به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، این سامانه جدید NeuroEXPLORERنامیده می شود؛ سیستم جدید توموگرافی پرتوی پوزیترون (توموگرافی گسیل پوزیترون)، یا به اختصار PET مغز، امکان اندازه گیری مستقیم هسته های مغز را با عملکرد بسیار بالا فراهم می کند.

NeuroEXPLORER این تصویربرداری فوق‌العاده PET مغز را با حساسیت و وضوح فوق‌العاده بالا ارائه می‌کند و پتانسیل پیشبرد درمان بسیاری از بیماری‌های مغزی را دارد. این تحقیق در نشست سالانه 2024 انجمن پزشکی هسته ای و تصویربرداری مولکولی (SNMMI) ارائه شد. این سیستم در تشخیص بیماری، کمک به تشخیص، افزایش اعتماد به نفس بالینی و ارائه ابزاری برای انتخاب درمان های مناسب مفید است. امسال مطالعه ای در SNMMI از بین بیش از 1500 چکیده ارائه شده به این نشست انتخاب شد.

در این مطالعه، محققان مغز انسان را مورد بررسی قرار دادند NeuroEXPLORER و توموگرافی تحقیقاتی با وضوح بالا یا HRRT (ابزار تصویربرداری پیشرفته قبلی) این کار را انجام داد. رادیوداروهای هدفمند متعدد برای نظارت بر چگالی سیناپسی، گیرنده‌ها و فرستنده‌های دوپامین، گیرنده‌های کولینرژیک موسکارینی و گیرنده‌های گلوتامات تجویز شدند. سپس تصاویر هر دو اسکنر مقایسه شدند.

بهبود قابل توجه در کنتراست و کیفیت تصویر NeuroEXPLORER مقایسه کرد HRRT واضح بود. تصاویر NeuroEXPLORER آنها نویز کم، وضوح عالی، و جذب کانونی در هسته های خاص مغز را نشان دادند.

نگاهی دقیق تر به پتانسیل دستگاه NeuroEXPLORER

D.، مدیر مرکز PET دانشگاه ییل و استاد مهندسی زیست پزشکی، رادیولوژی و تصویربرداری زیست پزشکی. ریچارد ای. کارسون گفت: وضوح بالای تصاویر NeuroEXPLORER این به دلیل طراحی منحصر به فرد و حساسیت فوق العاده سیستم ایجاد شده توسط میدان دید محوری طولانی است. این فناوری فرصتی برای تحقیقات پیشرفته در مورد انواع فعالیت های عصبی مولکولی و عملکردی ارائه می دهد.

رئیس کمیته برنامه SNMMI، هدر جاسین، خاطرنشان کرد: «بهبود قابل توجهی در وضوح و کیفیت کلی تصاویر NeuroEXPLORER در مقایسه با تصاویر HRRT روشن است. NeuroEXPLORER این پتانسیل را دارد که در تحقیقات در مورد شرایطی مانند بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، صرع و بیماری های روانی، بازی را تغییر دهد.

اسکنر NeuroEXPLORER این با همکاری دانشگاه ییل، دانشگاه کالیفرنیا-دیویس، و انجمن تصویربرداری آمریکا ساخته شد و موسسه ملی سلامت مغز بودجه این پروژه را تامین کرد. در حین NeuroEXPLORER کارسون و همکارانش که در حال حاضر برای اهداف تحقیقاتی استفاده می‌شوند، امیدوارند زمانی که کیفیت تصویر عالی آن توسط پزشکان تشخیص داده شد، آن را به استفاده بالینی برسانند.

منبع: علم روزانه

۲۲۷۲۲۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما