وقتی فورد به کپی از مرسدس بنز افتخار می‌کرد - بازتاب آنلاین

شرکت خودروسازی فورد با اولین خودروی تولیدی خود، مدل T، پایه‌های صنعت خودروسازی را بنا نهاد که ما آن را می‌شناسیم. بازار خودرو جایی بین سدان نمادین و فراموش نشدنی گرانادای دهه 1970 و فورد غول پیکر بود.

این وسیله نقلیه در سال 1975 معرفی شد و فورد آن را به عنوان یک پیشنهاد گران‌قیمت برای خانواده‌های معمولی آمریکایی که توانایی خرید یک مدل لوکس را نداشتند، به بازار عرضه کرد. تیم بازاریابی فورد در سال 1978 شروع به مقایسه مستقیم با مدل های لوکس واقعی کرد و گرانادا را به عنوان جایگزینی مقرون به صرفه و در عین حال شیک برای خودروهای لوکس قانونی معرفی کرد. این یک حرکت بلندپروازانه بود، به خصوص که یک مدل پایه گرانادا در سال 1978 قیمتی کمتر از 4000 دلار داشت، تقریباً یک چهارم هزینه سدان لوکس مشابه آن، مرسدس بنز 280S با قیمت 20،000 دلار.

فورد به قدری به مفهوم مقایسه مرسدس بنز متعهد بود که یک کمپین تبلیغاتی گسترده پر از تبلیغات چاپی و تلویزیونی را اجرا کرد که مقایسه ماشین‌ها را نشان می‌داد تا نشان دهد که واقعا چقدر شبیه هم هستند. یکی از این تبلیغات او خوانندگان را به چالش می کشاند که فقط با چشم غیر مسلح ببینند. یکی یکی را از دیگری متمایز کنید و حتی یک کلید در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند گزینه های خود را بررسی کنند. اما با انجام این مقایسه ها، فورد اساساً اعتراف کرد که برخی از نشانه های آشکار از ساخت مرسدس بنز گرفته شده است. گرانادا هرگز واقعاً با همتای مرسدس خود برابری نکرد

گرانادا هرگز واقعاً با همتای مرسدس خود برابری نکرد

زمانی که فورد به کپی برداری مرسدس بنز افتخار می کرد
وقتی فورد به کپی از مرسدس بنز افتخار می‌کرد - بازتاب آنلاین

بله، تبلیغ فورد در مقایسه گرانادا با مرسدس بنز 280S عجیب بود، حتی ممکن است برخی آن را کاملاً دیوانه کننده بدانند. اما اگر تبلیغات چاپی یا تلویزیونی را دیده باشید، حداقل می توانید ببینید که فورد از کجا آمده است. گرانادای آن به وضوح همان خطوط بیرونی 280S را دارد، اگرچه قم بدنه مربع‌تری داشت. به حدی که حتی اگر فورد هرگز ایده مقایسه مرسدس بنز را در کمپین تبلیغاتی خود مطرح نکرده بود، می‌پرسید که آیا تیم طراحی آن مستقیماً از مدل مرسدس الهام نشده است.

اما مهم نیست که کمپین تبلیغاتی گرانادا چقدر هوشمندانه بود، هیچ کس تحت هیچ شرایطی احتمالاً ماشین حجیم فورد را با همتای شیک تر مرسدس آن اشتباه نمی گیرد. حتی می‌توان آن‌ها را اقدامات خنده‌دار بازاریابی هوشمندانه در نظر گرفت، البته فقط به این دلیل که تبلیغات مطمئناً باعث می‌شود مردم درباره گرانادا صحبت کنند. برای نشان دادن این موضوع کافی است به این نکته اشاره کنیم که بیش از چهار دهه از عرضه گرانادا توسط فورد می گذرد و همچنان صحبت از تبلیغات و مقایسه آن با مرسدس است.

ما هرگز به طور قطع نمی دانیم که تیم بازاریابی فورد با مقایسه این دو محصول با کوپه گرانادا-مرسدس چه هدفی داشته است. اما می توان تصور کرد که افرادی که واقعاً هم فورد گرانادا و هم مرسدس بنز رانده اند می دانند که شباهت های بین این دو در بهترین حالت فراتر از شباهت های داخلی و خارجی متوسط ​​نیست. و در پایان می توان نتیجه گرفت که فورد با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی خاص با ایده های کمدی یا حتی دیوانه وار سعی در تمرکز بر محصول جدید خود، بازاریابی نوآورانه و خاص خود دارد که بهترین نتیجه را به همراه داشته و فورد در بازار هوشمند است.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما