به گزارش مانیبان، سازندگان بازی تلگرامهمستر Combat می‌گوید این اپلیکیشن در طول یک دوره زمانی حداقل ۱۵۰ میلیون کاربر را در سراسر جهان جذب کرده است، اما مانند هر چیزی که نوید ثروت آسان را می‌دهد، این اپلیکیشن توجه مقامات چندین کشور را به خود جلب کرده است.

به گزارش ایسنا،همستر «Combat» که در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام یافت می‌شود، یک بازی کلیکی است. بازیکنان به طور مکرر روی صفحه کلیک می کنند تا ارز درون بازی را بدست آورند. با ادامه کلیک کردن همستر و جلوه های بازی جوایز جدیدی دریافت می کنند.

برای تشویق کاربران، طراحان بازی قول داده اند که روزی این ارزهای مجازی به صرافی رسیده و می توانند به پول واقعی تبدیل شوند.

در کشورهایی مانند روسیه، ازبکستان و اوکراین که تلگرام کاربران زیادی دارد،همستر Combat” از محبوبیت خاصی برخوردار است. مقامات دولتی هر سه کشور نظرات مشابهی در مورد این بازی دارند و از کاربران می خواهند از آن دوری کنند. با این حال، هر کشور دلیل متفاوتی دارد.

در روسیه، مقامات نگران خطرات مالی بالقوه به دلیل وعده پول آسان هستند.همستر کمبت» و خطرات احتمالی آن برای کودکان برخی از منتقدان روسی این بازی را یک طرح هرمی نامیده اند.

آنتون کاچف، قانونگذار روسی که مسئول سیاست اطلاعاتی است، گفت: باید به خاطر داشته باشید که با این روش ساده نمی توانید پول زیادی به دست آورید. با “همستر با Kombat مانند یک بازی معمولی رفتار کنید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

Irina Volinets، کمیسر حقوق کودکان جمهوری روسیه تاتارستان، گفت: سازندگان این بازی به دنبال سرگرمی نبودند، بلکه به درآمد از جمله تبلیغات اهمیت می دادند.

در اوایل ژوئن، رسانه های روسی گزارش دادند که والدین یک پسر 14 ساله از شهر تیومن سیبری به روانپزشکان ارجاع داده شده اند، زیرا پسرشان هر سه ساعت یک زنگ هشدار برای کسب حداکثر امتیاز در بازی تنظیم می کند.

بر اساس گزارش رسانه های محلی، مقامات ازبکستان کاربران این بازی را تهدید کرده اند که در صورت تلاش برای انتقال ارز درون بازی به صرافی های ارز دیجیتال و مبادله آن با پول معمولی، ۱۵ روز بازداشت یا جریمه خواهند داشت. ازبکستان محدودیت های شدیدی برای خرید، فروش یا مبادله ارزهای دیجیتال دارد.

اوکراین دلیل دیگری برای محتاط بودن داردهمستر Combat.” مرکز دولتی ارتباطات استراتژیک اوکراین در اوایل ماه مه هشدار داد که این بازی به دلیل روابط آشکار با روسیه می تواند خطرناک باشد.

سازمان بهداشت جهانی “همستر مبارزه کن”؟

حساب “همستر Combat حدود 39 میلیون دنبال کننده در تلگرام دارد و صفحات یوتیوب و ایکس (توئیتر سابق) آن به ترتیب 25 میلیون و 8.5 میلیون دنبال کننده دارند اما در هیچ یک از حساب ها به استودیوی بازی سازی یا شرکت مادر اشاره نشده است.

بر اساس تحقیقات یک رسانه اوکراینی (آین)، “همستر Kombat” توسط گروه RU-CENTER ضبط شده است یکی این یکی از بزرگترین ثبت کنندگان نام دامنه و ارائه دهندگان خدمات میزبانی در روسیه است و به گروه رسانه ای RBK تعلق دارد.

مرکز دولتی ارتباطات استراتژیک اوکراین اعلام کرده است که شرکت های روسی موظفند داده های داخلی کاربران را بر روی سرورها ذخیره کرده و در صورت درخواست در اختیار نیروهای امنیتی قرار دهند که این امر تهدیدی برای اوکراینی ها است. اطلاعات شخصی شما ممکن است برای مقاصد ناشناخته استفاده شود.

بر اساس تحقیقات رسانه مستقل روسی “بل”، یکی یکی از بنیانگذاران این بازی یک کارآفرین رایانه روسی به نام ادوارد گورینوویچ، موسس پلتفرم آنلاین فروش خودرو «Car Price» است.

بل به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که خود تلگرام جزو برندگان این بازی است.همستر Combat» و احتمالا از آن برای گسترش نفوذ این پیام رسان و ایجاد ترافیک بیشتر برای کاربران استفاده خواهد کرد.

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، قبلاً از یک بازی کلیکی مشابه به نام «نات کوین با پشتیبانی از ارزهای درون بازی» در ماه می، در بلاک چین استخراج شد و در صرافی های اصلی ارز دیجیتال فهرست شده بود.

دوروف گفت: بلافاصله کاربراننات کوین کسانی که این بازی را فقط برای سرگرمی بازی کردند، توانستند ارز درون بازی خود را به پول واقعی تبدیل کنند.

«همستر «کامبت» همچنین اشاره کرد که در حال آماده شدن برای عرضه در بازار سهام است، اما تاریخ دقیقی را مشخص نکرد.

به گفته شرکت امنیت سایبری روسیه FACCT، “همستر «مبارزه» نیز توجه کلاهبرداران را به خود جلب کرد.

در اوایل این هفته، محققان کمپینی را شناسایی کردند که در آن هکرها از بازی برای دسترسی به کیف پول‌های ارز دیجیتال کاربران و خالی کردن آن‌ها استفاده می‌کنند. نوعی بدافزار طراحی شده برای انتقال دارایی های دیجیتال به کیف پول هکرها.

هکرها همچنین سعی می کنند کنترل حساب های کاربران را در دست بگیرند و آنها را تشویق به استفاده از ربات های جعلی برای این منظور کنند.همستر از “Combat” استفاده کنید.

به گفته وب سایت رکورد، کلاهبرداران نمی توانند همستر از دست دادن چربی.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما