دبیر راه ابریشم پایتخت بین المللی ایران و شهردار سمنان از ساخت فیلم مستند بلند جاده ابریشم ایران خبر دادند.

به گزارش برنا، حسین موسوی دبیر راه ابریشم پایتخت بین المللی ایران و شهردار سمنان گفت: با توجه به اهمیت تولید محتوا در زمینه معرفی بیشتر شهرهای مسیر جاده ابریشم ایران، یک فیلم مستند بلند درباره ایران ساخته شد. ساخته شده است.” جاده ابریشم در حال ساخت است.

دبیر پایتخت بین المللی جاده ابریشم ایران و شهردار سمنان گفت: پیش تولید مستند سینمایی و تلویزیونی جاده ابریشم ایران با حضور 39 شهر ایران آغاز شده است و امیدواریم که این اولین نسخه از این مستند است که در رویداد بین المللی “جاده ابریشم در ایران” که در سال 2018 برگزار می شود، نمایش داده می شود. آبان امسال در سمنان برگزار می شود، آماده باشید.

حسین موسوی گفت: این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی احمد خدایی پارسا یکی از مطرح ترین فیلمسازان ملی و بین المللی ساخته شده است و به گفته این کارگردان، نسخه های سینمایی و تلویزیونی این مستند بلند در شبکه های تلویزیونی و دیجیتالی نیز قابل نمایش است. همانطور که در دسترس است در جشنواره های بین المللی فیلم مشهور خواهد بود.

وی افزود: پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی نیز در توسعه گردشگری که بزرگترین بخش اقتصاد با بیشترین نرخ رشد است، نقش دارد و تولیدات فیلم و مستند نقش ویژه‌ای دارند.

دبیر پایتخت بین المللی راه ابریشم ایران و شهردار سمنان با اشاره به عضویت سمنان در اتحاد شهرهای جاده ابریشم جهان گفت: در شهریور 1402 کنفرانس بین المللی راه ابریشم در چین برگزار شد شهر سمنان با حضور 58 شهر از 26 کشور جهان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین المللی شهرهای گردشگری جاده ابریشم پذیرفته شد.

موسوی افزود: 39 شهر از 25 استان ایران در مسیر جاده ابریشم قرار دارند که برای معرفی جاذبه های طبیعی گردشگری، فرهنگ و آداب و رسوم این شهرها، تولید مستندهای تلویزیونی و سینمایی روش بسیار موثری است که در دستور کار این مرکز.

دبیر پایتخت ایران در جاده بین‌المللی ابریشم و شهردار سمنان گفت: حضور ایران در این اتحادیه یک برد برد است زیرا کشورهای عضو این اتحادیه می‌توانند با ظرفیت‌های سمنان آشنا شوند و این امر منجر به توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما