به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، پخش فصل جدید «حسینیه معلی» از امشب ساعت 22:30 از شبکه سه سیما آغاز می شود.

سعید ستودگان – تهیه کننده «حسینیه معلی» – درباره اهداف تولید فصل جدید «حسینیه معلی» گفت: وظیفه اصلی «حسینیه معلی» مانند همه حسینیه ها تسبیح و برپایی مجلس عزاداری است. اهل بیت (علیهم السلام)، اما حضور حجت الاسلام کرمی بر سر سفره خاطرات و بحث ها. ما شناخت و بازگویی شعور عاشورایی داریم و سرودها و آئین های مختلف را نیز در اجراهای خود خواهیم گنجاند.

این تهیه کننده درباره نحوه برخورد با آیین های عزاداری نیز توضیح داد: زمانی که برای برگزاری مراسم به روستاها و مناطق مختلف سفر کردیم، متوجه شدیم که این آیین ها به مرور زمان به فراموشی سپرده شده است، بنابراین تصمیم گرفتیم آیین ها را حتی اگر مربوط به آنها باشد به تصویر بکشیم. اولویت سفر به دورافتاده ترین نقاط است و در عصر سیزدهم تقریباً 70 اجرا داریم که شامل حدود 50 هیئت مذهبی از نقاط مختلف کشور می شود.

با تغییراتی که در جدول ذاکران و ماداگان رخ داده است، محمدرضا طاهری در سری جدید حضور دارد. سیدرضا نریمانی و نزار قطری که از فصل گذشته در «حسینیه معلی» ماندگار بودند و همچنین مهدی رسولی پس از یک فصل غیبت به این برنامه بازگشتند. حجت الاسلام مصطفی کرمی پس از تجربه زیارت «حسینیه معلی» بار دیگر در ایام محرم در کنار دیگر قاریان سفره زکران به اجرای برنامه می پردازد.

این نمایش در دکور نیز دستخوش تغییراتی شده و کمی با فصل قبل متفاوت خواهد بود. نوحه ها و هیئت ها از شبکه سه سیما پخش شد.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما