اخبار خودرو

رونمایی از کراس اوور هیبرید هاوال در نمایشگاه شیراز

در یوتیوب تماشا کنید

خوشه بهمن وی از جدیدترین واردات خود در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد. کراس اوور هیبریدی هاوال به زودی عرضه خواهد شد.

خوشه بهمن او با دست پر وارد نمایشگاه خودرو شیراز شد و با خودروهای جدید وارداتی خود وارد نمایشگاه شد. یکی از جمله این خودروها که به زودی از بی ام کارز وارد بازار ایران می شود، کراس اوور هیبریدی هاوال یعنی هاوال H6 است. همانطور که می دانید برند هاوال یکی یکی از مطرح ترین خودروسازان چینی است که محصولاتش در بازارهای جهانی با استقبال خوبی مواجه شده و سابقه حضور در بازار ایران را نیز دارد.

رونمایی از کراس اوور هیبرید هاوال در نمایشگاه شیراز

هاوال H6 اولین بار در سال 2011 وارد بازارهای جهانی شد و تاکنون سه نسل از این خودرو تولید شده است. هاوال H6 HEV وارداتی توسط BMW Cars در سال 2021 معرفی شد و توانست آمار فروش خوبی را به ثبت برساند. به احتمال زیاد به زودی شاهد کراس اوور هیبریدی هاوال در جاده های کشورمان باشیم.

طراحی بدنه کراس اوور هیبریدی هاوال

هاوال H6 هیبریدی از سبک طراحی محبوب در بخش طراحی بیرونی پیروی می کند و هیچ سبک طراحی عجیبی در این خودرو مشاهده نمی کنیم. در نمای جلویی این خودرو از چراغ های تقریبا مستطیلی شکل استفاده شده که ظاهر خوبی به آن بخشیده است و سبک طراحی جلوپنجره توانسته طراحی نسبتاً مدرنی را به نمایش بگذارد.

معرفی کراس اوور هیبریدی هاوال در نمایشگاه شیراز
رونمایی از کراس اوور هیبرید هاوال در نمایشگاه شیراز

اما سبک طراحی در نماهای جانبی کمی ساده می شود و تنها استفاده از خطوط طراحی افقی چهره این خودرو را عضلانی کرده است. اما از طرفی سبک طراحی چرخ های آلومینیومی این خودرو توانسته جلوه بسیار خوبی به این خودرو بدهد.

در نمای عقب کراس اوور هیبریدی هاوال، آنچه بیش از همه به چشم می آید، طراحی و شکل چراغ های عقب این خودرو است که از دو چراغ دو تکه متصل به هم تشکیل شده است که گرافیک و نوشته های قابل قبولی را در زیر خود به نمایش می گذارند. دوست قابل مشاهده است.

معرفی کراس اوور هیبریدی هاوال در نمایشگاه شیراز
رونمایی از کراس اوور هیبرید هاوال در نمایشگاه شیراز

مشخصات فنی هاوال H6 Hybrid

کراس اوور هیبریدی هاوال از دو موتور بنزینی و الکتریکی استفاده می کند. موتور بنزینی این خودرو یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ است که می تواند 147.5 تولید کند. رزومه قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید از سوی دیگر، پیشرانه الکتریکی این خودرو قادر است تا 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

معرفی کراس اوور هیبریدی هاوال در نمایشگاه شیراز
رونمایی از کراس اوور هیبرید هاوال در نمایشگاه شیراز

مانند بسیاری از خودروهای هیبریدی، هاوال H6 هیبریدی از جعبه دنده DHT استفاده می کند که نیرو را از طریق این گیربکس به چرخ های جلو منتقل می کند. ظرفیت باتری کراس اوور هیبریدی هاوال 1.69 کیلووات ساعت است که رقم قابل قبولی برای این خودرو است. جالب است بدانید مصرف سوخت این خودرو در شرایط استاندارد 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است که رقم بسیار خوبی به حساب می آید.

طراحی داخلی کابین و ویژگی های کراس اوور هیبریدی هاوال

برخلاف طراحی بدنه کراس اوور هیبریدی هاوال، با طراحی کاملا به روز و مدرن در فضای کابین طرف هستیم و عنصر طراحی لوکس در این قسمت مشهود است. استفاده از مواد نرم و مرغوب در کنار امکانات جذاب و مدرن و همچنین استفاده از طرح چوب در قسمت هایی از کابین هاوال H6 هیبریدی از جمله عواملی است که حس لوکس بودن را به سرنشینان منتقل می کند.

معرفی کراس اوور هیبریدی هاوال در نمایشگاه شیراز
رونمایی از کراس اوور هیبرید هاوال در نمایشگاه شیراز

از نظر ایمنی و راحتی می توان به کراس اوور هیبریدی هاوال امتیاز خوبی داد زیرا سطح رانندگی خودکار سطح 2، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، نگه داشتن خودکار، کیسه هوا کنار و پرده و جلو، سیستم ضد غلتک، پایش خستگی راننده، رادار هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی ​​هوشمند کنترل کشش و پایداری، تشخیص نقطه کورشارژر بی سیم تلفن همراه، سقف پانوراما، دوربین ضبط رویداد، صفحه نمایش چند رسانه ای 10.3 اینچی، دوربین 360 درجه، صفحه نمایش گروهی 10.25 اینچی، حالت رانندگی، تهویه تهویه مطبوع اتوماتیک، درب عقب برقی، گرمایش و یخچال، تنظیم برقی صندلی جلو و غیره. اینها تنها بخشی از ویژگی های این خودرو است.

لازم به ذکر است بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز از بیست و دوم تا بیست و پنجمین دوره برگزار می شود. خرداد در ماه 1403 در نمایشگاه دائمی شیراز برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از آخرین دستاوردهای صنعت خودرو و همچنین محصولات وارداتی در این مدت دیدن کنند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا