اخبار روز

آیا روغن کرچک روشی مفید برای کاهش وزن است؟

استفاده از روغن کرچک برای کاهش وزن به موضوع داغ برخی از شبکه های اجتماعی تبدیل شده است، اما آیا این حقیقت دارد؟

به گزارش ایسنا، روغن تهیه شده از دانه کرچک اغلب برای تولید روان کننده ها، صابون ها و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود و اکنون برخی ادعا می کنند که مصرف روغن کرچک می تواند به کاهش وزن کمک کند.

بر اساس یک به روز رسانی تحقیقاتی در سال 2022 که در مجله StatPearls منتشر شد، این ایده ممکن است تا حدی به دلیل این واقعیت باشد که روغن کرچک توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به عنوان یک ملین تایید شده است و به ویژه برای افرادی که می توانند ایدیوپاتیک مزمن باشند مفید است. یبوست منطقی است

کارشناسان مرکز سرطان M دی. دانشگاه اندرسون تگزاس (MD Anderson) اظهار داشت که اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک با فعال کردن اعصاب و افزایش ترشح در دستگاه گوارش، یبوست را کاهش می دهد. با این حال، باید از آن اجتناب کرد زیرا نه تنها شواهد علمی مبنی بر کاهش وزن با روغن کرچک وجود ندارد، بلکه برخی از کارشناسان می گویند استفاده از این روش می تواند عواقب مضری داشته باشد.

دکتر. کوین هاپکینز، پزشک خانواده، به کلینیک کلیولند در ایالات متحده آمریکا گفت: «راستش را بخواهید. در تمام سال‌های کارم، هرگز آن را به کسی توصیه نکرده‌ام.»

خطرات استفاده از روغن کرچک برای بدن چیست؟

در حالی که روغن کرچک ممکن است به عنوان یک درمان کوتاه مدت برای برخی از بیماران مبتلا به یبوست توصیه شود، اما با عوارض جانبی همراه است، به همین دلیل است که اکثر پزشکان اکنون ملین های جدیدتری را برای این مشکل انتخاب می کنند.

در حالی که روغن زیتون یا روغن آووکادو به عنوان روغن پخت و پز در نظر گرفته می شود، روغن کرچک چنین نیست و کارشناسان در کلینیک کلیولند توضیح دادند که مصرف روغن کرچک می تواند منجر به کم آبی شدید بدن شود زیرا روغن نباتی می تواند باعث نفخ، استفراغ، گرفتگی شدید روده و اسهال انفجاری شود.

استفاده موضعی از روغن کرچک برای برخی افراد روش ایمن‌تری به نظر می‌رسد، اما این روش می‌تواند خطراتی را نیز به همراه داشته باشد، چه آن را مستقیماً روی معده خود بمالید یا یک پارچه آغشته به روغن کرچک را روی شکم خود بپیچید. این روش می تواند باعث بثورات پوستی، تحریک پوست یا واکنش های آلرژیک از جمله درماتیت تماسی شود.

برخلاف آنچه در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، نباید از روغن کرچک به عنوان ماده ای برای کاهش وزن یا درمان بیماری دیگری استفاده کنید، بلکه فقط به توصیه پزشک است.

در مورد راهکارهای کاهش وزن ایمن با پزشک خود صحبت کنید

به جای متوسل شدن به روغن کرچک، با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا یک برنامه درمانی سفارشی برای اضافه وزن یا چاقی خود تهیه کنید که ایمن باشد و به بهترین شکل نیازهای فردی شما را برطرف کند.

قبل از ایجاد هرگونه تغییر عمده در زندگی، کارشناسان مایو کلینیک ایجاد یک سیستم پشتیبانی را پیشنهاد می کنند که ممکن است شامل دوستان، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی یا یک گروه پشتیبانی باشد.

انجام کارهایی مانند ورزش های هوازی پایدار مانند 30 دقیقه پیاده روی سریع در بیشتر روزهای هفته در کاهش وزن موثر خواهد بود.

علاوه بر فعالیت بدنی منظم، عادات غذایی مختلف مانند کاهش مصرف قند، انتخاب لبنیات کم چرب و خوردن چهار وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات در روز می تواند از اهداف کاهش وزن شما حمایت بیشتری کند.

وقتی صحبت از اهداف خاص می شود، اهدافی را که صرفاً نتیجه گرا هستند تعیین کنید و سعی کنید از آنها دوری کنید. تعیین هدف برای دویدن یک مایل در روز، یک هدف عالی است که می تواند شما را برای موفقیت بلندمدت آماده کند، نه اینکه فقط یک هدف وزنی تعیین کنید.

نکات کاهش وزن بیشتر را امتحان کنید

هیچ راه حل سریعی برای کاهش وزن وجود ندارد. کاهش وزن ایمن، موثر و پایدار مستلزم محدود کردن عادات ناسالم و جایگزینی آنها با رفتارهای سالم تر است.

در اینجا نکاتی برای کاهش وزن سالم وجود دارد که شامل خوردن پروتئین بیشتر می شود، زیرا پروتئین ها باعث افزایش سیری، کاهش از دست دادن عضلات و تامین کالری قابل هضم بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها یا چربی می شوند.

همچنین می‌توانید فیبر بیشتری بخورید، زیرا خوردن غذاهای غنی از فیبر مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل می‌تواند باعث سیری شود و به شما کمک کند کالری کمتری در طول روز مصرف کنید.

به خواب خود توجه کنید زیرا خواب برای کاهش وزن بسیار مهم است. خواب کم باعث افزایش گرسنگی و کاهش وزن می شود.

تغییر رفتار می تواند دشوار باشد و یک شبه اتفاق نمی افتد، اما سعی کنید ابتدا تغییرات کوچکی در عادات خود ایجاد کنید و به یاد داشته باشید که صبور باشید.

منابع

https://www.healthline.com

https://castoroilmiracle.com

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا