خوابیدن روی زمین مضر است یا نه؟

خوابیدن روی زمین لزوما بهترین گزینه برای همه انواع کمردرد نیست. این عمدتا به این دلیل است که شکل ستون فقرات انسان به طور قابل توجهی با شکل زمین متفاوت است.

به گزارش سلامت نیوز، مدت ها قبل از اینکه تمدن های باستانی مانند بین النهرین به فکر استراحت بر روی تخت های مرتفع بیفتند، مردم روی زمین می خوابیدند. برخی از ما هنوز اینگونه می خوابیم. علم باستانی آیورودا خوابیدن روی زمین را به عنوان یک اصل مهم برای سلامتی می شناسد و بسیاری از ژاپنی ها روی یک تشک نازک به نام تاتامی می خوابند.

خوابیدن روی زمین ممکن است برای برخی افراد در برخی شرایط مزایایی داشته باشد. علاوه بر این، برخی کارشناسان می گویند دمای پایین تر در نزدیکی زمین می تواند کیفیت خواب و راحتی کلی را بهبود بخشد.

به گفته ساینتیفیک امریکن، برخی از فواید خوابیدن روی زمین ممکن است روانی باشد. Deirdre Conroy دریافت که بیماران مبتلا به بی خوابی در کلینیک او اگر از تخت بلند شوند و در جای دیگری مانند روی زمین بخوابند، بهتر می توانند بخوابند. او می گوید که تسکین ممکن است روانی باشد.

اگر تشک قدیمی و فرسوده دارید، ممکن است احساس بهتری در خوابیدن روی زمین داشته باشید. در این تخت ها، لگن پایین تر از کمر است، زیرا ناحیه لگن معمولاً وزن بیشتری را تحمل می کند و باعث خم شدن ستون فقرات می شود.

به گفته پیتر جی وانگ، استاد بخش ارتوپدی و توانبخشی در دانشکده پزشکی ییل که به طور معمول بیماران مبتلا به کمردرد را درمان می کند، فوم ممکن است حمایت بهتری نسبت به تشک های بیش از حد نرم داشته باشد.

خوابیدن روی زمین لزوما بهترین گزینه برای همه انواع کمردرد نیست. این عمدتا به این دلیل است که شکل ستون فقرات انسان به طور قابل توجهی با شکل زمین متفاوت است.

ستون فقرات ما صاف نیست و خمیده است. یکی این چین ها بین قسمت پایین کمر و زمین فاصله ایجاد می کنند. بدون پشتیبانی، این منحنی با گذشت زمان صاف می شود که می تواند منجر به کمردرد شود. یکی یکی دیگر از مشکلات خوابیدن روی زمین این است که قسمت بالایی پشت بیش از حد بالا نگه داشته شده است که می تواند باعث سفتی مفاصل شود.

برت جاکوبسون، استاد حرکت شناسی در دانشگاه ایالتی اوکلاهاما، می گوید که کف های سخت در مکان هایی مانند باسن، باسن و پاشنه پا، نقاط فشار ایجاد می کنند. این می تواند جریان خون را در این نواحی محدود کند و به طور بالقوه به بافت نرم آسیب برساند.

دانیل لیبرمن، استاد دانشگاه هاروارد، که زیست‌شناسی تکاملی را مطالعه می‌کند، می‌گوید ما برای خوابیدن روی سطوح نرم و راحت تکامل نیافته‌ایم. این دوره ای است که شکارچیان از ابتدای زندگی روی زمین می خوابیدند و شاید از کودکی در برابر اثرات منفی آن مقاوم می شدند. تفاوت دیگر این است که افراد باستانی در طول روز فعالیت بدنی بیشتری داشتند و سبک زندگی آنها ممکن است به آنها کمک کرده باشد با وجود خوابیدن روی زمین از درد دوری کنند.

لیبرمن می گوید که امروزه فناوری های مفیدی وجود دارد که اجداد ما از آنها اطلاعی نداشتند. تشک های امروزی که سطوح جدیدی از پشتیبانی و راحتی را ارائه می دهند، نمونه ای از این موارد هستند.

تشک های متوسط ​​​​به طور کلی تعادل خوبی بین کف های سخت و تشک های قدیمی نرم تر ایجاد می کنند. طبق یک مطالعه مروری که در سال 2021 منتشر شد، تشک های متوسط ​​سفت بهترین تشک ها برای پیشگیری و تسکین کمردرد و همچنین حمایت از شکل ستون فقرات هستند.

اگر کمردرد دارید، تعویض تشک فرسوده به جای خوابیدن روی زمین ممکن است راه حل مفیدی باشد. میانگین طول عمر یک تشک آمریکایی 10 سال است که معادل سه سال زمان خواب است. هیچ وسیله خانگی نمی تواند این وزن و استفاده زیاد را تحمل کند. در یک مطالعه، تشک جدید و سفت‌تر کمردرد را 47 تا 63 درصد کاهش داد.

البته دانشمندان در مورد استاندارد عینی برای اندازه گیری سختی تشک به توافق نرسیده اند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که ارزیابی هر فرد از سفتی تشک خاص ممکن است با ارزیابی دیگری متفاوت باشد.

یک تشک با سفت متوسط ​​ممکن است برای شخص دیگری خیلی سفت باشد یکی یکی از دلایل این موضوع ممکن است تفاوت وزن افراد باشد. به عنوان مثال، افراد سنگین وزن برای تحمل وزن خود به تشک سفت تری نیاز دارند. بنابراین، ممکن است برای افراد کوچک راحت‌تر روی زمین بخوابند.

تشک سفت‌تر نیز می‌تواند برای افراد پهلو و شکم مفید باشد، اما خوابیدن به پهلو روی تشک سفت می‌تواند باعث انحنای ستون فقرات به پهلو شود. تشک های سفت ممکن است برای افرادی که به پشت می خوابند ایده آل نباشند، زیرا باسن و بالاتنه آنها بالاتر از بقیه بدن است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما