دانستنی ها

پاکسازی کبد چرب با یک راه حل ساده

از گیاهان دارویی در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. از گیاهان دارویی نه تنها در درمان بیماری ها بلکه برای سلامتی نیز می توان استفاده کرد. یکی خاکشیر یکی از معروف ترین گیاهان دارویی است که برای درمان بیماری های کبدی، پاکسازی و سم زدایی استفاده می شود. خاکشیر یک قاتل کبد چرب است و به دلیل داشتن خاصیت ادرارآور طبیعی به سرعت کبد را پاکسازی و سم زدایی می کند.

به گزارش آسار ترکیه، اگر شما نیز از بیماری کبد چرب رنج می برید و برای پاکسازی کبد خود به یک درمان گیاهی مناسب نیاز دارید، حتما ترب را مصرف کنید و از آن برای سم زدایی کبد خود استفاده کنید.

مخلوط های مختلفی با خاکسیر برای پاکسازی و سم زدایی کبد چرب وجود دارد:

خامه ترش آب پز

یکی یکی از توصیه های طب سنتی برای پاکسازی کبد، مصرف جوشانده سورگوم است. برای تهیه جوشانده سورگوم دو قاشق غذاخوری سورگوم را در دو لیوان آب بجوشانید، این جوشانده را ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت بعد از مصرف چیزی نخورید.

خاکشیر با مخلوط چاتاره و کاسنی

اکسیر مناسب برای سم زدایی کبد، مصرف خاکستر با مخلوط شاطره و کاسنی است. مصرف مخمر با عرق کاسنی یک روش درمانی مفید برای کبد چرب است. برای تهیه این مخلوط می توانید یک قاشق غذاخوری حکشیر را به عرق کاسنی اضافه کنید و بنوشید. می توانید این مخلوط را با شاتره نیز ترکیب کنید.

خاکشیر و نارنگی

برای درمان کبد چرب و پاکسازی کبد می توانید خامه ترش را با مقداری ترنجبین مخلوط کنید. مصرف حکسیر با نارنگی نیز درمان کننده بیماری های سودا و بلغمی است. ترکیب این دو ماده باعث پاکسازی سریع کبد می شود، اما در صورت پاکسازی کبد با شیرین بیان و نارنگی باید با احتیاط مصرف شود، مخصوصاً در مزاج های صفراوی، زیرا ممکن است باعث نشاطی شود که بیمار صفراوی نتواند آن را تحمل کند.

مخلوط کردن خامه ترش با آب پنیر

از ترکیب شیرخار و آب پنیر برای پاکسازی کبد استفاده کنید. ترکیب خامه ترش با آب پنیر یک داروی ضد سودا و ضد صفرا و بازکننده قوی کبد است و راه های کبد به ویژه سودا را باز می کند.

ترکیب خاکشیر با برهنگ و خرفه

مصرف خشیر همراه با برهنگ و خرفه برای کاهش دمای بدن و بهبود و پاکسازی عملکرد کبد بسیار توصیه می شود. برهنگ دارای بافتی سرد و خشک و خرفه دارای بافت سردتر و سردتر است که برای رفع تشنگی، رفع جوش صورت و پاکسازی کبد مفید است.

چگونه از کشیر برای پاکسازی کبد استفاده کنیم؟

برای درمان سیروز کبدی و پاکسازی کبد بهتر است نوشیدنی های فوق را تا یک ماه با معده خالی مصرف کنید و تا نیم ساعت بعد از مصرف چیزی نخورید.

نحوه شستن خاکشیر

شنبلیله حاوی مقدار زیادی ماسه و برگ است و قبل از استفاده باید شسته و خیسانده شود. برای شستن سورگوم، سورگوم را در ظرف بزرگی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و در آب هم بزنید تا دانه های سورگوم جدا شوند. سپس صبر کنید تا دانه ها ته نشین شوند و برگ های داخل آن به سطح آب بروند. حالا آب را خالی کرده و دوباره داخل ظرف آب بریزید تا پر شود. باید این کار را تکرار کنید تا جایی که دیگر شنی در خاکسیر باقی نماند و…

حالا مقداری آب به ماسه اضافه کنید و به آرامی در ظرف دیگری بریزید تا شن ته ظرف اول بماند. وقتی این کار را تکرار می کنید، شن و ماسه ای در ته ظرف باقی نمی ماند.

یادداشت مهم

رعایت اعتدال در مصرف خاکشیر، توجه به این نکته ضروری است که به طور کلی مصرف داروهای گیاهی باید با تجویز پزشک و متخصص طب سنتی باشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا