام های تجاری متداول محصولات مراقبت از بهداشت دهان بدون نسخه حاوی بنزوکائین عبارتند از Anbesol، Cepacol، Chloracept، HurriCaine، Orabase، Orajel و Topex.

از وسوسه امتحان این داروها در کودکی که در حال دندان درآوردن است اجتناب کنید.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده توضیح داد: استفاده از محصولات بنزوکائین ممکن است منجر به یک بیماری جدی و گاهی کشنده به نام متهموگلوبینمی شود که در آن ظرفیت حمل اکسیژن گلبول های قرمز بسیار کاهش می یابد.

به همین ترتیب، محصولات حاوی لیدوکائین برای نوزادان مضر هستند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار داده است که این امر می تواند باعث آسیب های جدی از جمله مشکلات قلبی، آسیب جدی مغز و حتی مرگ شود. علاوه بر این، محلول موضعی لیدوکائین ویسکوز خوراکی ممکن است باعث تشنج در نوزادان و کودکان خردسال در مصرف بیش از حد شود.

والدین چگونه می توانند به کودکان کمک کنند؟

به گزارش نشریه ویژه «مدیکال اکسپرس»، کارشناسان سازمان غذا و داروی ایالات متحده توصیه می کنند که برای کاهش درد در چنین مواردی، لثه های کودک را به آرامی با انگشت خود (شسته و تمیز) مالش داده و ماساژ دهید.

همچنین توصیه می شود برای جویدن یک حلقه دندانه دار لاستیکی به آنها بدهید. اما مطمئن شوید که حلقه محکم باشد (پر از مایع نباشد).

سازمان غذا و داروی آمریکا توضیح داد: اگر جسم بیش از حد سفت باشد، می تواند به لثه های نوزاد آسیب برساند. حتما کودکان را زیر نظر داشته باشید تا تصادفاً دچار حادثه نشوند.

بهداشت دهان و دندان یکی از چالش هایی است که با آموزش و مراقبت از دندان های شیری در دوران کودکی آغاز می شود. اکثر والدین به دلیل موقتی بودن دندان های شیری به مراقبت از آنها توجهی ندارند. اما در واقع داشتن دندان های سالم در بزرگسالی با شروع مراقبت از دندان در دوران کودکی مرتبط است.

آموزش مراقبت از دندان با رویش دندان های شیری کودک آغاز می شود و این مراقبت یک عادت مهم در روند رشد و تکامل سلامت دهان و دندان محسوب می شود.

بسیاری از والدین به اشتباه فکر می کنند که دندان های شیری اهمیت زیادی ندارند زیرا به مرور زمان با دندان های دائمی جایگزین می شوند. اما در حقیقت، مراقبت نامتعادل از دندان های شیری می تواند اثرات جبران ناپذیری بر سلامت دهان و دندان داشته باشد. داشتن دندان های سالم در بزرگسالی اهمیت بیشتری دارد و این سلامت دندان ها از دوران کودکی شکل می گیرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما