شهردار دوچرخه;  پیشگامان در طراحی سطوح دوچرخه سواری

به گزارش ایمنا، BYCS یک سازمان بین المللی مستقر در آمستردام است که از تغییرات شهری مبتنی بر دوچرخه حمایت می کند و قصد دارد تا پایان دهه ۲۰۲۰ نیمی از سفرهای شهری را با دوچرخه انجام دهد. برای دستیابی به این هدف، با جوامع محلی و سازمان های دولتی در سراسر جهان همکاری می کند

اهمیت دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یکی این یکی از رایج ترین و مقرون به صرفه ترین روش های حمل و نقل سازگار با محیط زیست است. زنان، کودکان و افراد کم درآمد می توانند با دوچرخه به مهم ترین مکان های شهر مانند خانه، مدرسه، محل کار، بازار و پارک مراجعه کنند.

ورزش هایی مانند دوچرخه سواری و پیاده روی باعث بهبود سلامت جسمی و روانی شهروندان و بهبود محیط زیست می شود. با این حال، تعداد کمی از شهرهای جهان زیرساخت های شهری کافی برای دوچرخه سواری دارند.

BYCS در تلاش است تا شهرهای مختلف را در این زمینه رهبری کند و با حمایت از حقوق دوچرخه سواران، تشویق به توسعه زیرساخت های مناسب و برنامه ریزی برای ترویج دوچرخه سواری، سعی در ترویج این نوع حمل و نقل دارد. هدف BYCS این است که دوچرخه سواری را برای همه ساکنان شهر در دسترس، ایمن و لذت بخش کند.

شهردار دوچرخه;  پیشگامان در طراحی سطوح دوچرخه سواری

شبکه شهرداران دوچرخه سوار

شبکه شهرداران دوچرخه تحت نظارت BYCS شامل شهرداران 145 شهر در 40 کشور است. در این گروه، شهرداران می توانند چالش ها را مطرح کنند و راه حل ها و ایده های جدید را به اشتراک بگذارند. تا به امروز از سه روش کلی برای ترویج دوچرخه سواری و ایجاد فضاهای عمومی برای ترویج فعالیت های ورزشی ایمن و عمومی استفاده شده است.

پروژه خیابان های بدون خودرو

بر اساس گزارش UN-Habitat، جاده ها 75 درصد فضای شهری را تشکیل می دهند، اما در بیشتر شهرها خیابان ها بیشتر برای خودروها طراحی شده اند تا نیازهای مردم. در پروژه جاده بدون خودرو تردد به طور موقت به روی عابران پیاده و دوچرخه سواران بسته و باز است.

کودکان و والدین می توانند در خیابان بازی و ورزش کنند و فضایی را ایجاد کنند که تعامل اجتماعی را ارتقا دهد. چندی پیش شهرداران دوچرخه سوار مکزیکو سیتی یک رویداد دوچرخه سواری گروهی را در راستای اجرای پروژه خیابان های باز برگزار کردند.

شهردار دوچرخه;  پیشگامان در طراحی سطوح دوچرخه سواری

سایر کودکان و بزرگسالان نیز در غرفه هایی که برای آموزش چهره پردازی، بافتنی، شطرنج و کمک های اولیه برپا شده بود، حضور داشتند. رویداد مشابهی در میلان رخ داد، جایی که کودکان در خیابان بسکتبال بازی کردند و بزرگسالان با کودکان خود استراحت کردند.

این رویدادها به طور موقت خیابان های شهر را از فضای ماشین صرف به مکان هایی برای تفریح ​​و آرامش برای مردم تبدیل می کند. هر کسی می تواند در چنین رویدادهایی شرکت کند، اما تمرکز بر روی کودکان است تا بتوانند در خیابان ها بازی کنند یا با کمترین خطر دوچرخه سواری کنند. چنین اقداماتی امکان استفاده از خیابان به عنوان یک فضای بازی امن را نشان می دهد.

پیاده رو امن به مدرسه

خیابان ها و فضاهای عمومی شهرها باید فضای امنی برای همه شهروندان باشد و آنها را به تردد تشویق کند. اهمیت این موضوع در خیابان های اطراف مدارس بیشتر است. جایی که عابران پیاده و دوچرخه سواران جوان بیشتر در معرض خطر تصادفات رانندگی هستند.

شهردار دوچرخه;  پیشگامان در طراحی سطوح دوچرخه سواری

شهردار دوچرخه تفلیس برای بهبود محله اطراف مدرسه و ایمن‌تر کردن خیابان‌های اطراف مدارس، آموزش عمومی را برنامه‌ریزی کرد. در این برنامه معلمان و دانش آموزان با هم همکاری می کنند تا تابلوهای خلاقانه منطقه ایمنی مدارس را طراحی کنند که به رانندگان داده می شود تا به آنها یادآوری کند که سرعت خود را کم کنند و منتظر عبور کودکان از خیابان باشند.

در ابوجا، نیجریه، شهردار دوچرخه پروژه «خیابان‌های امن آبوجا تا مدرسه» را برای ترویج رفت‌وآمد ایمن به مدرسه راه‌اندازی کرد.

شهردار دوچرخه;  پیشگامان در طراحی سطوح دوچرخه سواری

این برنامه شامل اضافه شدن پارکینگ دوچرخه، نصب علائم هشدار سرعت، نصب سرعت گیر و رنگ آمیزی معابر عابر پیاده بود. علاوه بر این، به تعدادی از دانش آموزان دوچرخه داده شد تا دوچرخه سواری را شروع کنند.

ابتکار مشابهی برای شهردار دوچرخه در کیتو، اکوادور، به عنوان بخشی از پروژه اولویت‌بندی صدای جوانان BYCS انجام شد.

در کارگاه‌های مشترک، دانش‌آموزان برای بهبود شرایط دوچرخه‌سواری در کیتو، بر اساس تجربیات خود در رفت‌وآمد به مدرسه با دوچرخه، نظرات خود را مبادله کردند و بازخورد جمعی را به مقامات محلی ارائه کردند.

شهردار دوچرخه;  پیشگامان در طراحی سطوح دوچرخه سواری

طراحی فضاهای سبز و مسیرهای دوچرخه سواری در فضاهای عمومی شهر

افزایش سریع شهرنشینی و صنعتی شدن شهرها منجر به تخریب بیشتر فضاهای سبز و زمین های بازی عمومی شده است. کاهش کیفیت هوا و افزایش ترافیک جاده ای به این معنی است که بیشتر مردم زمان کمتری را در مکان های عمومی سپری می کنند.

در شهر Meerut هند، هوای آلوده و خیابان‌های ناامن دلیل اصلی بازی نکردن کودکان در بیرون از خانه است. شهردار این شهر برای رفع این مشکل اقداماتی را برای تشویق کودکان به بازی و ورزش در فضاهای عمومی اجرا کرده است. پریا باتاچاریا در مورد فواید گذراندن وقت در فضاهای عمومی شهری و ارتباط با طبیعت برای کودکان صحبت کرد. به لطف تلاش های او، کودکان بیشتری در میروت دوچرخه سواری می کنند.

شهردار دوچرخه;  پیشگامان در طراحی سطوح دوچرخه سواری

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما