گزارش کردن بازتاب آنلاین، ژانگ ییمو که تعدادی از دیدنی ترین و موفق ترین فیلم های چین را ساخته، این بار به سراغ یک فیلم علمی تخیلی رفته و با اقتباس سینمایی «سه مشکل بدن» وارد این ژانر می شود.

مهر وی نوشت: گفته می شود که ژانگ در مراحل اولیه آماده سازی فیلم است که برگرفته از رمانی است که در سال 2008 منتشر شد و اولین قسمت از سه گانه ای است که توسط نویسنده چینی لیو سیسین نوشته شده است. در چین یک سریال انیمیشن، یک سریال زنده تلویزیونی، یک درام رادیویی بر اساس این کتاب ساخته شد و یک فیلم در سال 2016 تولید شد که هرگز اکران نشد.

این کتاب به 30 زبان ترجمه و در کشورهای دیگر منتشر شده است. اوایل سال جاری، نتفلیکس سریال 3-Body Problem را به زبان انگلیسی و با بودجه ای بالا توسط دو شخصیت اصلی بازی تاج و تخت، دیوید بنیوف، منتشر کرد. دیB. ویس و با همکاری الکساندر وو ساخته شده است.

ژانر علمی تخیلی زمانی مورد تحقیر تولیدکنندگان فیلم چینی قرار گرفت، اما در دهه گذشته به جریان اصلی سینمای چین تبدیل شد و باکس آفیس را در اختیار گرفت و بازار بزرگی را به دست آورد. مهارت های پیشرفته و سطح تکنولوژیکی صنعت مدرن فیلم چینی یکی از عوامل موفقیت این ژانر است.

اقتباس 2019 فرانت گوو از داستان کوتاه لیو در سال 2000، زمین سرگردان، پیشرفتی برای این ژانر است. این فیلم در سینماهای چین 4.69 میلیارد یوان (651 میلیون دلار به نرخ مبادله ای 2024) فروخت و دنباله آن در سال 2023 با 4.03 میلیارد یوان (560 میلیون دلار) اکران شد.

ژانگ ییمو یکی از پرکارترین و موفق ترین کارگردانان چینی است و مجموعه ای از فیلم های هنری صمیمی تا کمدی و هنرهای رزمی را در کارنامه خود دارد و فیلم هایش بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته است. «قهرمان»، «خانه خنجرهای پرنده» و «رود سرخ» از جمله فیلم های او هستند.

ژانگ ییمو در چند سال اخیر چهره ای محبوب در جشنواره های جهانی بوده و جوایز زیادی نیز دریافت کرده است، اما هیچ گاه سرعت کار خود را کم نکرده و قصد دارد بیشتر روی حفظ سرعت کارگردانی خود تمرکز کند.

بسیاری از فیلم‌های ژانگ به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به جنبه‌های مختلف انقلاب فرهنگی پرداخته‌اند که هنوز یک موضوع حساس در چین است. «زندگی» که در سال 2004 برنده جایزه بزرگ کن شد اما اکران در سینماهای چین ممنوع شد و رمانتیک-تراژدی «بازگشت به خانه» در سال 2014 از جمله این فیلم ها هستند. درام «یک ثانیه» او که از رمان یان گلینگ اقتباس شده بود و قرار بود در جشنواره فیلم برلین در سال 2019 نمایش داده شود، اما در آخرین لحظات با ممانعت مقامات چینی مواجه شد، یکی از این فیلم‌ها است. این فیلم پس از سانسور در سال 2020 اکران شد.

۲۲۰۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :