حملات در دریای سرخ 65 کشور را تحت تأثیر قرار داد

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی جدید مدعی شد که حوثی های یمن (انصارالله) از 19 نوامبر ده ها حمله به کشتی های دریایی، ائتلاف و تجاری آمریکا در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده اند.

آمریکا روز پنجشنبه در گزارشی مدعی شد که از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون 65 کشور تحت تاثیر حملات حوثی ها (انصارالله) در دریای سرخ قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا از الجزیره انگلیسی، اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارش جدیدی مدعی شد که حوثی های یمن (انصارالله) از 19 نوامبر ده ها حمله به کشتی های دریایی، ائتلاف و تجاری آمریکا در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده اند.

در این گزارش آمده است: حوثی‌ها ده‌ها حمله به کشتی‌های تجاری انجام داده‌اند و به درخواست‌های سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی که خواستار پایان دادن به حملات دریایی این گروه هستند، بی‌اعتنا شده‌اند.

در این گزارش آمده است که ترافیک کانتینری در دریای سرخ از دسامبر 2023 تا کنون 90 درصد کاهش یافته است و حداقل 65 کشور تحت تأثیر این حملات قرار گرفته اند.

علاوه بر این، حداقل 29 شرکت کشتیرانی و انرژی مسیر خود را در نتیجه این حملات تغییر داده اند.

این گزارش ادامه داد: «مسیرهای کشتیرانی جایگزین در اطراف آفریقا تقریباً 11000 مایل دریایی، یک تا دو هفته زمان ترانزیت و تقریباً 1 میلیون دلار هزینه سوخت در هر سفر متحمل می‌شوند.»

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما