گیلان میزبان برنامه محفل در شب عید غدیر خم برپایی اتاق منزلت فرهنگی در گیلان

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در خصوص میزبانی برنامه محفیل در استان در شب عید غدیر خم گفت: 100 هزار نفر در طرح ملی زندگی با آیات گیلان شرکت کردند.

بازتاب آنلاین به نقل از مهر حجت الاسلام محمدعلی نجفی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی بر سه محور رواج تبلیغات دینی، نگاه تخصصی است. تبلیغات و یک دیدگاه تعاملی در این زمینه.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه گسترش دین مختص یک فکر، اندیشه و حزب نیست، گفت: از بدو اسلام تا کنون مردم در گسترش دین نقش محوری داشته اند و این اهمیت نیز باید باشد. باید گسترش یابد و تقویت شود.

حجت الاسلام نجفی از راه اندازی دفاتر تبلیغات اسلامی در دو شهرستان خمام و ماسال خبر داد و افزود: اردوی جوانان و قرارگاه بانوان در سازمان تبلیغات اسلامی گیلان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سنجش های رفتاری در حوزه دینداری در جغرافیای گیلان در حال انجام است، افزود: مشاهده یکی یکی از مأموریت های مهم ابلاغی مقام معظم رهبری سازمان تبلیغات و به دنبال آن مطالعات رفتاری در حوزه دین در گیلان است.

راه اندازی اتاق منزلت فرهنگی در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از راه اندازی اتاق فرهنگ نشینی در این استان خبر داد و افزود: تخصصی شدن اتاق تبلیغ مبلغان در قالب کارگروه های تخصصی در سازمان تبلیغات اسلامی گیلان انجام شد.

حجت الاسلام نجفی از تشکیل کارگروه تخصصی کودک و نوجوان و فضای مجازی در سازمان تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد و اظهار داشت: تربیت و تقویت ائمه جماعات گیلان با تشکیل و راه اندازی انجام شد. کارگاه های آموزشی در چارچوب ستاد ملی مساجد.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی هیچ نقشی در عزل و نصب ائمه جامعه ندارد، افزود: این سازمان برنامه ها و اقدامات ویژه ای را برای تقویت ائمه جامعه انجام می دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در خصوص برپایی جشنواره قرآنی با محوریت مفاهیم قرآنی اظهار داشت: در حال حاضر 700 حافظ قرآن 5 به بالا در گیلان مشغول به فعالیت هستند.

نجفی با اشاره به حضور کم نظیر مردم گیلان در طرح ملی زندگی با آیات افزود: مشارکت مردم در طرح ملی زندگی با آیات بی نظیر بود و حدود 100 هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و یارانش افزود: 450 مراسم ویژه بزرگداشت شهید ریاست جمهوری در سراسر گیلان برگزار شد.

اجرای طرح ارتقاء سواحل در گیلان

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در خصوص اجرای طرح تبلیغ سواحل در استان گفت: بیش از 40 روحانی در طرح تبلیغ سواحل گیلان فعال خواهند بود.

نجفی با اعلام احیای مدرسه صدرا در گیلان تصریح کرد: فعالیت های مدرسه صدر گیلان با استقبال ویژه مردم مواجه شد و بیش از 100 نفر برای ثبت نام در مقطع متوسطه هفتم این مدرسه اقدام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه دو مدرسه صدرا در رشت وجود دارد، گفت: در صورت هماهنگی و حمایت آموزش و پرورش، تمایل به راه اندازی مدرسه دخترانه صدرا در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در شب غدیر خم رشت میزبان برنامه محفیل خواهد بود، گفت: آنتن شبکه 3 سیما به ظرفیت های قرآنی گیلان اختصاص می یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به جزییات برنامه بومی در این استان گفت: این برنامه روز دوشنبه 13 تیرماه ساعت 20 در محل پیاده روی فرهنگی رشت همزمان و مطابق با آن برگزار می شود عید غدیر دومین کنگره 8000 شهید گیلان.

جنبه های مهم و مؤثر برنامه حزب

حجت الاسلام نجفی با اشاره به محورهای مهم و تاثیرگذار برنامه این محفل گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران حال و هوای خوب مردم گیلان را در جشن بزرگ قرآن در شب غدیر خم بگویند.

وی با اشاره به راه اندازی چله خمیت و چله تباین افزود: تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم و همچنین افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات در دو برنامه چله خمیت و چله تبیین پیگیری می شود.

به گفته مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، 350 نفر از دانش آموزان خواهر و برادر در سه حوزه زبان، ارتباط شخصی و فضای مجازی در چاله خمیت و چاله تباین آموزش دیدند.

حجت الاسلام نجفی بر لزوم ساماندهی ائمه جماعات گروه های اداری تاکید کرد و گفت: نیمی از ائمه جماعات گروه های اداری گیلان متشکل هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از ساخت 30 خانه طلاب در استان گیلان خبر داد و افزود: گیلان دارای 74 خانه علما است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما