فلز روی یکی این یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن برای فعال کردن بیش از 300 آنزیم است که در ایمنی، تقسیم سلولی، رشد سلولی و پروتئین ها نقش دارند.

به گزارش ایسنا، از آنجایی که میزان «روی» در غذاهای مصرفی محدود است، بدن نمی تواند این ماده مغذی را ذخیره کند و باید به طور مرتب مصرف شود.

علائمی که نشان دهنده نیاز به افزایش مصرف روی است:

روند بهبود آهسته زخم

یکی یکی از نقش های حیاتی روی حفظ سلامت پوست و بهبود روند توقف خونریزی است. با این حال، زمانی که بدن نتواند روی کافی دریافت کند، بهبود زخم دشوار می شود. آکنه نیز به دلیل کمبود روی ایجاد می شود.

کاهش وزن

مصرف کم روی می تواند باعث تغییر در اشتها و کاهش وزن شود. کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزن مطلوب است، اما کاهش وزن غیرطبیعی می تواند مشکلات سلامتی دیگری ایجاد کند. حتی اگر فردی بخواهد وزن کم کند، باید ریزمغذی های مختلفی را برای حفظ عملکرد اندام های داخلی خود مصرف کند.

ریزش مو

استرس، عدم رعایت بهداشت پوست سر و دریافت ناکافی مواد مغذی سالم می تواند باعث ریزش مو شود. شکستگی مو، ریزش و نازک شدن مو می تواند در نتیجه کمبود روی باشد. افزایش مصرف این ماده مغذی ممکن است به جلوگیری از ریزش مو و بهبود کیفیت مو کمک کند.

برای احساس سرما

روی یک ماده مغذی مهم است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کند. مصرف کم روی می تواند بدن را مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری ها کند. اگر بیشتر از افراد دیگر احساس سردی و بیماری می کنید، ممکن است نشانه کمبود روی باشد. همچنین افزایش مصرف «روی» می تواند به بهبود سریعتر علائم سرماخوردگی کمک کند.

تاری دید

این ماده معدنی برای داشتن دید کافی لازم است. هنگامی که بدن به طور منظم روی کافی دریافت نمی کند، بینایی تحت تاثیر قرار می گیرد و منجر به تاری دید و کاهش دید می شود. روی و ویتامین A دو ماده مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامت چشم هستند.

خاموشی هوشیاری

احساس گیجی یا عدم تمرکز ممکن است نشانه کمبود روی باشد. غذاهای کم روی می توانند باعث ایجاد مه مغزی شوند و تمرکز بر روی کارها را دشوار کنند. همچنین می تواند باعث مشکلات حافظه شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما