بازیگرانی که در فصل جدید پایتخت حذف شدند

بازتاب آنلاین، ساخت سری هفتم پایتخت که حواشی و حواشی زیادی به همراه داشت از آخرین روز بهار آغاز شد و قرار است به تلویزیون بازگردد.

بر اساس اطلاعات پس از مدت ها جنجال بر سر ساخت یا عدم ساخت ادامه سریال «پایتخت» یکی از بازیگران این سریال به نظر می رسد تولید فصل هفتم این سریال آغاز شده است.

به گزارش «تابناک»، روز پنجشنبه ۱۰ خرداد، هومان حاجی عبداللهی – بازیگر این سریال – در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار تصویری از کیک رنگی در قالب عبارت «پایتخت ۷» نوشت: شروع پایتخت 7 مثل کیک رنگی است که بچه های پشت صحنه برای انجامش درست کردند.»

به این ترتیب مشخص شد ساخت سری هفتم این اثر که حواشی زیادی به همراه داشت از آخرین روز بهار آغاز شده و قرار است به تلویزیون بازگردد. در روزهای اخیر خبری مبنی بر تولید قسمت قابل توجهی از داستان این فصل در تاجیکستان منتشر شده که هنوز تایید نشده است.

مجموعه تلویزیونی «پایتخت» که اولین بار در آخرین روزهای زمستان 89 به عنوان محصول گروه فیلم و سریال یک سیما روی آنتن رفت و بعدها در سیمافیلم تولید شد، حدود هشت سال است که با استقبال مخاطبان مواجه شده است. یکی به یکی از موفق ترین محصولات کمدی سازمان صدا سیما تبدیل شد و در نهایت 6 فصل با رکورد ادامه یافت.

«پایتخت» در فصل های پخش فراز و نشیب های خود را داشته، اما در مقایسه با سایر کمدی های تلویزیونی دهه 90 همواره از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار بوده است. تا جایی که بازپخش آن از شبکه های آی فیلم، تماشا و حتی سیما گاه مخاطبان بیشتری نسبت به کمدی های جدید روی آنتن داشته است.

در این سال ها بارها زمزمه هایی مبنی بر ساخت نسخه سینمایی این مجموعه و تمایل بازیگران به ساخت آن شنیده شد اما هیچ گاه تکمیل نشد به طوری که ساخت احتمالی آن به بعد از ساخت هفتمین موکول شد. فصل سریال

پیوند و سکوت طولانی

«پایتخت» پس از حواشی فصل ششم که منجر به نامه رئیس وقت صدا و سیما شد، به نوعی رو به افول رفت و ادامه تولید آن در هاله ای از بلاتکلیفی قرار گرفت. به طوری که حتی برای مدتی از شبکه های تلویزیونی هم بازپخش نشد. آن سکانس های حاشیه ساز و همچنین انتقاداتی که در آن زمان درباره بدآموزی این اثر مطرح شد، شاید مدیران امروزی صدا و سیما را ترغیب کند که بر تولید این اثر با دقت و حساسیت بیشتری نظارت کنند تا حداقل نتیجه آن به دست آید. مثل سری قبل کم حاشیه

در عین حال، از آن زمان با وجود اینکه دو قسمت به عنوان پایانی فصل ششم تولید و پخش شد، طولانی ترین دوره تلویزیون بدون ساخت «پایتخت» جدید بود.

حالا این سریال در شرایطی به تلویزیون بازمی گردد که در این روزها آثار طنز سروش صحت از جمله «لیسانسه ها» و «استادها» با فضایی کاملا متفاوت با استقبال زیادی روبرو شد. «زیرخاکی» به چهار فصل رسیده و موفقیت چشمگیری کسب کرده است و «نون خا» با فضایی نسبتاً مشابه پایتخت پنج فصل داشت و خود را برای فصل ششم آماده می کند. با گذشت پنج سال از تعلیق این سریال که تحولات تلویزیون در آن به سرعت انجام شده، باید دید استقبال از سریال جدید چگونه خواهد بود. با این حال فضای کمدی های تلویزیونی آنقدر تغییر نکرده که کار عوامل «پایتخت» را خیلی سخت بداند.

عدم حضور چند بازیگر اصلی

فصل هفتم سریال پایتخت تحت تاثیر غیبت چند بازیگر قرار گرفته است و از این نظر می تواند به چالشی برای سازندگان تبدیل شود. مهم ترین بازیگری که در این سریال غایب خواهد بود بهرام افشاری است که در فصل پنجم و ششم با شخصیت «بهتاش» به چهره ای محبوب تبدیل شد اما این بار به دلیل حضور در پروژه های سینمایی این را همراهی نمی کند. سلسله. او در این سال ها با «فسیل» در سینما رکورد زد و با دو فیلم «هفتاد سی» به کارگردانی خودش و «مردان عینکی» در تلاش است موفقیت آن اثر را تکرار کند.

مهران احمدی که پیش از این رفت و آمد به «پایتخت» را تجربه کرده بود، دومین بازیگر مهم سریال است که در فصل هفتم دیده نمی شود.

سارا و نیکا فرقانی بازیگران جوان اصلی سریال که از کودکی «پایتخت» را همراهی می کردند، اگرچه بازیگر نبودند، اما جزو پنج بازیگر سریال به حساب می آمدند که در تمام فصول آن حضور داشتند. آنها در فصل هفتم به دلیل تأثیر انتشار تصاویر نامتعارف حضور نخواهند داشت. این سناریو نیز وجود دارد که به دلیل جایگزینی این دو با بازیگران دیگر، همکاری آنها با این سریال به طور کامل قطع شود.

آیا روح «پنجعلی» برمی گردد؟

در مقابل چهره های یاد شده، بازگشت علیرضا خمسه با نقش «بابا پنجعلی» را می توان محتمل دانست. او که در پنج سریال اول یک کاراکتر ثابت بود و به دلیل مرگ شخصیتش در فصل ششم حضور نداشت، به احتمال زیاد در قالب یک شبح به سریال باز خواهد گشت و جوک های جدیدی به «پایتخت ۷» اضافه می کند. .

ایده حضور علیرضا خمسه در نقش «شبح باباپنجعلی» پیش از این توسط محسن تنابنده، طراح و نویسنده اثر مطرح شده بود، اما هرگز اجرایی نشد. اما با اظهار نظر چندی پیش علیرضا خمسه که از فراخوان بازیگران سریال برای بازگشت او به این اثر خبر داده بود، می توان اجرای آن را محتمل دانست.

مقدم و دوستان بار دیگر روی آنتن

فصل هفتم سریال «پایتخت» بازگشت این سریال ساز پرکار و باسابقه تلویزیونی به این رسانه را رقم خواهد زد. در حالی که سیروس مقدم در سال های گذشته از فصل ششم این اثر به شدت کم تحرک بوده و تنها دو سریال کم حاشیه در نمایش خانگی ساخته است، با سری هفتم به تلویزیون بازخواهد گشت. در این چهار پنج سال نام مقدم در کنار چند پروژه تلویزیونی دیگر از جمله سریال جاسوسی «ترور» شنیده شد اما به جایی نرسید.

جالب اینجاست که الهام غفوری تهیه کننده، محسن تنابنده سرپرست نویسندگان و بازیگر و ریما رامین فر، احمد مهرانفر و مهران احمدی به عنوان برخی دیگر از چهره های مطرح سریال «پایتخت» در این مدت با رسانه ملی همکاری نکردند. این سالها

چالش یک “پایتخت” طولانی.

در حالی که برخی رسانه ها از ساخت فصل هفتم «پایتخت» در 15 قسمت خبر داده اند، با توجه به زمان بندی معمول این سریال، صحت این عدد بعید به نظر می رسد; چرا که در چنین شرایطی احتمالا «پایتخت 7» برای نیمه اول ماه مبارک رمضان امسال (11 تا 25) اسفند 1403) برنامه ریزی می شود و زمان طلایی نوروز را که به نوعی زمان معمول پخش سریال پایتخت در نظر گرفته می شود، از دست خواهد داد.

بازیگرانی که در فصل جدید پایتخت حذف شدند

اگرچه هنوز تعداد قسمت های این سریال به طور رسمی اعلام نشده است و هر آنچه مطرح می شود در حد حدس و گمان است، اما به نظر می رسد «پایتخت 7» فصل دوم این سریال که در ماه مبارک رمضان پخش می شود، نام خواهد گرفت و با توجه به که در ماه رمضان امسال تلویزیون این سریال طنز به دلیل ایام سوگواری تنها شش شب توقیف شده است، این فصل احتمالا حدود 24 قسمت خواهد داشت و رکورد طولانی ترین سریال را خواهد شکست.

البته سازندگان پروژه در تمام این سال ها سابقه خوبی در قصه گویی با طنز داشته اند، اما مروری بر تجربه طولانی ترین فصل سریال تا کنون که فصل چهارم با 22 قسمت بوده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. ضعیف ترین فصل این سریال بودن یک چالش بزرگ است. در جمع سازندگان «پایتخت» خبر می دهد; روایت جذاب و مخاطب پسند این اثر با وجود طولانی بودن داستان نسبت به روال همیشگی فصل های قبل چالش مهمی است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما