اخبار روز

عوارض ارتوپدی از Hamstercoin! – اخبار آنلاین

به گزارش بازتاب آنلاین البرز؛ دکتر. آروین نجفی در گفت‌وگویی درباره عوارض فیزیکی کار طولانی‌مدت با بازی‌های تپ و بازی‌های رمزنگاری‌شده گفت: معمولاً کارهای تکراری یکی یکی از رایج‌ترین مشکلات جوامع صنعتی امروزی، از منظر ارتوپدی تأثیرات متنوعی بر سلامت افراد دارد و مشکلات زیادی از جمله در ستون فقرات گردنی، کمر، مچ دست و انگشتان ایجاد می‌کند.

وی افزود: به ویژه کار طولانی مدت با تلفن همراه و برنامه ها و بازی هایی که شامل حرکات مکرر انگشتان می شود، در افرادی که برای مدت طولانی با تلفن همراه کار می کنند، عوارضی بر عملکرد تاندون ها و اعصاب انگشتان و دست ها دارد با گذشت زمان و استفاده از بازی های تایپ، این حرکات تکراری منجر به حرکات خم شدن و اکستنشن متعدد انگشتان می شود که می تواند منجر به عوارض ناشی از التهاب مفاصل تاندون شود.

دکتر. نجفی ادامه داد: التهاب طولانی مدت تاندون ها منجر به چسبندگی مفاصل تاندون ها و محدودیت حرکت در انگشتان و در نتیجه قفل شدن انگشتان به اصطلاح انگشت ماشه ای می شود. انگشت ماشه به عنوان یکی یکی از شایع ترین مشکلات ارتوپدی در ناحیه دست است که باعث محدودیت حرکتی و باز شدن محدود انگشتان و ناتوانی فرد و ایجاد مشکل می شود و یکی از عوامل غیبت از محیط کار و ناتوانی در انجام فعالیت های روزمره برای انجام فعالیت ها.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: در مورد انگشت اشاره به عنوان اولین خط درمان، توصیه می کنیم عامل زمینه ای که باعث آن می شود، یعنی حرکات تکراری و فشار دادن صفحه لمسی موبایل یا فشار دادن آن حذف شود. تبلت یا لپ تاپ تکرار می کند که چه چیزی می تواند باعث این بیماری شود. بنابراین به عنوان اولین قدم به بیماران توصیه می کنیم از این فعالیت برای مدت طولانی تری خودداری کنند.

این متخصص ارتوپد یادآور شد: اما در صورت تمایل و تمایل به ادامه چنین فعالیت هایی باید حداقل 10 تا 15 دقیقه بین استراحت های محل کار یا بازی به بدن خود استراحت دهید. مدت زمان استفاده از بازی باید هر بار حداقل 10 تا 15 دقیقه باشد. هرچه این فواصل طولانی تر و مدت زمان کار با این بازی ها کمتر باشد، بهتر می توان این مشکل اساسی را حل کرد و به عملکرد طبیعی انگشت دست یافت.

وی ادامه داد: در مورد مشکلات بعدی که انگشت اشاره می تواند ایجاد کند، توصیه می کنیم در محل انسداد انگشتان از دارو و تزریق استفاده کنید. اگر با دارو و تزریق داروهای ضد التهابی موضعی بهبودی حاصل نشد، جراحی را توصیه می کنیم. این پزشک با تأکید بر اینکه «بنابراین مشاهده می‌کنیم که استفاده نادرست از یک دستگاه می‌تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد و حتی بیمار را به سمت جراحی سوق دهد» توصیه کرد هنگام کار با این برنامه‌ها در بستر موبایل، بهداشت حرفه‌ای را رعایت کنیم.

دکتر. نجفی در ادامه توضیح داد: دومین مشکلی که با استفاده طولانی مدت از این بازی ها و تلفن های همراه می تواند ایجاد شود، سندرم تونل کارپال است. بسیاری از بیماران پس از یک دوره طولانی کار به ما مراجعه می کنند و در انگشتان دست غالب، معمولاً دست راست، احساس گزگز می کنند و این حالت معمولاً با شکایت احساس خواب آلودگی در انگشتان همراه است که زمانی رخ می دهد. حرکت انگشتان و حتی می تواند منجر به این شود که اشیا از دست شما بیفتند.

وی در ادامه گفت: در مرحله اول با توجه به شرح حال و معاینه بالینی، اولین توصیه ما رفع علت زمینه ای یعنی استفاده مکرر و طولانی مدت از این بازی ها خواهد بود. در مرحله بعد می توانیم با استفاده از دارو و تزریق موضعی دارو به بهبود علت زمینه ای بیمار کمک کنیم. اما اگر بیمار به طور مکرر و مداوم به فعالیت خود ادامه دهد و بهبودی حاصل نشود، جراحی توصیه می شود.

دکتر. نجفی از دیگر مشکلاتی که این فعالیت ها می تواند ایجاد کند بیان کرد: عوارض استفاده مداوم، طولانی مدت و نادرست از تلفن همراه و بازی های تایپ شامل مشکلات مربوط به ستون فقرات به ویژه ستون فقرات گردنی است که در آن فرد احساس درد می کند. او با گردن درد شدید، سردرد و بی حسی در انگشتانش به سراغ ما می آید.

وی ادامه داد: در این صورت بر اساس شرح حال تشخیص خواهیم داد که آیا فرد مستعد تنگی کانال نخاع گردنی، فتق دیسک گردن و علائم مرتبط است یا خیر. حذف عامل زمینه ای و رعایت اصول بهداشتی و حرفه ای و ایجاد زمان استراحت در فواصل زمانی که از این نوع بازی ها و برنامه ها استفاده می شود را توصیه می کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه کرد: در صورتی که بیمار این شرایط را نداشته باشد در مرحله اول ممکن است نیاز به استفاده از دارو و فیزیوتراپی داشته باشیم و در موارد پیشرفته نیاز به جراحی برای آزادسازی ستون فقرات گردنی داشته باشیم. بنابراین همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و استفاده مداوم و مستمر از این نرم افزارها و برنامه ها بر روی تلفن همراه می تواند اثرات جبران ناپذیری بر سلامت افراد داشته باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا