به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، به گزارش ایسنا، یک شرکت رباتیک هندی ربات پزشکی را معرفی کرده است که هدف آن ساده سازی جراحی های ارتوپدی است.

این ربات که Misso نام دارد با برنامه ریزی از پیش شخصی و برش های دقیق به جراحان در جراحی های تعویض مفصل کمک می کند.

این ربات جراحی که توسط شرکت هندی Meril Life Sciences ساخته شده است، به طور خاص برای کمک به جراحان در عملیات تعویض مفصل طراحی شده است.

Miso مجهز به یک سنسور ردیابی نوری، یک بازوی رباتیک مفصلی شش محوره و انواع ویژگی‌های ایمنی پیشرفته است که به آن اجازه می‌دهد تا بررسی‌های فاصله را در زمان واقعی انجام دهد و طرح جراحی را در طول عمل تنظیم کند.

به گفته سازنده، چابکی این ربات به متخصصان پزشکی اجازه می دهد تا با مشکلات یا تفاوت های پیش بینی نشده در آناتومی بیمار سازگار شوند و از تراز و تناسب بهینه اجزای مفصل پروتز اطمینان حاصل کنند.

تعویض مفصل پیشرفته

تعویض کامل زانو (TKR) یک روش جراحی است که شامل تعویض مفصل زانو آسیب دیده یا فرسوده با مفصل مصنوعی ساخته شده از فلز و پلی اتیلن است. این جراحی برای بیمارانی که از آرتریت شدید رنج می برند ضروری است.

در هند، 22 تا 39 درصد از جمعیت از این بیماری رنج می برند و تقریباً 550000 نفر هر ساله تحت عمل جراحی تعویض کامل زانو قرار می گیرند. این رقم در حال حاضر 2.5 برابر بیشتر از 5 سال پیش است.

به گفته شرکت تولیدی میسو، علیرغم افزایش اعمال جراحی، نیاز سالانه به تعویض مفصل زانو 7 تا 8 برابر بیشتر از میزان فعلی است.

هدف این سیستم رباتیک، پیشبرد جراحی های تعویض کامل زانو با افزایش دقت، ایمنی و رویکرد شخصی سازی شده در این زمینه است.

راه حل رباتیک ارائه شده توسط این شرکت از یک پایه چهار چرخ، یک بازوی رباتیک و یک برنامه ریز تشکیل شده است. با صفحه نمایش لمسی 27 اینچی درجه پزشکی و سیستم ردیابی نوری NDI Polaris به عنوان یک هسته محاسباتی قدرتمند عمل می کند.

بازوی ربات MISO نسل بعدی حسگرهای هوشمند را برای عملکرد تطبیقی ​​یکپارچه می کند. این بازوی شیک شش محوره به آرامی و بی صدا عمل می کند و قدرت مانور بیشتری را در بسیاری از جهات ارائه می دهد.

به گفته مریل، miso پیگیری جراحی دقیق و موثری را ارائه می‌کند، و آن را برای طیف وسیعی از کارهایی که نیاز به دستکاری و دقت دقیق دارند، مناسب می‌سازد.

سیستم برنامه ریزی Miso با استفاده از هوش مصنوعی، دقت بیشتر و برنامه ریزی بدون درز جراحی را فراهم می کند. این سیستم قابلیت تشخیص خودکار اندازه ایمپلنت و شناسایی برجستگی و بریدگی ایمپلنت را دارد که می تواند بهترین نتیجه را برای روش های جراحی ارائه دهد.

رباتی که جایگزین مفصل زانو می شود!

دقت جراحی شخصی

مریل ادعا می کند که Mesocut با امکان تراز دقیق و جایگزینی دقیق زانو از طریق ناوبری پیشرفته به کمک رایانه، دقت زیر میلی متری را ارائه می دهد.

این سطح دقت بالا برای قرار دادن ایمپلنت بهینه و عملکرد مفصل پروتز حیاتی است. به گفته توسعه دهندگان آن، ایمنی در درجه اول اهمیت قرار دارد و این سیستم شامل ویژگی های پیشرفته ای است که در صورت افزایش حرکت استخوان از 4 میلی متر، جراحی را متوقف می کند و به طور قابل توجهی خطر عوارض را کاهش می دهد.

درجه استقلال و استقلال میسو نیاز به دخالت انسان را به حداقل می رساند و در نتیجه خطر ابتلا را کاهش می دهد.

شخصی سازی بر اساس مریل یکی یکی دیگر از مزایای مهم Miso این است که از سی تی اسکن سه بعدی برای ایجاد طرح های جراحی متناسب با آناتومی منحصر به فرد هر بیمار استفاده می کند. این سفارشی سازی تراز و تناسب بهینه ایمپلنت ها را تضمین می کند و نتایج بیمار را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، مریل ادعا می کند که Miso یک سیستم تعویض زانو رباتیک است که کمترین فضای اتاق عمل را اشغال می کند و برای استفاده حتی در اتاق های کوچک بسیار مناسب است.

استفاده از هوش مصنوعی همچنین شخصی سازی را افزایش می دهد و زمان برنامه ریزی قبل از عمل را تقریباً 83 درصد کاهش می دهد.

بیمارستان‌های هند اکنون به فناوری رباتیک وارداتی گران قیمت برای تعویض مفصل زانو متکی هستند. مریل ادعا می کند که با Miso این هزینه را تقریباً 66 درصد کاهش داده است و دسترسی و مقرون به صرفه بودن این جراحی ها را بهبود می بخشد.

۲۲۷۲۲۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما