اخبار روز

زمین برای نیم میلیارد سال آب نداشت!

بمباران زمین توسط سیارک ها و دنباله دارهای بزرگ در حدود 4.5 میلیارد سال پیش به نظر می رسید که آب را به سطح سیاره منتقل کرده است و حدود 500 میلیون سال طول کشید تا اولین اشکال حیات روی زمین ظاهر شوند.

مطالعه جدید دانشمندان نشان می دهد که زمین از ابتدای شکل گیری خود پوشیده از آب نبوده است. آنها می گویند آب شیرین نیم میلیارد سال دیرتر از آنچه قبلا تصور می شد روی زمین ظاهر شد.

به گزارش بازتاب آنلاین، مطالعه جدید دانشمندان نشان داده است که آب شیرین حدود چهار میلیارد سال پیش روی زمین ظاهر شده است. آنها با مطالعه کریستال های باستانی توانستند منشاء چرخه آب را تعیین کنند، فرآیند پیوسته ای که طی آن آب در اطراف زمین حرکت می کند و برای حفظ اکوسیستم ها و حمایت از حیات در سیاره ما ضروری است.

دانشمندان با بررسی کریستال های ریز موجود در معدنی زیرکون، نشانه های ایزوتوپ نوری اکسیژن را یافتند که قدمتی چهار میلیارد ساله دارند. چنین ایزوتوپ‌های اکسیژن سبک معمولاً توسط آب شیرین گرم ایجاد می‌شوند که چندین کیلومتر به زیر سطح زمین نفوذ می‌کند و ترکیب شیمیایی سنگ‌ها را تغییر می‌دهد.

یافته های جدید این باور رایج در میان دانشمندان را به چالش می کشد که زمین میلیاردها سال پیش کاملاً توسط آب پوشانده شده بود. بمباران زمین توسط سیارک ها و دنباله دارهای بزرگ در حدود 4.5 میلیارد سال پیش به نظر می رسید که آب را به سطح سیاره منتقل کرده است و حدود 500 میلیون سال طول کشید تا اولین اشکال حیات روی زمین ظاهر شوند.

با این حال، اگر یافته‌های اخیر مبنی بر قدمت آب زمین به 4 میلیارد سال تأیید شود، به این معنی است که زندگی بسیار سریع‌تر از آنچه ما فکر می‌کردیم، تقریباً همزمان با آب زمین به وجود آمده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا