اخبار روز سینما جهان

تجلیل از تری گیلیام در انسی فرانسه/ خنده مهم‌ترین چیز زندگی است

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، تری گیلیام در سال 1975 با فیلم کوتاه 5 دقیقه ای خود به نام «معجزه پرواز» در جشنواره انیمیشن انسی فرانسه حضور یافت، امسال برای دریافت جایزه و برگزاری مسترکلاس در این جشنواره شرکت کرد.

فیلم او در آن زمان جواهری پوچ‌گرایانه درباره میل فاجعه‌بار هموساپین‌ها برای صعود به آسمان بود، که با استفاده از همان تکنیک کات اوت انیمیشن ویدیویی که برای سیرک پرنده کمدی بریتانیایی مونتی پایتون طراحی شده بود، نمایش داده شد و جایزه‌ای هم دریافت نکرد.

مهر نوشت: اکنون نیم قرن بعد، انسی این عدم توجه را با اعطای جایزه کریستال افتخاری به گیلیام اصلاح کرده است.

گیلیام گفت: باورت می شود چقدر طول کشید تا این جایزه لعنتی را بگیرم؟ فکر می کنم آنها می دانند که ممکن است سال آینده آنجا نباشم.

با این حال، کارگردان «راهزنان زمان»، «برزیل» و «ترس و نفرت در لاس‌وگاس» به انسی نرسید تا فقط جایزه بگیرد، او همچنین در یک مسترکلاس شرکت کرد و درباره انیمیشن و برنامه‌هایش صحبت کرد. .

او گفت: خواندم که ظاهرا دارم با جانی دپ، جف بریجز، آدام درایور و آکوامن (جیسون موموآ) فیلم می سازم. گیلیام که با عنوان “کارناوال در پایان روز” نامگذاری شد، جزئیات بیشتری در مورد پروژه ای که دپ در آن نقش شیطان در برابر بریجز را بازی می کند، ارائه نکرد، به جز یک چیز: “من سعی می کنم کاری را انجام دهم که سبک انیمیشن من انجام می دهد.” اینطور نیست و برخی از سکانس های آن استاپ موشن و برخی دیگر دیجیتالی خواهند بود.

همانطور که گیلیام صحبت می کرد، اتاق پر از صدها جوان حرفه ای و دانشجوی انیمیشن مسحور شد، زیرا او تاکید کرد: “من به دنبال کسی هستم که با او کار کنم، و فکر کردم که Ency احتمالاً تعدادی از بهترین انیماتورهای روی کره زمین را دارد.” پس من اینجا هستم تا شما را ملاقات کنم.

گیلیام اعتراف کرد که تقریبا 50 سال پیش انیمیشن را به نفع لایو اکشن کنار گذاشت. وی گفت: به جایی رسیده بودم که واقعاً از آن خسته شده بودم زیرا احساس می کردم می خواهم کارهای زیادی را انجام دهم که در آن سبک نتوانستم به آنها برسم.

وقتی از گیلیام خواسته شد که سبک انیمیشن خود را توصیف کند، او بلافاصله با کنایه گفت: ارزان و زشت.

گیلیام در اوایل زندگی حرفه ای خود، در حالی که در نیویورک زندگی می کرد، سبک ایتالیایی را به آمریکا معرفی کرد و کمیک استریپ هایی را ایجاد کرد که از تصاویر ثابت و با حباب های گفتاری در هر فریم تشکیل شده بود.

پیشرفت گیلیام در واقع مدت کوتاهی بعد، در انگلستان، زمانی که او در یک برنامه تلویزیونی مشغول به کار شد، کاریکاتورهایی از مهمانان هنگام ورود به آنجا کشید.

گیلیام که تاثیرگذارترین انیمیشن خود را در زمان حضورش با “مونتی پایتون” تولید کرد، در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال وسوسه شده که یک فیلم انیمیشن بسازد، گفت: “نه، کار خیلی زیادی است!” اما مونتی پایتون این شانس را به او داد تا فیلم لایو اکشن را کارگردانی کند و اولین فیلم خود را در قالب یک کمدی با تری جونز با عنوان “مونتی پایتون و جام مقدس” در سال 1975 ساخت.

این کارگردان 83 ساله گفت: ما در عصری زندگی می کنیم که مردم کمتر راحت می خندند و معتقدم این خیلی سالم نیست. خنده احتمالاً مهمترین چیز در زندگی است و شما را جوان نگه می دارد. حتی دکترها هم با این موافق هستند و بنابراین من حداقل در ملاء عام زیاد می خندم.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا