اخبار روز

این افراد 150 سال زودتر از کریستف کلمب آمریکا را کشف کردند!

نتایج مطالعات جدید محققان نشان می دهد که ملوانان بندر جنوا ایتالیا 150 سال قبل از کریستف کلمب از وجود قاره آمریکا اطلاع داشتند.

به گزارش راز بقا، محققان دانشگاه میلان ایتالیا می گویند یک سند باستانی تازه یافت شده مربوط به سال 1345 پس از میلاد به کشف یک “گذرگاه فوق العاده شگفت انگیز” اشاره می کند که مختصات آن با آنچه امروز در مورد آمریکای شمالی می دانیم مطابقت دارد.

پروفسور پائولو کیزا، استاد ادبیات لاتین قرون وسطی در دانشگاه میلان، می‌گوید که این سند بیان می‌کند که ملوانان جنوایی قبل از او این سرزمین را می‌شناختند و آن را به‌عنوان «مارکلند یا مارکالادا» می‌شناختند، که محققان می‌گویند همان قسمت ساحل اقیانوس اطلس است. در غرب بود.

این نام قبلاً در برخی منابع ایسلندی ذکر شده است، اما کشف جدید اولین اشاره به آمریکا در دریای مدیترانه است.

سند تازه کشف شده متعلق به گالوانئوس، راهب دومینیکن است که در میلان زندگی می کرد و چندین اثر ادبی، عمدتاً به زبان لاتین، با موضوعات تاریخی نوشت. این اثر هنوز منتشر نشده است.

کتاب ناقص و ناتمام «Cronica universalis» آخرین اثر او محسوب می شود. هدف او از نگارش این کتاب شرح مفصلی از کل تاریخ جهان از زمان «آفرینش» تا پیری او بود.

محققان می گویند از آنجایی که جنوا به عنوان “دروازه ای” برای اخبار در نظر گرفته می شد، گالوانوس شایعات معاصران خود را در مورد تجارت در سرزمین های شمال غربی شنید و آنها را در کتاب خود منعکس کرد.

از آنجایی که جنوا و کاتالونیا نقش مهمی در ترافیک دریایی در قرن چهاردهم داشتند، ممکن است ملوانان از طریق بازرگانان اروپای شمالی (مانند ملوانان اسکاتلندی، انگلیسی، دانمارکی یا نروژی) و کشتی‌های عبوری از جزایر بریتانیا و قاره به این منطقه آمده باشند. باربرها آمده بودند تا از این خبر مطلع شوند.

گالوانئوس در توصیف خود از سرزمین جدید می‌گوید که این سرزمین «پوشیده از درختان انبوه است و حیوانات در آن زندگی می‌کنند». او در کتاب خود می نویسد: «در غرب دور سرزمین دیگری به نام مارکالادا وجود دارد که در آن غول ها زندگی می کنند… همچنین درختان سبز، حیوانات و پرندگان زیادی وجود دارد. هیچ ملوانی تا به حال نتوانسته است چیزی را با اطمینان در مورد این کشور یا ویژگی های آن بداند.

اگرچه توصیف گالوانئوس از ویژگی‌های سرسبز و سرشار از حیات سرزمینی بسیار فراتر از «گرینلند» ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد، محققان می‌گویند این جزئیات دقیقاً منظور او از سرزمین خاصی فراتر از سرزمین‌های شمالی را نشان می‌دهد. در قرن چهاردهم، مناطق شمالی مانند ایسلند و گرینلند به طور کلی به عنوان سرزمین های تاریک و بایر توصیف می شدند.

محققان می گویند که سرزمینی که او توصیف کرد یا “مارکالادا” هرگز به عنوان منطقه جدید طبقه بندی نشد و روی نقشه ها قرار گرفت زیرا “شایعات آنقدر مبهم بود که در نقشه ها و اسناد علمی مورد استفاده قرار نگرفت.”

قاره آمریکا برای اولین بار به طور رسمی در سال 1492 در طول سفر اکتشافی کریستف کلمب، ملوانی از جنوا کشف شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا