اخبار روز

خبر خوش از مجلس؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا می شود.


به گزارش مانیبان، رحمت الله نوروزی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۲). خرداد (ماه) شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود اعلام کرد: بازنشستگان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند در حالی که تاکید امام (ره) و مقام معظم رهبری بر این بود که سفره مردم کم نشود. یکسان سازی حقوق بازنشستگان کجا رفت؟

نوروزی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: مستاجران با رهن و اجاره مسکن مشکل دارند در حالی که بچه دار شدن مستلزم اشتغال و تامین مسکن است و باید به این موضوع توجه شود.

حمیدرضا حاجی بابایی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این نماینده گفت: مبلغ 50 میلیارد تومان به تناسب حقوق بازنشستگان در بودجه پیش بینی شده است که باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: گفته ایم حقوق بازنشستگان بر اساس 90 درصد حقوق کارمندان پرداخت می شود زیرا کارمندان 10 درصد کسور دارند. از سوی دیگر، در برنامه هفتم توسعه مقرر شده است که همسان سازی حقوق بازنشستگان در مدت سه سال انجام شود.

نایب رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به مبالغ برنامه هفتم ایراداتی پیدا کردند که رفع شد.

حاجی بابایی گفت: بازنشستگان کشوری در این زمینه نگرانی نداشته باشند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا