به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوتی و تصویری جهانی در فضای مجازی (ساترا)، پس از انتشار این خبر، اطلاعیه مهم فیلمو به مردم: گول نخورید! ساترا پاسخ داد: دلیل اینکه فیلمو به بهانه مجوز دادن به رسانه ای به نام فیلمیوم و ارائه نرخ های غیرمنصفانه به ساترا اظهارنظر کرده این است که بستر دیگری به سمت منافع این بنگاه اقتصادی و از منظر حقوقی به منافع این بنگاه اقتصادی نزدیک شده است. . این نامی نزدیک به نامی است که فیلیمو برای پلتفرم خود انتخاب کرده است.

بحث بر سر واژه فیلم نیست، زیرا واژه فیلم یک واژه رایج است و تاکنون فیلمو در سراسر دنیای واقعی و مجازی ادعای مالکیت این واژه را نکرده است. افزودن دو حرف به آن باعث ایجاد حقوق مالکیت برای Filmo می شود، در حالی که افزودن چهار حرف به همان کلمه عمومی برای Filimium باعث نقض حقوق دیگران می شود.

برهمین اساس روابط عمومی ساترا به فیلمو توصیه می کند قبل از ابراز نگرش های نامناسب نسبت به نهاد تنظیم کننده صوت و تصویر جهانی، قوانین کشور در این زمینه را مطالعه کند.

مبنای صدور مجوز رسانه در ساترا نام دامنه اینترنتی است، فرآیند تعیین نام و حل اختلاف از طریق مرکز ملی ثبت نام دامنه ایران (ایرنیک) انجام می شود و موضوع تشابه فیلیمو و فیلیوم در این مورد مطرح نشده است. این مقاله. دفتر مرکزی و هر دو دامنه به صورت قانونی ثبت شده است.

بنابراین رسانه های «فیلیمو» و «فیلمیوم» با توجه به مجوزهای داده شده دو رسانه مجزا هستند و این امکان برای کاربران رسانه ای وجود دارد که برای زیر سوال بردن اعتبار مجوزها و یا اطلاع از رسانه های دارای مجوز به سامانه ساترا مراجعه کنند.

ساترا همچنین یادآور می شود: طبق قانون، رسانه های متقاضی استفاده از علامت تجاری (نام، نام و …) باید مدارک ثبت علامت تجاری را به مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه کنند. در مرحله صدور مجوز و طبیعتا ساترا نمی تواند رقبای خود را از مزایای نام دامنه اینترنتی یا علامت تجاری ثبت شده قانونی محروم کند تا آنها را ادعا یا مزاحمت کند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما