200 میلیون وام بدون پیش پرداخت دریافت کنید

فرم ثبت نام وام کودک و مدارک وام کودک تابستان 1403 عنوان این گزارش برگرفته از وام فرزند می باشد که در تفکر مدرن علاوه بر فرم ثبت نام وام کودک و مدارک وام فرزند، شرایط وام کودک را نیز بیان کرده ایم. یک وام کودک

براساس اعلام بانک مرکزی، مشمولان وام باروری والدین فرزندان اول هستند. فروردین از سال 1400 اقساط با یک دوره استراحت شش ماهه شروع می شود. ضمناً کارمزد این وام سالانه چهار درصد است.

وثیقه مورد نیاز برای دریافت این وام عبارتند از: یکی در مواردی که حساب یارانه، سهام یا سفته وجود داشته باشد، یک نفر ضامن و یک نفر نسبی درجه یک می شود.

والدین برای دریافت این وام می توانند ابتدا در سامانه بانک مرکزی به نشانی www.ve.cbi.ir ثبت نام کنند و در مرحله دوم کد رهگیری را از سامانه دریافت کنند.

متقاضیان پس از دریافت کد رهگیری 12 روز فرصت دارند تا با بانک تماس بگیرند و متقاضیان پس از مراجعه به بانک 60 روز فرصت دارند مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

فرم درخواست وام مراقبت از کودک

برای دریافت فرم ثبت نام وام از لینک زیر استفاده کنید.

طبق قانون بودجه سال 1403 تسهیلات قرض الحسنه وام تولد برای فرزند اول 40 میلیون تومان، برای فرزند دوم 80 میلیون تومان، برای فرزند سوم 120 میلیون تومان، برای فرزند چهارم 150 میلیون تومان و برای فرزند پنجم به بعد 200 میلیون تومان است.

بانک مرکزی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان، تسهیلات اعتباری برای کودکان اعطا می کند. این وام به پدران دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران برای فرزندان متولد شده در کشور از اول دی ماه 1400 حداکثر تا 2 سال پس از تولد فرزند اعطا می شود.

ثبت نام وام فرزند 1403 به صورت اینترنتی از طریق سامانه وام کارزالحسنه فرزند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به آدرس ve.cbi.ir انجام می شود. این وب سایت تنها مرجع رسمی در کشور است که متقاضیان دریافت تسهیلات وام کودک را ثبت نام می کند.

شرایط وام مهد کودک

1- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

2- پدر متولدین سال (01/01/1400) و حداکثر تا 2 سال پس از تولد فرزند.

3- تعهدی برای واریز وام فرزند وجود ندارد

4- بازپرداخت وام کودک 6 ماه پس از دریافت وام آغاز می شود.

5- ارائه اصل شناسنامه فرزند و پدر در هنگام مراجعه به بانک الزامی است

6- به ازای هر فرزندی که به دنیا می‌آید، فقط یک بار کمک اولاد به پدر تعلق می‌گیرد.

7- تسهیلات با حداکثر کارمزد سالانه 4 درصد به تصویب شورای پول و اعتبار می رسد.

8- در صورت تولد دوقلو و بیشتر به هر فرزند وام تعلق می گیرد.

9- کمک هزینه ولادت به افرادی تعلق می گیرد که زاد و ولد آنها در شهری که پدر یا فرزند در آن متولد شده است از 2.5 بیشتر نباشد.

10- چنانچه متقاضی در مدت بازپرداخت کمک هزینه تولد فرزند دیگری به دنیا آورد، طبق ضوابط امکان پرداخت کمک هزینه ولادت مذکور به فرزند بعدی وجود دارد.

11- در صورت فوت پدر طفل یا طلاق اولیای دم، با ارائه حکم به شخصی که نماینده قانونی و قضایی قیم قانونی طفل است یا به. سرپرست کودک

اسناد وام فرزند تابستان 1403

1- اصل شناسنامه پدر و فرزند

۲- اصل شناسنامه پدر یا نماینده قانونی

3- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل منزل

4- کد رهگیری ده رقمی که پس از مرحله ثبت نام از وب سایت دریافت می کنید

5- ارائه حکم دادگاه در صورت لزوم

وام تولد 1403 چقدر است؟

بر اساس قانون، پرداخت کمک به پدر فرزندانی که تاریخ تولد آنها از اول دی ماه سال 1400 است و در ایران متولد شده‌اند به شرح زیر اعطا می‌شود:

فرزند اول مبلغ 400 میلیون ریال با مدت بازپرداخت 3 سال (36 ماه)

فرزند دوم مبلغ 800 میلیون ریال با مدت بازپرداخت 4 سال (48 ماه)

فرزند سوم مبلغ 1200 میلیون ریال با مهلت بازپرداخت 5 ساله (60 ماهه)

فرزند چهارم مبلغ 1500 میلیون ریال با مدت بازپرداخت 6 سال (72 ماه)

فرزند پنجم و بعد از آن مبلغ 2000 میلیون ریال با مدت بازپرداخت 7 سال (84 ماه)

شرایط ضامن وام فرزند

وثیقه مورد نیاز برای دریافت این وام عبارتند از: یکی در مواردی که حساب بلاعوض، سهام سهام یا سفته وجود داشته باشد، یک نفر ضامن و یک نفر از بستگان درجه یک است و برای اخذ این وام نیازی به داشتن کارت بازنشستگی نیست.

چگونه وام کودک را ثبت کنم؟

کلیه متقاضیان واجد شرایط وام فرزند ابتدا باید از طریق سامانه ve.cbi.ir ثبت نام و فرم مربوطه را پر کنند. در صورت موفقیت آمیز بودن ثبت نام، کد رهگیری ده رقمی کاملاً محرمانه مختص متقاضی از طریق پیامک به شماره تلفن همراه مندرج در فرم ثبت نام ارسال می شود.

متقاضیان جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و همچنین مشخصات شعبه تعیین شده توسط بانک عامل و پیگیری روند اخذ تسهیلات فوق، لازم است با کد ملی و کد رهگیری به قسمت مشاهده وضعیت در زیر سیستم زیر سامانه مراجعه کنند.

در صورتی که شعبه بانک به عنوان واسطه برای اعطای وام به متقاضی تعیین شده باشد، موضوع از طریق پیامک به اطلاع متقاضی می رسد و متقاضی باید ظرف مدت 12 روز کاری با در دست داشتن مدارک لازم به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به ثبت ادعا اقدام نماید. ناگفته نماند که در صورت عدم مراجعه متقاضیان در مهلت تعیین شده، ثبت نام آنها باطل تلقی شده و از سامانه حذف شده و باید مجددا ثبت نام کنند.

پس از تعیین شعبه توسط بانک و مراجعه متقاضی به شعبه مشخص شده، بانک متقاضی را می پذیرد. متقاضیان 60 روز کاری برای تکمیل مدارک و ارائه ضمانت نامه مورد قبول بانک فرصت دارند. در صورت سپری شدن مهلت تعیین شده و عدم تکمیل مدارک توسط متقاضی، متقاضی از سامانه حذف می شود و باید در مهلت مقرر در قانون مجددا در سامانه ثبت نام کند.

متقاضیان می توانند قبل از تعیین مکان، اطلاعات خود را در سیستم با استفاده از گزینه ویرایش ثبت قبلی ویرایش کنند.

متقاضیان می توانند قبل از تعیین شعبه بانک عامل را تغییر دهند. با استفاده از گزینه “حذف ثبت نام”، ثبت نام قبلی خود را حذف کرده و از گزینه “ثبت جدید” استفاده می کنید و مراحل ثبت نام را برای جابجایی و انتخاب بانک دیگری تکمیل می کنید.

هنگام اعطای وام فرزند، سایر شرایط و مقررات بانک باید رعایت شود.

آیا در صورت داشتن وام فرزند، ابطال کارت خدمات الزامی است؟

خیر، برای دریافت این وام نیازی به کارت بازنشستگی نیست.

وام باروری به چه کسی تعلق می گیرد؟

براساس اعلام بانک مرکزی، مشمولان وام باروری والدین فرزندان اول هستند. فروردین از سال 1400 پرداخت اقساط با تنفس شش ماهه آغاز می شود و کارمزد این وام 4 درصد در سال است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما